Suosittele Euroopan kaupunkia syyskuun pidennetyksi viikonlopuksi?
Olisin lähdössä juhlimaan pojan 14-v synttäreitä johonkin Euroopan kaupunkiin pidennetyksi viikonlopuksi. Helppo lento Kuopiosta plussaa. Onnistuu Helsinkikin.
Teiniystävällisyys plus. Helppous ja edullisuus plus. Mitä matka tulisi maksamaan, kun mukana on vielä 11-v pikkuveli?
Kommentit (408)
Listaan vielä Bratislava. Lennot Wieniin, koska suoria lentoja Bratislavaan ei ole. Siellä on esim. Zlaté Piesky niminen järvi, ja syyskuussa edelleen lämmintä.
Mene mieluummin booking.comiin, sellainen on jopa olemassa ja näyttää sulle ison hotellivalikoiman mistä vain haluat.
Kouvola on Euroopassa ja taatusti tuntuu viikonloppu pitkältä
Madrid on hieno kaupunki. Kesällä aivan liian kuuma, joten syksyllä hyvä kohde.
Varsova on hieno myös, erityisen edullinen myös. Neukkutyylisestä palvelusta miinus tosin.
Miten olis Siilinjärvise on lähelläkin
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä teinistä, mikä häntä kiinnostaa. Mä oon lähdössä 13 v pojan kanssa syyskuussa Müncheniin, koska haluaa nähdä keskitysleirejä. Syyslomalla taas mennään Milanoon, koska AC Milan on suosikkifutisjoukkue Serie A:ssa.
Ei siinä Dachaun leirissä paljon katsomista ole. Auschwiz on paljon informatiivisempi ja lähempänä.
Eipä niissä uuneissa mitään ihmeteltävää ole. Ihan samassa tarkoituksessa (ruumiiden hygieninen hävittäminen) niitä on Suomessakin usean hautausmaan yhteydessä. Ei niissä uuneissa eläviä ihmisiä poltettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä teinistä, mikä häntä kiinnostaa. Mä oon lähdössä 13 v pojan kanssa syyskuussa Müncheniin, koska haluaa nähdä keskitysleirejä. Syyslomalla taas mennään Milanoon, koska AC Milan on suosikkifutisjoukkue Serie A:ssa.
Ei siinä Dachaun leirissä paljon katsomista ole. Auschwiz on paljon informatiivisempi ja lähempänä.
Eipä niissä uuneissa mitään ihmeteltävää ole. Ihan samassa tarkoituksessa (ruumiiden hygieninen hävittäminen) niitä on Suomessakin usean hautausmaan yhteydessä. Ei niissä uuneissa eläviä ihmisiä poltettu.
On matemaattinen mahdottomuus, että Auschwitzin parissa pikku uunissa olisi ehditty polttaa väitetty määrä vainajia! Laskekaa itse!
Stä, mitä siellä todella tapahtui ei saa tutkia vieläkään! Siitä saa linnaa Saksassa!
Vierailija kirjoitti:
Kouvola on Euroopassa ja taatusti tuntuu viikonloppu pitkältä
Noni. Kahvit sylissä.
Pietari, varmasti pidennetty viikonloppu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskitysleirit on lakkautettu jo lähes 80 v sitten.
Dachaussa on aina kiva käydä.
Yksi vähän erikoisempi ehdotus: Ljubljana, Slovenia. Ei liikaa turisteja, kaunis ja rauhallinen kaupunki jossa kuitenkin vilkasta kaupunkielämää, hyviä ravintoloita, nähtävyyksiä. Oltiin miehen kanssa toukokuussa ja tykättiin kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Pietari, varmasti pidennetty viikonloppu...
Pietarissahan on ystävällisempää ja vieraanvaraisempaa kuin missään muualla maailmassa!
Muistan, miten nuoret neitoset parveilivat ympärilläni hotelli Europeiskajan valuuttabaarissa hyvällä 80-luvulla! Voi niitä aikoja!
M/61
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On matemaattinen mahdottomuus, että Auschwitzin parissa pikku uunissa olisi ehditty polttaa väitetty määrä vainajia! Laskekaa itse!
Stä, mitä siellä todella tapahtui ei saa tutkia vieläkään! Siitä saa linnaa Saksassa!
No ongelmahan tässä väitteessäsi on se, että saksalaiset itse pitivät teoistaan tarkkaa kirjaa, ja nämä on arkistoitu kaikki Aroisenissa. Kansainvälisten tutkijoiden käytössä.
Numeroista ei siten ole mitään epäselvyyttä.
Saksan asenne omaan historiaansa on esimerkillinen. Itänaapurilla olisi paljon oppimista. Ehkeivät olisi sellainen takahikiä kuin nyt ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskalaiset ovat oikeassa: Saksalaiset eivät ymmärrä huumoria!
Ne ihan suuttuivat, kun oikean sanan puutteessa ( der Mikrowellenherd / der Mikrowellengerät ) käytin mikrouunista sanaa Mikroauschwitz!
Tämä persujen esiinmarssi tuo näemmä kaikki halvatun nasset ulos koloistaan.
Hitto minkä teit, Petteri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ilmastovouhkaajat eivät sitten yhtään ajattele, miten käy niille maille, joiden pääelinkeino on matkailu
No eipä taida ajatella mitään muutakaan. Tekevät itselleen ja agendalleen karhunpalveluksen kun joka ikiseen ketjuun tulevat jeesustelemaan.
Mikä oli siis oma ratkaisusi nykytilanteeseen? Jatketaan samaan tapaan kuin ennenkin?
Olen eri. Tämä menee nyt alkuperäisen aiheen vierestä.
Nopeasti mieleen tulee matkustamisen osalta:
- lennetään harvemmin mutta pidemmäksi aikaa, kohdetta voi vaihtaa matkan aikana esim. junalla
- nopeat junayhteydet (on jo mm. Ranskassa)
- asuminen keskeisellä sijainnilla tai lähellä kohteita, joissa erityisesti haluaa käydä (esim. Keski-Euroopassa pääsee junalla todella kätevästi)
- kehitetään ympäristöystävällisempiä lentokoneita (tätä on tehty jo pitkään toki tehtävää on edelleen)
Koska matkustaminen on äärimmäisen harvan ihmisen kohdalla edes puolia vuosittaisista päästöistä, on keskityttävä myös muihin, nykyisin jostain syystä kovin helposti lentomatkustamisen varjoon jääviin asioihin. Näistä muista jokainen voi etsiä itse tietoa. Todettakoon, että energiantuotanto on aika merkittävä ja toisaalta laaduttiman roinan, pikamuodin ym. halpatuotanto paikallisista ihmisistä ja ympäristöstä yhtään välittämättä sekä rahtaus ympäriinsä on tärkeyteensä (tai pikemminkin sen puutteeseen) nähden hyvin iso saastuttaja eikä pelkästään ilmaston osalta. Pitkällä aikavälillä myös väestön määrän laskeminen on tärkeää, koska kelvollista elintasoa ei voi saada näin monelle miljardille ja, koska hyvin moni valitettavasti syntyy ei-toivottuna, on myös eettistä kehittää oikeasti toimivat ehkäisymenetelmät kaikkiin olosuhteisiin. Väestön väheneminen ei valitettavasti ehdi tapahtua meidän elinaikanamme.
Jos keskitytään pelkästään lentomatkailuun, maailma ei pelastu vaikka lentojen osuus olisi jopa 20 % päästöistä. Syy: se 80%. Ja (muiden) lentomatkoista valittaminen on hyvin turhaa koska harva muuttaa sen perusteella mitään. Sen sijaan jos on toimivia, jopa parempia, vaihtoehtoja ym. muutosta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako aus schwitz jonkin kytkemistä pois päältä?
Norwegianin ja Ryanairin lennot kannattaa katsoa heidän omilta sivuilta, hakukoneet ei ehdota ainakaan Ryanairia. Lentoja kuitenkin moneen kohteeseen. Miten olisi Italiassa loma esim. Roomassa ja käytte siitä rantakohteessa?
1000e budjetti kolmelle, vaikka saisi halvatkin lennot, on aika tiukka. Etenkin jos siihen pitää mahtua ruuat ja kaikki museokäynnit ym. Juuri ja juuri selailemalla voit saada lennot ja majoituksen (esim. b&b, majatalo, hostelli).