Suosittele Euroopan kaupunkia syyskuun pidennetyksi viikonlopuksi?
Olisin lähdössä juhlimaan pojan 14-v synttäreitä johonkin Euroopan kaupunkiin pidennetyksi viikonlopuksi. Helppo lento Kuopiosta plussaa. Onnistuu Helsinkikin.
Teiniystävällisyys plus. Helppous ja edullisuus plus. Mitä matka tulisi maksamaan, kun mukana on vielä 11-v pikkuveli?
Kommentit (408)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rooma. Pahin turistiryysis on ohi, mutta säät on mukavia pitkän aikaa. Joka paikkaan ei tarvitse enää puolta päivää jonottaa.
Ehkä se kaikkein pahin, mutta Roomasssa tungosta ja turisteja riittää ihan vuoden ympäri ja paljon. Loka-marraskuussakin monet paikat on ihan turvoksissa. Fontana di Trevillekin esimerkiksi riittää tulijoita paljon, joten aikaa sille omalle kuvan ottamiselle on ehkä 3 sekuntia kun jo työnnetään pois seuraavien tieltä.
Sinänsä Rooma on kiehtova paikka. Harvalla kaupungilla on heittää kävijän silmien eteen tuhansien vuosien ikäisiä nähtävyyksiä.
Fontana di Trevillä ei kauempaa kannatakaan olla, kun muuten siellä saa kaikenlaiset ruusumyyjät jne kimppuunsa tai huomaa vähän ajan päästä, että on lompakkoaan köyhempi. Valokuvan ottaminen ei montaa sekunttia kestä.
Pienellä etukäteissuunnittelulla ei tarvitse paljoa jonotella, jos ostaa liput etukäteen. Niissä jonoissa ryysäilee vaan ne, jotka ei viitsi sitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Malaga, Berliini, Rovaniemi, Praha, Dubrovnik
Rovaniemi?? 🤣🤣
Sinusta varmaan ulkomailla kaikki on niin ihmellistä : D
Vierailija kirjoitti:
Ja täältä tulee yllätysveto: MANCHESTER. Pääsee pojat speekkaamaan english.
Asuin 2 kuukautta tuolla. Vähän oli sateinen. Pubeissa oli mukava tunnelma katsoa jalkapalloa ja syödä iltaruokailu. Päivä menikin patongin pätkällä, kuten maassa tapana.
Las Palmasin vanhakaupunki on kuin mini Barcelona
Ei ainakaan Wien. Kiva kaupunki muuten, mut viikonloppuisin moni kahvila, ravintola ja kaupat ovat kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Islanti ja vuokratkaa auto. Niin erilaisen kaunista!
Ja erinomaisen kallista, jos budjetti on pieni, ei matkaa sinne kannata suunnitella.
Oulu ja Hailuoto, niitä suosittelen. Sitten Koli ja Joensuu. Tai ihana Lappeenranta.
Mulle riittäis loma ihan Suomessa. Menis vaikka ihan muina turisteina Helsinkiin vklopuksi. Olis kyllä kiva 😃 Seura vain puuttuu 🤔
Nyt ei älytöntä hinkua muutenkaan minnekään tiettyyn paikkaan ulkomailla, Suomessa sensijaan houkuttelee useampi paikka.
N31
Tietenkin Euroopan kaupunki Alajärvi!
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä teinistä, mikä häntä kiinnostaa. Mä oon lähdössä 13 v pojan kanssa syyskuussa Müncheniin, koska haluaa nähdä keskitysleirejä. Syyslomalla taas mennään Milanoon, koska AC Milan on suosikkifutisjoukkue Serie A:ssa.
Joutuuko kaikki yläpeukuttajat tutkintaan?
Vierailija kirjoitti:
Reittilentojahan Kuopiosta ei ole muualle kuin Helsinkiin kaksi lentoa päivässä. Charter-lentoja on lisäksi mm. Kreikan, Turkin ja Espanjan pakettimatkakohteisiin. Ellei jotenkin ihmeellisesti satu löytymään jotain sopivaa pakettimatkaa, niin reittlennoilla Helsingin kautta tonnin budjetti kolmelle ei riitä edes lentoihin.
Linja-autolla tai junalla Kuopiosta Vantaan lentokentälle ja sieltä halpalennolla ulkomaille.
Cauceskun palatsin voisi tsekata.
Vierailija kirjoitti:
Cauceskun palatsin voisi tsekata.
Ceausescu, ennenkin joku ehtii korjata. Joku heittomerkki puuttuu vielä.
Mene käymään ystävälliseen ja lämminhenkiseen Moskovaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä teinistä, mikä häntä kiinnostaa. Mä oon lähdössä 13 v pojan kanssa syyskuussa Müncheniin, koska haluaa nähdä keskitysleirejä. Syyslomalla taas mennään Milanoon, koska AC Milan on suosikkifutisjoukkue Serie A:ssa.
Keskitysleirit on lakkautettu jo lähes 80 v sitten.
😆
Toi oli hyvä!
krakova ja siellä lähellä kaivokset
Vierailija kirjoitti:
Haluaako poika mennä ihastelemaan keskitysleirejä? Vaikuttaa kunnon persumeiningiltä; Italian futista, lentämistä ja keskitysleirejä.
Ja täältä tulee yllätysveto: MANCHESTER. Pääsee pojat speekkaamaan english.