Suosittele Euroopan kaupunkia syyskuun pidennetyksi viikonlopuksi?
Olisin lähdössä juhlimaan pojan 14-v synttäreitä johonkin Euroopan kaupunkiin pidennetyksi viikonlopuksi. Helppo lento Kuopiosta plussaa. Onnistuu Helsinkikin.
Teiniystävällisyys plus. Helppous ja edullisuus plus. Mitä matka tulisi maksamaan, kun mukana on vielä 11-v pikkuveli?
Kommentit (408)
Tulin juuri Firenzestä ja nyt on pää sekaisin taiteesta. Mun piti laittaa Tinderi tulille ja vokotella/lähestyä turisteja/paikallisia, mutta suu auki ihmettelin taidetta, luin Dantea ja juttelin miesten kanssa fudiksesta.
Rooma on ihana, mutta syyskuussa on valtavasti turisteja, joten esim. Vatikaanin nähtävyyksiin pitää odottaa tai maksaa "oharijonoista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä teinistä, mikä häntä kiinnostaa. Mä oon lähdössä 13 v pojan kanssa syyskuussa Müncheniin, koska haluaa nähdä keskitysleirejä. Syyslomalla taas mennään Milanoon, koska AC Milan on suosikkifutisjoukkue Serie A:ssa.
Keskitysleirit on lakkautettu jo lähes 80 v sitten.
Menetin aivosoluja vastauksen lukemisesta. Ai ihan tosi? Ne on lakkautettu?
On tosi harmi, että pääsee katsomaan vain entisiä leirejä. Eikö joku möisi elämysloman ihan oikealle keskitysleirille?
Kysy Pohjois-Koreasta! Järjestääköhän joku sinne matkoja?
Itselleni jäi aikoinaan mieleen salaa kuvattu filmi Pjongjang robogirls, jossa eiteltiin paikallisia, särmiä liikennepoliisittaria! Lienevätkö nuo ainoa asia, mikä on siellä paremmin kuin täällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä teinistä, mikä häntä kiinnostaa. Mä oon lähdössä 13 v pojan kanssa syyskuussa Müncheniin, koska haluaa nähdä keskitysleirejä. Syyslomalla taas mennään Milanoon, koska AC Milan on suosikkifutisjoukkue Serie A:ssa.
Ei siinä Dachaun leirissä paljon katsomista ole. Auschwiz on paljon informatiivisempi ja lähempänä.
Eipä niissä uuneissa mitään ihmeteltävää ole. Ihan samassa tarkoituksessa (ruumiiden hygieninen hävittäminen) niitä on Suomessakin usean hautausmaan yhteydessä. Ei niissä uuneissa eläviä ihmisiä poltettu.
On matemaattinen mahdottomuus, että Auschwitzin parissa pikku uunissa olisi ehditty polttaa väitetty määrä vainajia! Laskekaa itse!
Stä, mitä siellä todella tapahtui ei saa tutkia vieläkään! Siitä saa linnaa Saksassa!
No ongelmahan tässä väitteessäsi on se, että saksalaiset itse pitivät teoistaan tarkkaa kirjaa, ja nämä on arkistoitu kaikki Aroisenissa. Kansainvälisten tutkijoiden käytössä.
Numeroista ei siten ole mitään epäselvyyttä.
Saksan asenne omaan historiaansa on esimerkillinen. Itänaapurilla olisi paljon oppimista. Ehkeivät olisi sellainen takahikiä kuin nyt ovat.
Tiesittekö, että koko holokaustin logistiikan mahdollistivat Yhdysvalloista Saksaan ostetut IBM:män tietokoneet?
Ne olivat viimeistä huutoa tuolloin ja saksalaiset osasivat käsitellä niitä taitavammin kuin edes niiden valmistajat. Ne vain toimivat reikäkorteilla tuolloin, mangneettinauhat tulivat käyttöön vasta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Guuglaile kuule eri vaihtoehtoja. Minäkin tässä katselen välillä matkoja sinne ja tänne ja tonne. En mä tiedä mitä teidän matka tulee maksamaan. Vaihtoehtoja on 300e-1500e.
Veronpalautusta tulee 1000e niin voisin käyttää sen matkaan lasten kanssa.
Ap
Hetikö se on haaskuuseen laitettava. Kaikki väsyy reissussa ja rahat menee. Parempi pitää tallessa vastaisen varalle.
Miksi otat lapseet mukaan jos olet lähdössä juhlimaan, kuten avausviestissä kerrot?
Milano tai Bergamo, pääsee suoraan Finskillä, Norwegianilla ja Ryanairilla Helsingistä ja Air Balticilla Tampereelta. Como-järvellä helppo käydä päiväretkellä.
Vierailija kirjoitti:
Milano tai Bergamo, pääsee suoraan Finskillä, Norwegianilla ja Ryanairilla Helsingistä ja Air Balticilla Tampereelta. Como-järvellä helppo käydä päiväretkellä.
Millä järvellä se keisari Galigulan kuuluisa juhlalaiva nyt olikaan?
Jos budjetti on tonnin luokkaa kolmelle hengelle, niin suuntaa vaikka Krakovaan. Suorat lennot finskillä, hotelli ja syöminen halpaa. Teineille löytyy näkemistä mm. suolakaivos josta löytyy oma kirkko maan alta, flipperimuseo jossa voi muistella myös omaa nuoruuttaan eli noita pääsee myös pelailemaan.
Ja jos tykkää alkoholista, niin vodkahan on halvempaa kuin limonadi. Tosin teinien kanssa kannattaa tätä virhettä välttää.
Mene johonkin läävään kuten Valko-Venäjään tai Serbiaan, johon sinun tuloluokkasi ihmiset matkustavat. Me rikkaat ja sivistyneet ollaan Sveitsi-Itävalta -akselilla.
Sveitsi on täydellinen maa. Kaunista, rikasta, ystävälliset, sivistyneet ja lahjakkaat ihmiset, maisemat on upeat, kaupungeissa paljon tekemistä ja ovat mukavan steriilejä.
Vilna oli kaunis ja rauhallinen kaupunki. Tosin syksyn lämpötiloista en tiedä. Kannattaa ottaa huone vanhasta kaupungista, siellä riitti nähtävää eikä kävelymatkat ollet liian pitkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poika on tosi kiinnostunut muodista, hajuvesistä, mopoista, tytöistä 😀. Ehkäpä saisin mukaan museoon. Pikkuveli haluaisi aurinkomatkalle uimaan turkoosiin mereen.
Italiassa olisi muotia, hajuvesiä, mopoja ja tyttöjä, mutta en osaa suositella kivaa kaupunkia, jossa pääsisi uimaan turkoosiin mereen. Olen käynyt vain Pohjois-Italiassa, eikä siellä ole oikein merta isojen kaupunkien lähellä. Ehkä etelämpänä Napolin alueella Amalfi Coast voisi olla sellainen paikka, mutta en ole itse käynyt siellä.
Kroatian rannikolla on varmaan ihan kivoja paikkoja ja Budapestissa on meren sijasta ulkoilmakylpylöitä, joihin voi mennä uimaan lämpimään veteen.
Eurooppalaisilla ja amerikkalaisilla kesälomakausi loppuu suomalaisia myöhemmin, joten se kannattaa ottaa huomioon suosituissa lomakohteissa, koska niissä voi olla paljon porukkaa.
"Amalfi Coast" :)
Englanniksiko siellä paikannimet on?
Vierailija kirjoitti:
Gdanskiin Turusta halvalla Wizzairilla. Kaunis kaupunki, edullinen ja runsaasti kohtuuhintaisia majoitusvaihtoehtoja.
Itse lähden taas syyskuussa käymään.
Halpaa on, ehkä kannattaa siirtää lennot viikolle. Esim Tku-Gdansk-Tku 5-7.9.2023 25€/nuppi edestakaisin. Ei taida edes Siilinjärvelle päästä bussilla tuohon hintaan.
On tosi harmi, että pääsee katsomaan vain entisiä leirejä. Eikö joku möisi elämysloman ihan oikealle keskitysleirille?