Miksi ihmiset pettää parisuhteessa?
Ymmärrän jos on vuosikymmeniä oltu yhdessä eikä lähtö ole niin yksinkertaista. Mutta jos yhteiseloa takana joku vuosi tai pari, miksei vaan lähdetä pois?
Minulle on aivan sama jos mieheni panee muita naisia, kunhan kertoo minulle ja antaa tilaisuuden päättää suhde. Miksi pitää valehdella?
Mies jäi viikko sitten kiinni pettämisestä ja olo on lähinnä tyrmistynyt.
Kommentit (267)
Pettäminen vaatii sen, ettei pettäjä tunne petettyä kohtaan aitoa rakkautta ja sen, ettei pettäjä kunnioita petettävää.
Siksi, että sitähän voi kokeilla sekä syödä kakun, että säästää sen. Tai siis tässä tapauksessa tietysti eri kakun, mutta tuohan se periaate on yhtä kaikki.
Epäsuhtaiset seksihalut. Siinä oma syyni. Petän vaimoani melko säännöllisesti lastemme entisen lastentarhanopettajan kanssa. Kävimme hänen viimeisenä lomapäivänään yhdessä pitkällä kaupunkipatikalla. On siis muutakin kuin seksiä. Vaimo on hänkin uraohjus, lapsia kolme ja hän ei ole koskaan ollut romanttinen. Koska rakastajattareni ei halua lapsia, tämä tuntuu täydelliseltä tavalta elää. Mitään lupaa minulla ei tähän ole. Lasten saannin jälkeen avioseksi on vähentynyt pariin kertaan vuodessa.
Pettäjät ovat sieluttomia, moraalittomia elukoita, joilla ei ole kunniaa tai omaatuntoa.
Ihmiset ajattelevat, että voi pettää jos ei jää kiinni.
Kunnoitus toista kohtaan on yksi parisuhteen peruspilareista. Ällöän ja halveksin pettäjiä 🤢
Miehistä 39% pettää, naisista 30%. Ei ihan pieni joukko.
Miksi ihmiset pettää parisuhteessa?
Mieti nyt itsekin vähän.
Miten ihmeessä voit muka pettää ketään jos et edes ole parisuhteessa?
Mä olisin melkein valmis pettämään.
Rakastan miestäni ja meillä on hyvä elämä kaikin tavoin. Takana 27v
Tai melkein.
Minä rakastan läheisyyttä ja tarvitsen hellyyttä, toisen ihmisen kosketusta ja nautin myös seksistä tosi paljon. Haluan myös itse koskettaa rakastani kaikin tavoin.
Mun mies ei kestä kosketusta, ei kaipaa halailua eikä suukottelua, ei kävele käsikkäin ja seksikin on hiipunut hänen terveydellisten seikkojen vuoksi. Trauma lapsuudesta??
Eihän tällaisessa tilanteessa intohimokaan pysy hengissä! Antaisin 10v elämästäni jos saisin viettää päivän sängyssä tai missä vaan vain silittelemällä rakastettuani ja olla siliteltävänä. Ihon ja sylin ikävä on kammottava!
Ongelma on se etten pysty ns yhden yön suhteeseen vaan mulle läheisyys ja rakkaus kuuluu samaan pakettiin. En siis saisi mistään panosta minkäänlaista tyydytystä, tarvitsrmen enemmän
Vierailija kirjoitti:
Pettäjät ovat sieluttomia, moraalittomia elukoita, joilla ei ole kunniaa tai omaatuntoa.
Sarjapettäjä on mieleltään järkkynyt. Sitä häiriötä ei kukaan kätilöi kuntoon.
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi seksi on niin iso asia parisuhteessa. Itseäni ei haittasi yhtään, jos miehelläni olisi muita naisia, koska hän on minua kiinnostuneempi seksistä. Parisuhde on niin paljon muutakin, että en ymmärrä miksi niin pienen asian takia pitäisi erota.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi seksi on niin iso asia parisuhteessa. Itseäni ei haittasi yhtään, jos miehelläni olisi muita naisia, koska hän on minua kiinnostuneempi seksistä. Parisuhde on niin paljon muutakin, että en ymmärrä miksi niin pienen asian takia pitäisi erota.
Sopisit hyvin sitten mun miehelleni, hänkään ei tajua.
Läheisyyden puute ei todellakaan ole pieni asia jos sitä kaipaa ja jos se itselle on tärkeä.
Huono esimerkki mutta mieti jos olisit vegaani ja toinen kieltäisi sen sinulta, pakottaisi syömään lihaa vaikka se on sinun mielestäsi kamalaa?? Sinulla ei olisi muuta vaihtoehtoa kuin suostua siihen tai erota
Vierailija kirjoitti:
Ai sinulle luottamus on yhdentekevää parisuhteessa, sinulle saa valehdella eikä se häiritse sinua? Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän erota tarvitsekaan, jos on yhdessä sovittu, että saa harrastaa seksiä muiden kanssa, eikä se haittaa kumpaakaan.
Pettäminen on se ongelma. Sitä nimittäin ei ole yhdessä sovittu.
Minä petän aina kun vaimo nalkuttaa. Olen tämän kertonut ja nalkutus on loppunut, ainakin toistaiseksi. Pettämisellä voi olla myös positiivisia vaikutuksia.
Jotkut tykkäävät vertailla muita tarjokkaita rinnakkain ja päättää vasta lyhyen (tai pitkän) koeajan jälkeen kumman haluavat. Jos päädytään jatkamaan vanhan kanssa, ei tästä toisen testailusta yleensä hiiskuta sanaakaan kotona. Kuvastaa syvää halveksuntaa ja välinpitämättömyyttä sekä petettyä että kakkosta kohtaan.
Oikeasti, jos et osaa päättää kahdesta, niin päästä nyt jumaliste molemmat vapaaksi etsimään sellaista jolle riittävät omana itsenään. Vastaavasti etsi itse sellainen ihminen, jota rakastat niin paljon ettet kaipaa muita. Elämä on liian lyhyt epäaitouteen, tyytymiseen ja itsensä ja muiden kusettamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tykkäävät vertailla muita tarjokkaita rinnakkain ja päättää vasta lyhyen (tai pitkän) koeajan jälkeen kumman haluavat. Jos päädytään jatkamaan vanhan kanssa, ei tästä toisen testailusta yleensä hiiskuta sanaakaan kotona. Kuvastaa syvää halveksuntaa ja välinpitämättömyyttä sekä petettyä että kakkosta kohtaan.
Oikeasti, jos et osaa päättää kahdesta, niin päästä nyt jumaliste molemmat vapaaksi etsimään sellaista jolle riittävät omana itsenään. Vastaavasti etsi itse sellainen ihminen, jota rakastat niin paljon ettet kaipaa muita. Elämä on liian lyhyt epäaitouteen, tyytymiseen ja itsensä ja muiden kusettamiseen.
Se on pelko seistä omilla jaloillaan itsenäisenä mikä ajaa tuohon.
Petän siksi, että puolisoni sanoi minulle vuodenvaihteessa suoraan, ettei rakasta enkä ole hänelle mitenkään erityinen, mutta minun kanssani voisi elää ns. mukavuusliitossa (vertasi sovittuihin avioliittoihin). Pari kuukautta sen jälkeen eksäni vuosien takaa otti yhteyttä ja aloimme viestitellä. Viestittelyä on jatkunut nyt muutama kuukausi ja kertaalleen olemme tavanneetkin. Seuraava tapaaminen on syksyllä. Hän on naimisissa eikä meillä ole aikomustakaan sitoutua keskenämme parisuhteeseen, me vain pidämme yhteyttä sen aikaa kun hyvältä tuntuu ja tapaamme tuon toisen kerran, mutta siinä kaikki.
Puolisoni luota muutan kyllä pois mutta en ihan vielä. Ja hän tietää aikomukseni, eri asia onko ottanut ilmoitukseni tosissaan, mutta se ei ole minun murheeni. Niinpä me elämme yhdessä kuin sisarukset tai kaverukset; jaamme asumiskulut ja kotityöt, matkustelemme ja harrastamme yhdessä, mutta hellyyttä tai seksiä ei ole. Ne tunteet kohdistan toistaiseksi eksääni.