Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästynyt lopullisesti Postin paskaan palveluun

Vierailija
28.07.2023 |

Voisin maksaa vaikka enemmän postimaksuja, jos homma toimisi. Mutta kun se ei toimi. Minkä saatanan takia niitä paketteja pitää hillota ja pyöritellä jossain logistisessa persereiässä aina päiväkausia ilman että mitään tapahtuu? Tilaat jotain toiselta puolen maailmaa, niin kaikki sujuu hienosti ja nopeasti siihen asti kunnes tullaukset on suoritettu ha Posti saa paketin haltuun. Sitten menee päiväkausia, joskus viikkokin ettei v**tu MITÄÄN tapahdu.

Kenelle pitää antaa kenkää ja paljonko pitää maksaa lisää että asia korjaantuu? Ajetaanko koko laitos alas?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin sekoilusta saa kiittää valtionyhtiöiden yksityistämis himoista kokoomuspuoluetta. Kuunnelkaa mitä oikeistopoliitikot kokoomuksen suulla puhuvat "valtion tarkoitus ei ole omistaa minkäänlaista yritystä"

Ennen kokoomuksen valtaan tuloa 1980 luvulla ja ennen, posti tuli joka päivä syrjäkyliinkin ja postikonttorikin oli.

Vierailija
42/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy ap ne romusi ja ryysysi suoraan kaupasta, ei tarvitse sitten rääkyä lootankuljetuksista. Jos et ole älynnyt, shoppailukierros menee hyvin kunnon kävelylenkistä. Jos pitää rääkyä jotain kauppojen valikoimaa, se tarkoittaa sitä, että sinä et oikeasti tarvitse sitä rompetta. Tarpeeksi kun etsii, löytää ihan oikeasti.

Kirjoitit vähän karskisti, mutta olen samaa mieltä asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Postista sekä tosi hyviä että ihan sysihuonoja kokemuksia. Muutaman kerran olen lähettänyt paketin 200 km päähän, ja se on ollut perillä jo seuraavana päivänä! Myöskin asiakaspalvelu toimi todella hyvin, kun sinne joskus jouduin ottamaan yhteyttä.

Sit jos tilaan jotain nettikaupoista, tilanne on ihan toinen Pakettia saa odottaa ja odottaa. Lopulta se toimitetaan noudettavaksi johonkin huitsinnevadaan. Kirjeistä/korteista en edes jaksa alkaa valittaa

Jostain syystä Postissa ovat hyviä murjomaan kaikkia lähetyksiä. Tai se taitaa olla joku lajittelukone, joka niitä rikkoo. Mut hei, onneksi niillä on muovipusseja, joihin on valmiiksi painettu pahoittelut lähetyksen vaurioitumisesta!

Vierailija
44/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toimituspaikka on vaihtunut" 7/10 tapauksista...

Vierailija
45/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy ap ne romusi ja ryysysi suoraan kaupasta, ei tarvitse sitten rääkyä lootankuljetuksista. Jos et ole älynnyt, shoppailukierros menee hyvin kunnon kävelylenkistä. Jos pitää rääkyä jotain kauppojen valikoimaa, se tarkoittaa sitä, että sinä et oikeasti tarvitse sitä rompetta. Tarpeeksi kun etsii, löytää ihan oikeasti.

Niin oli tarkoituskin herätellä. Samaan aikaan vingutaan kiinanromusta ja sitä sitten samaan aikaan tilataan heti mulle kaikki nyt -asenteella. Meininkihän on suorastaan absurdi. Sitä paitsi noissa kävellen tehdyissä shoppailukierroksissa voisi olla ratkaisu läskiongelmaan. Nyt vaan mädätään sohvalla, tehdään netistä ostoksia ja samaan aikaan toisella kädellä ajetaan suuhun kaikkea ylimääräistä lihottavaa. Absurdia tämäkin.

Vierailija
46/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teille toisille sattuu joka paikassa paskat palvelut tai paska valikoima? Tai yleensäkin kaikki menee pieleen?

Itselläni ei ole mitään valittamista. Käytän peruspostipalveluja ja ostokset teen oman paikkakunnan kaupoista. Posti kulkee silloin kun se kulkee. En ole siitä sairastunut, eikä kukaan läheisistänikään, saati sitten että kuollut.

Joo, on aika selvää, ettet ole kuollut. Jos olisit, niin et olisi täällä kirjoittamassa.🤪

Vierailija
47/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten, jos tilaat jotain pakettiautomaattiin ja kyseinen automaatti onkin täynnä. Taas alkaa alusta uudestaan se paketin veivaus sinne sun tänne. Miksi sitä ei vaan toimiteta lähimpään kauppaan, mistä postin piste löytyy. Siitä sitten vaan ilmoitus ja hakemaan. 

Kas kun ei viereiseen kaupunkiin tuoda. Puolet paketeista on mysytty solmuun ja yhdessä oli pohjassa reikä ja laatikko tyhjä. Lähettäjälle reklamoin ja sain uuden tuotteen. Mun mielestäni tuokin olisi kuulunut olla postin maksettavana, kun kerran hajottivatkin 

Vierailija
48/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rautalanganviäntäjä kirjoitti:

Tästä tuli mieleen kun naapurini (asuu viereisessä talossa) perintäkirjeitä tuli asuntooni viime vuoden puolella. Jouduin hemmetti itse viemään niitä naapurin postiluukusta ja laittamaan lapun oveeni että "Postimies, katso se osoite kunnolla". Heti loppui.

Ihan hyvin olisit voinut maksaa ne naapurin perintälaskut itse, senkin ammattivalittaja! Vai oletko joku köyhä?

Terveisin Itella asiakaspalvelu

No nyt on hullu!

Ethän sinäkään maksaisi toisen perintälaskuja, joten miksi joku muu olisi velvollinen maksamaan toisen ihmisen perintälaskuja? Perustele ja perustele sitten kunnolla.

Tää onkin ihan uutta, että varakkuuden mittari on se, miten pystyy makselemaan toisten ihmisten laskuja. Rikkaan merkki, kun makselee muidenkin laskut. Tai sitten hullun merkki.

Vierailija
49/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teille toisille sattuu joka paikassa paskat palvelut tai paska valikoima? Tai yleensäkin kaikki menee pieleen?

Itselläni ei ole mitään valittamista. Käytän peruspostipalveluja ja ostokset teen oman paikkakunnan kaupoista. Posti kulkee silloin kun se kulkee. En ole siitä sairastunut, eikä kukaan läheisistänikään, saati sitten että kuollut.

Joillain on ystäviä ulkomailla, joiden kanssa jaetaan esimerkiksi jouluna lahjoja. Viimeksi kun ostin kodinkoneen kotiinkuljetuksella sekin tuli postin kautta, lisäksi kännykkä saattaa tulla postin kautta, kotimaassa on verkkokauppoja joiden tuotteita ei saa lähikaupasta ja sitten ne tulee postin kautta, jos sulla on yritys, niin ei taatusti sieltä lähikaupasta löydy sille yritykselle mitään tavaraa, vaan taas tilataan tukusta tai vastaavasta ja silloin pitää huolehtia tarkkaan ettei mitään tule postin kautta.

Hienoa, jos jonkun  ihmisen elämä on niin yksinkertaista, että kiinankrääsän voi ostaa lähimmästä tokmannin myymälästä ja vain kerran vuodessa, kun lähettää serkulle joulukortin tulee asioitua postin kanssa 

Vierailija
50/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toimituspaikka on vaihtunut" 7/10 tapauksista...

Yksi syy sille, miksi toimituspaikka vaihtuukin lokerosta tiskille, on se että ihmiset eivät hae saapuneita pakettejaan niistä lokeroista tarpeeksi nopeasti.

Vierailija
51/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden postilaisen joka ei osaa lukea, eikä tietenkään kirjoittaa. En tajua kuinka hän pystyy työhönsä.

Tuurilla ne laivatkin seilaa.

Vierailija
52/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on aivan liian vahva työntekijän suoja. Postilta pitäisi oikeasti kenkiä varoittavana esimerkkinä satamäärin porukkaa pihalle ja rekrytoida tilalle motivoituneempia ihmisiä.

Kirjoitat asian vierestä. Ongelma ei ole työntekijät vaan johto. Postista on karsittu työvoimaa vaikka kuinka paljona ja palkkataso on alhainen mutta johtajat vois laittaa vaihtoon. Eivät työntekijät noita toimimattomia systeemejä luo, he vaan toteuttavat johdon (*skaa) visiota.

Työpaikkana Posti ei vedä eli siellä on krooninen työvoimapula. Siksi Postin palvelut ovat niin huonoja. Ei auta mainoskampanja töllössä kun tietää mikä se todellisuus siellä on.

Vierailija
53/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex akka on ollu postissa sen noin 20 vuotta. Puhui silloin aikoinaan hirveästi, kuinka siellä puhutaan hirveästi asiakkaiden asioista. Mistä kuka mitäkin tilaa, mitä kuului oven läpi porraskäytävän puolelle, mitä näki ja kuuli postia jakaessaan. Jotkut oli otettu ihan silmätikuksi jonkun ala-asteelta tutun asian takia.

Postiin töihin päästäkseen pitäisi ensin läpäistä psykologiset kokeet.

Tämä on totta!

Olin työssä, jossa oltiin postilaisten kanssa samoissa sosiaalitiloissa. Voi luoja, kun ne juorusi kaikkien ihmisten asiat; kenelle oli kuskattu ulosottoviraston lappuja, kenelle mitäkin. Oikein kauhistutti kuunnella niiden juttuja. Mietin tuolloin, eikö niillä ole mitään salassapitovelvollisuutta. Siinä niitä ihmisten asioita käytiin läpi, oli ketä tahansa kuuntelemassa. 

En ymmärrä miksi nuo UO perintäkirjeet aiheuttavat noin paljon ihmetystä. Olen palkanlaskija ja aika monella on ulosotossa edes jossain vaiheessa elämää jotain. Siinä ei ole mitään hävettävää, ja se voi johtua ihan jostain äkillisestä muutoksesta tai kompuroinnista elämässä.

Vierailija
54/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituiseen postin palveluun törmäsin juuri tällä viikolla. Tuttava oli lähettänyt minulle kirjeen lomaosoitteeseeni. Osoite oli kuoressa aivan oikein. Ihmettelin, kun postin mukana oli postin kuoressa oleva lähetys ja päällä luki jotain, että osoitetiedot etsitty. Ja kun se kirje oli tarkoituksella lähetetty siihen lomaosoitteeseen, että saisin sen sisällön heti kakkosasunnolle tultuani. Sadesää oli onneni eli siirsin lähtöä päivällä ja sain kirjeen kotiosoitteeseeni. Olisi mielenkiintoista tietää, kenen neronleimaus se oli, että kotiosoite pitää kaivaa esille jostakin tiedostosta ja lähettää kirje sinne. Tällaista ei ole ennen tapahtunut niiden yli kymmenen vuoden aikana, jotka minulla tämä kakkosasunto on ollut. Aina on posti tullut osoitteen ilmoittamaan paikkaan. Kas kun eivät lähettäneet kirjettä nimikaimalleni, joka on kaukainen sukulaiseni!

Vierailija
55/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt käytännössä kaikessa paitsi ruoka- ja dieselostoksissa pelkästään verkkokauppaa niin kauan kuin se on ollut mahdollista. Siihen nähden posti on sössinyt yllättävän vähän. Tosin asun kaupungissa, jossa noutopisteitä on useampi riittävän lähellä eli lähikaupan automaatin täyttyminen ei maata merelle vie.

Vierailija
56/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin oli tarkoituskin herätellä. Samaan aikaan vingutaan kiinanromusta ja sitä sitten samaan aikaan tilataan heti mulle kaikki nyt -asenteella. Meininkihän on suorastaan absurdi. Sitä paitsi noissa kävellen tehdyissä shoppailukierroksissa voisi olla ratkaisu läskiongelmaan. Nyt vaan mädätään sohvalla, tehdään netistä ostoksia ja samaan aikaan toisella kädellä ajetaan suuhun kaikkea ylimääräistä lihottavaa. Absurdia tämäkin.

Ymmärsinkö nyt oikein, että jos tilaa jostain nettikaupasta tavaraa tuli se sitten mistä päin maailmaa tahansa, niin sen saa mysytä, koska se on huonompaa kuin tokmannilta ostettu kiinan-krääsä?  Onko siellä postilla joku ohjeistus, että kaiken nettikaupasta tilatun saa hajottaa? Entäs kivijalkakaupasta ostetut ja postin kautta lähetetyt? 

Vierailija
57/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi slutade för flera år sedan med att skicka julklappar från utlandet som Posti skulle röra vid utdelningen, då det helt enkelt inte fungerade alls.

Posti lyckades med att söndra, tappa bort och stjäla innehållet ur försändelserna. Nu får vännerna i Finland sina julklappar på sommaren då vi träffas. Allt är helt och kommer fram.

Vierailija
58/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex akka on ollu postissa sen noin 20 vuotta. Puhui silloin aikoinaan hirveästi, kuinka siellä puhutaan hirveästi asiakkaiden asioista. Mistä kuka mitäkin tilaa, mitä kuului oven läpi porraskäytävän puolelle, mitä näki ja kuuli postia jakaessaan. Jotkut oli otettu ihan silmätikuksi jonkun ala-asteelta tutun asian takia.

Postiin töihin päästäkseen pitäisi ensin läpäistä psykologiset kokeet.

Ei oikein mätsää jos työstä tarjotaan jotain kympin tuntipalkkaa ja alettaisiin asettamaan kovia vaatimuksia.

Toinen juttu on kauppojen asiamiespostit.

Postin työntekijä kävi yhtenä päivänä perehdyttämässä. Perehdytykseen osallistui ko. hetkellä työvuorossa oleva väki työnsä ohessa.

Loput saivat perehdytyksen näiltä perehdytetyiltä.

Postipistettä pyöritetään kaupan sulkeutumiseen saakka, iltavuoro on yksin.

Yhtä aikaa voi olla jono kassalla ja postipisteellä, kaupan sulkemistoimiakin pitäisi samalla tehdä.

Ei kumma, kun virheitä tulee.

Vierailija
59/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te oikein tilailette?

Minun ei ole koskaan tarvinnut tilata mitään.

En minäkään mitään tilaile, mutta ei mun silti tartte olla ihmettelemässä sitä että miksi ja mitä jotkut muut tilailevat. Ei ole silleen mikään ratkaisematon arvoitus, mysteeri, miksi maailmassa tällaista tapahtuu. Eri ihmisillä on erilaisia tarpeita, joten siitä syystä toiset tekevät sellaisia asioita mitä joku muu ei tee. Ihmiset eivät ole toistensa klooneja, mutta tuhannen vuoden kuluttua asia saattaa olla toisin.

Vierailija
60/88 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti pitäisi palauttaa takaisin julkiseksi laitokseksi