Suosittele Euroopan kaupunkia syyskuun pidennetyksi viikonlopuksi?
Olisin lähdössä juhlimaan pojan 14-v synttäreitä johonkin Euroopan kaupunkiin pidennetyksi viikonlopuksi. Helppo lento Kuopiosta plussaa. Onnistuu Helsinkikin.
Teiniystävällisyys plus. Helppous ja edullisuus plus. Mitä matka tulisi maksamaan, kun mukana on vielä 11-v pikkuveli?
Kommentit (408)
Liettuan Riikakin joku käynyt bongaamassa, vaan ei tietoa onko nuorille jotain jännää siellä.
En kyllä lähtisi nuorten lasten kanssa Islantiin tai Epsanjaan. Muita kaukomatkoja perheen kanssa sen verran tullut tehtyä että ei oikein nappaa enää.
Vierailija kirjoitti:
Gdanskiin Turusta halvalla Wizzairilla. Kaunis kaupunki, edullinen ja runsaasti kohtuuhintaisia majoitusvaihtoehtoja.
Itse lähden taas syyskuussa käymään.
Turkulaisten Tallinna... mut kannattaa siellä kerran käydä.
Budapest, Praha ja Dubrovnik. Tallinnakin kiva
Budapest.paikkoja joissa on käytävä
Meidän teinipoika, nyt 16v, muistelee parin vuoden takaista Wienin matkaa. Syysloman aikaan oltiin viikko ja lämmintä oli 15-20 astetta. Oikein passeli siis. Kaupungissa riitti paljon katseltavaa ja koettavaa. Yhden päivän reissu tehtiin Bratislavaan (1h junalla). Lennot olivat ok halvat, mut hotellit olivat aika tyyriitä. Toisaalta, kun kaikki olivat kalliita, yövyttiin suosiolla tosi kivassa ja tykättiin kaikki.
Teini on tykännyt myös Barcelonasta, Dganskista, Roomasta, Genovasta, Portosta, Monacosta, Dubrovnikistä.
Vierailija kirjoitti:
Budapest.paikkoja joissa on käytävä
Ei penniäkään Orbanin porukalle.
Korvaavia kohteita on pilvin pimein.
Alle viikoksi on vaikea ehtiä kovin pitkälle, joten oma valinta olisi joku Viron tai Latvian kaupunki, tai sitten jotain Ruotsista, Etelä-Norjasta tai ehkä Kööpenhamina. Suomessakin on kyllä tosi kivoja kohteita, viimeksi lomailin Kokkolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä teinistä, mikä häntä kiinnostaa. Mä oon lähdössä 13 v pojan kanssa syyskuussa Müncheniin, koska haluaa nähdä keskitysleirejä. Syyslomalla taas mennään Milanoon, koska AC Milan on suosikkifutisjoukkue Serie A:ssa.
Ei siinä Dachaun leirissä paljon katsomista ole. Auschwiz on paljon informatiivisempi ja lähempänä.
Eipä niissä uuneissa mitään ihmeteltävää ole. Ihan samassa tarkoituksessa (ruumiiden hygieninen hävittäminen) niitä on Suomessakin usean hautausmaan yhteydessä. Ei niissä uuneissa eläviä ihmisiä poltettu.
On matemaattinen mahdottomuus, että Auschwitzin parissa pikku uunissa olisi ehditty polttaa väitetty määrä vainajia! Laskekaa itse!
Stä, mitä siellä todella tapahtui ei saa tutkia vieläkään! Siitä saa linnaa Saksassa!
No ongelmahan tässä väitteessäsi on se, että saksalaiset itse pitivät teoistaan tarkkaa kirjaa, ja nämä on arkistoitu kaikki Aroisenissa. Kansainvälisten tutkijoiden käytössä.
Numeroista ei siten ole mitään epäselvyyttä.
Saksan asenne omaan historiaansa on esimerkillinen. Itänaapurilla olisi paljon oppimista. Ehkeivät olisi sellainen takahikiä kuin nyt ovat.Tiesittekö, että koko holokaustin logistiikan mahdollistivat Yhdysvalloista Saksaan ostetut IBM:män tietokoneet?
Ne olivat viimeistä huutoa tuolloin ja saksalaiset osasivat käsitellä niitä taitavammin kuin edes niiden valmistajat. Ne vain toimivat reikäkorteilla tuolloin, mangneettinauhat tulivat käyttöön vasta myöhemmin.
Taas meni satujen puolelle.
IBM:llä oli tytäryhtiö Hollerith Saksassa, jonka nasset ottivat haltuunsa, kuten Venäjä ottaa parhaillaan länsifirmoja omassa nasselandiassaan.
Ei sinne kukaan mitään myynyt keskellä maailmansotaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä teinistä, mikä häntä kiinnostaa. Mä oon lähdössä 13 v pojan kanssa syyskuussa Müncheniin, koska haluaa nähdä keskitysleirejä. Syyslomalla taas mennään Milanoon, koska AC Milan on suosikkifutisjoukkue Serie A:ssa.
Berliinissä on myös tuollainen leiri, paljon rauhanomaisempaakin nähtävää ja ainutlaatuinen ilmapiiri.
Kööpenhamina, Euroopan upein kaupunki, johon ihastuin täysin. Samaa kokoluokkaa asukasmäärltään kuin Hesa, mutta vaikuttaa Hkia huomattavasti suuremmalle ja kaupunkimaiselle, koska rakennettu paljon tiheåmmin. Kuppi kahvia tosin maksaa yleensä 4€, just olin siellä. Tampereelta lennot sinne Air Balticilla.
Vierailija kirjoitti:
Poika on tosi kiinnostunut muodista, hajuvesistä, mopoista, tytöistä 😀. Ehkäpä saisin mukaan museoon. Pikkuveli haluaisi aurinkomatkalle uimaan turkoosiin mereen.
Vastaisikohan Nizza ympäristöineen (Grasse, Monaco ym) molempien toiveisiin? Ei välttämättä halvin vaihtoehto, mutta tsekkaappa tuo!
Milanoon lentäen, junalla Roomaan ja sieltä lentäen kotiin
Vierailija kirjoitti:
Tuo Barcelona kuulostaisi ihanalta. Mutta riittääkö matkabudjetti 1000e?
Ap
Minkä verran kotona kuluu pitkän viikonlopun aikana ruokarahaa? Sen voit heti lisätä tuohon budjettiin.
Nizza voisi olla hyvä. Teimme sieltä junalla reissun Monacoon ja oli näkemisen arvoinen paikka myös. Kaikenkaikkiaan liikkuminen helppoa bussilla ja junalla. Suoria lentojakin taitaa vielä syyskuussa olla.
Helpohko reissu voisi olla Viron Pärnuun jos tuoinikäisiä mukana, laiva ja linja auto.