Voiko tylsempää paikkaa olla sadepäivänä kuin kesämökki.
Ei sitä nyt viitsi tissutellakaan koko päivää, vaikka ei täällä muutakaan tekemistä ole.
Kommentit (45)
Minusta mökillä on ihanaa olla kun sataa. Istun terassilla sateensuojassa ja katselen, kun vettä tulee taivaan täydeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin saa levätä. Ei tarvi touhottaa. Mukava moottorisänky alla!
Viihdyn paremmin kun on jotain tekemistä.
Sateellahan on hyvä tarkistaa vesirännien toiminta. Ja käydä harjaamassa laiturilta sateen pehmittämiä linnunkakkoja.
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä nyt voi mökilläkin yhden Netflix-päivän viettää? Ja voihan sitä vaikka siivota, leipoa tai pestä pyykkiä. Tai tehdä jonkun isomman satsin ruokaa uunissa, jota voi sitten aurinkoisina päivinä lämmitellä, kun ei huvita hääriä hellan ääressä.
Netflixiä katsottu jo klo 07-13. Ei jaksa enempää. On siivottu. On tehty ruokaa. Ei ole uunia että leipoisi tai tekisi isomman satsin ruokaa. Pikkupyykin pesin eilen illalla, muuta ei ole. Onneksi huomenna pääsee pois, näyttää olevan toinen sadepäivä tiedossa. Piti olla pari päivää pidempään mutta en suostu kyllä enää jäämään tänne.
Sadepäivä on sadepäivä kotonakin. Netflixii, kirjoja, saunomista, relaamista...
Sadepäivät on parhaita 😍
Vielä kun ukkostaisi niin olisi täydellistä.
Kaikkein parasta olla mökillä sadepäivänä, tosin mun ulkoilua sade ei haittaa, ja jos pieni tihku niin vene vesille ja kalalle. Yleensä käyn joka päivä metsälenkillä, tunnista neljään, poropolkuja pitkin, eväät mukana, sadepäivinä tunnin lenkki riittää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin saa levätä. Ei tarvi touhottaa. Mukava moottorisänky alla!
Viihdyn paremmin kun on jotain tekemistä.
Sateellahan on hyvä tarkistaa vesirännien toiminta. Ja käydä harjaamassa laiturilta sateen pehmittämiä linnunkakkoja.
Rännit toimii, se on nyt huomattu tän maailman pisimmän päivän aikana🙄. Laituria ei ole.
Meidän mökillä on sähköt mutta ei juoksevaa vettä, huusi on pihan perällä, telkkarista näkyy 4 kanavaa jos ei tuule. Parhaat ilmat on sadeilmat, takassa tuli, ihana rauha, kuikat ym huutelee järvellä, porojen kellot kalkkaa välillä.. Välillä voi käydä laiturilla heitteleen virveliä, tai kävelyllä, puita viedä saunaan, vettä kantaa.. Ihana rauha ja hiljaisuus, minä nautin. Ja ei, en käytä alkoholia tms.
Mun sadepäivä ei eroa juuri mitenkään olin sitten kaupungissa tai mökillä. Voi vain löhötä ja viihdyttää itseään vaikka telkkaria katsomalla.
Mulla ei ole mökillä sadepäivänä sen tylsempää kuin kaupunkiasunnollakaan, koska mökilläkin on kaikki mukavuudet, löytyy netti ja suoratoistopalvelut ja pelitietokone ja kirjoja. Ihan samalla tapaa kaupungissakin vain pelailisin tai katselisin telkkua sadepäivänä.
Metsissä kulkija kirjoitti:
Kaikkein parasta olla mökillä sadepäivänä, tosin mun ulkoilua sade ei haittaa, ja jos pieni tihku niin vene vesille ja kalalle. Yleensä käyn joka päivä metsälenkillä, tunnista neljään, poropolkuja pitkin, eväät mukana, sadepäivinä tunnin lenkki riittää..
Tyyni tihkusadekeli on aika jees saunomiskeli. Siinä on ihan oma tunnelmansa, varsinkin jos saunan yhteydessä on katettu terassi jossa istua vilvoittelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne se olisi kaupungissakin. Pelatkaa jotain tai katselkaa leffoja/sarjoja.
Olen yksin täällä. Olen ennen kuutta herännyt ja sarjoja tuijotettu jo monta tuntia. Ei sitä määräänsä enempää jaksa. Ruokaa olen tehnyt ja syönyt jo. Siivonnut.
Lähe himaas sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne se olisi kaupungissakin. Pelatkaa jotain tai katselkaa leffoja/sarjoja.
Olen yksin täällä. Olen ennen kuutta herännyt ja sarjoja tuijotettu jo monta tuntia. Ei sitä määräänsä enempää jaksa. Ruokaa olen tehnyt ja syönyt jo. Siivonnut.
Lähe himaas sieltä.
Ei pääse ennen huomista.
Täälläkin on sataa losottanut taukoamatta aamusta asti. Ennen tykkäsin sadepäivistä mökillä ja koin sen lepopäiväksi ulkopuuhasteluista, mutta nyt ei vaan tunnu kivalta tuo taukoamaton losotus. Hyvissäkään sadevarusteissa ei nappaa seisoksia metsässä/ laiturin nokassa. Yhteinen mökkitie rempan takia suljettu koko päiväksi, eikä pääse edes kyläkauppaan ostamaan mässyä. En ole lähdössä mökiltä kuitenkaan. Kaveri tulee huomenna, niin se piristää
Ihanaa on, rakastellaan Jarnon kanssa takkatulen loisteessa ja maistellaan punaviiniä.
Kari ja Jarno
Esim joku kerrostaloluukku kaupungissa.
Mökillä oli just kivaa kovalla sateella ja ukkosella, sade rummutti huopakattoa. Takassa paloi tuli ja me lapset istuttiin tuvan lattialla pelaamassa seurapelejä. Mummi oli mielissään kun sai paapoa lapsenlapsia, saatiin pannaria ja hilloa. Oi niitä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teltta?
Kyllä. Olen juuri kesämökillä eikä täällä mitään ongelmaa, netti toimii, on kirjoja ja ristikkolehtiä ja kohta pistän saunan lämpiämään ja nautin siitä kaikessa rauhassa.
Kokemusta on myös päiväkausien venemajoituksesta sateessa, kun ei heikolta näkyvyydeltä päästy reissua jatkamaan. Neljä henkeä pikku paatissa niin vähän rupesi välillä pinna kiristymään.
Eipä tuo haittaa kun on katettu terassi ja illaksi lämpiää poreallas. Kavereita tulee käymään ja yöllä ajetaan taksilla kaupunkiin.
Kai sitä nyt voi mökilläkin yhden Netflix-päivän viettää? Ja voihan sitä vaikka siivota, leipoa tai pestä pyykkiä. Tai tehdä jonkun isomman satsin ruokaa uunissa, jota voi sitten aurinkoisina päivinä lämmitellä, kun ei huvita hääriä hellan ääressä.