Loukkaantuisitko, jos miehesi ostaisi sinulle kodinkoneen lahjaksi?
Esim. kahvinkeittimen, leivänpaahtimen tms.
Meillä ei onneksi kodinkoneita lahjaksi osteta. Mielestäni, ja onneksi myös mieheni mielestä, kodinkoneet ovat tavaroita, joita ei lahjaksi ostella. Jos saisin silitysraudan lahjaksi, niin tuntisin itseni taloudenhoitajaksi ;)
Kommentit (21)
pyysin hääpäivälahjaksi viledan kuivamoppia ja synttärilahjaksi uutta parkettimoppia :O)
Ja oon harkinnut sellaisen punaisen tehosekoittimen hommaamista keittiön tasolle, tosin en varmaan koskaan käyttäisi sitä :)
Miksi niitä kodinkoneita pitää lahjaksi ostaa, eikö niitä voi ostaa muutenkin?
Kyllä minä haluan ennemmin henk koht lahjan esim. hajuveden kuin kahvinkeittimen. Ostetaan se kahvinkeitin sitten, kun tarvitaan :)
ap
Olen vuosia toivonut monitoimikonetta, jolla saa tehtyä pullataikinan, muttei vielä ole näkynyt. Mies pitää todella paljon pullasta ja olen sanonut et kun kone tulee niin alkaa pullaakin löytyä. Ei ole vielä kumpaakaan. Jospa tänä jouluna.
Arvatkaa mitä toivon mieheltäni joululahjaksi? Digitaalista henkilövaakaa, joka mittaa rasvaprosentinkin! Ja jos en saa sitä, loukkaannun ;)
Minä saa yleensä anopilta ym. lahjaksi kattiloita ja talousvälineitä, kun taas mies saa kaikkea kivaa henkilökohtaista. Kyllä sitä kieltämättä ilahtuisi henkilökohtaisesta lahjasta.
Saan romanttisia, kalliita lahjoja Häneltä.
Siinäpä onkin henkilökohtainen lahja, kun kaikki Firma XXX:n palveluksessa olevien miesten vaimot saavat pullon Ralph Laurenin Romancea ;)
Mies tuo niitä sit tarpeen mukaan työreissuiltaan tuliasiksi. En tosin koskaan ole ollut mikään tyypillinen shoppaaja-nainen, juontaisko siitä?
Äitini kuuluu ap:n kanssa samaan sorttiin, loukkaantuu jos saa kauhan joululahjaksi. Olen aina ihmetellyt sitä.
t: jo ketjuun vastannut
Vierailija:
Miksi niitä kodinkoneita pitää lahjaksi ostaa, eikö niitä voi ostaa muutenkin?Kyllä minä haluan ennemmin henk koht lahjan esim. hajuveden kuin kahvinkeittimen. Ostetaan se kahvinkeitin sitten, kun tarvitaan :)
ap
En kuitenkaan ole saanut häneltä kodinkoneita muita kuin opiskelija-aikana leivänpaahtimen ja pidin sitä silloin oikein sopivana ja hyvänä lahjana.
ja hajuvesiä saan aina kun mies tulee matkoilta.
Sieltä myytiin aina tasan jotain yhtä ja samaa uutuushajuvettä kaikille miehille. Siinä sitä sitten saivat kaikki vaimot yksilöllisen lahjan...
Aina tietysti ilahdun! Lisäksi useinmiten olen (ääneen) toivonut jotain ja mies sitten ostaa sen.
Sain juuri synttärilahjaksi " lahjakortin" , eli menemme yhdessä kauppaan ja saan valita haluamani käsilaukun. Joululahjaksi saanen samalla systeemillä ratsastuskypärän.
Joskusn myös sain äitienpäivälahjaksi digitaalivaa' an. ;) (Se oli silloin toiveeni.)
Lahjaksi pitää antaa jotain henkilökohtaista :)
Toisaalta mieskään ei mulle kodinkonetta ostaisi, ellen olisi varta vasten sellaista kärttänyt. Hajuvedet, korut yms. on mulle tosi vaikeita lahjoja ostaa, koska olen niin nirso. Mutta mies kyllä yleensä osaa siitä huolimatta ostaa mulla tosi nappi lahjoja, on ostanut mm. kirjoja, taitelijan tarvikkeita, cd-levyjä, joista olen puhunut joskus edellisen vuoden aikana. :)
Jos mieheni ostaisi minulle kattilan, paistinpannun, kodinkoneen tms..
Sehän olisi sama kuin minä ostaisin hänelle peilin eteiseen, maton olohuoneeseen tai lasinpesunestettä autoon. Niin, tai konetiskiainetta astianpesukoneeseen.
Onneksi minun mies tajuaa ostaa lahjakortteja kampaamoon, koruja ja erilaisia muitakin naisten hömpsötyksiä ;)
Oma auto - BMW- esim. kelpaisi-
Hajuvesi n. 50 e hintainen olisi parempi kuin arkinen kodinkone...
Itse asiassa toivoin sellaista kirkkaanpunaista monitoimikone-klassikkoa...