Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua rippijuhlien tarjoiluun kaivataan

Vierailija
27.07.2023 |

Meillä on kinkkuvoileipäkakkua, mansikkakakkkua, tuorejuustokakkua ja pientä makeaa naposteltavaa.

Juhlat ovat noin kello 13. Olisiko hyvä tarjota myös salaattia ja lihapullia tai vastaavaa? Keittoa varten joutuisin ostamaan syviä lautasia, koska meitä on noin 35.

Katsoin, että kilo valmista salaattia maksaa 28 euroa. Joutuisin ilmeisesti tilaamaan 7 kiloa ja se on aika suuri kustannus. Osaatko neuvoa tässä asiassa?

Kiitos avustasi.

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
2/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotain nälkää vievää saisi olla voileipäkakun lisäksi, ainakin jos vieraat tulevat kauempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et tee itse salaattia? Valmiiksi koottu salaatti vettyy nopeasti. Mieluummin ehkä laittaisin tarjolle erillisiin kulhoihin kirsikkatomaatteja, kurkku ja paprika paloja, oliiveja ja fetaa.. On hyvä olla jokin muukin suolainen kuin voileipäkakku. Klassikot joka uppoaa aina on sulhaspiirakat munavoilla. Makeaa tuossa on riittävästi.

Vierailija
4/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssikeittoa, makaronilaatikkoa, raikkaita voileipiä ja mummalle hyydekakkua.

Vierailija
5/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin niukat tarjoilut, että itse en kehtaisi noilla juhlia pitää. Ellei vieraita olisi jotain 5 hlöä, jolloin jokainen voi ottaa kakuista reilun palan, ja juhlat ovat pienellä porukalla muutenkin lyhyemmät.

Vierailija
6/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ceasar-salaatti vaikea tehdä itse? Se sopisi myös kasvisruokavaliolaisille.

Vierailija
7/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ruuan lisäksi kolmea eri kakkua, joten sanoisin, että olisi hyvä tarjota vielä jotain lisää. Voi tarjottavat olla noita kahvipöytätarjoilujakin, ei ruoka ole pakollinen. Mutta kyllä kaipaisin, että siinä olisi voileipiä, karjalanpiirakoita, pasteijoita, kakut, pullaa, piparia, jne. Vieraat tulevat kai osa kirkolta juhliin, joten alla on vain aamupala, ja iltapäivällä on silloin oikeasti jo melko nälkä.

Vierailija
8/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernesoppaa ja näkkäriä. 😆🤪

Vierailija
9/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kutsunut kahville, niin ei tarvitse mitään salaattia. Kutsukin on sellaiseen aikaan, että vieraat ovat todennäköisesti käyneet jo syömässä.

Vierailija
10/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linssikeittoa, makaronilaatikkoa, raikkaita voileipiä ja mummalle hyydekakkua.

Maksamakkarakeitto ja vanhuksille mieleinen jugurtti/rahka ja titysti makaroonia.

Vierailija
11/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä järjestä juhlia, jos ei ole varaa kunnon tarjoiluihin. Salatti on helppo tehdä itse. Sen kun pilkkoo aineikset ja sekoittaa. 

Vierailija
12/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 henkeä on melko pieni vierasjoukko, joten ei tarjoilut niille maksa maltaita. Itse tehden säästää tietenkin, ja maku on sitten parempi kuin einekset. Perunasalaatti on hyvin edullista itse tehtynä, ja se on ruokaisaa. Siihen kylkeen leikkelelautanen tai lihapullia, tuoresalaatti ja jokin ekstraherkku, vaikka pala sienipiirakkaa, kunkkupiirakkaa tms. Ei nouse kustannukset korkeiksi, ja ihmisten ei tarvitse kärvistellä nälässä.

Vierailija
13/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet kutsunut kahville, niin ei tarvitse mitään salaattia. Kutsukin on sellaiseen aikaan, että vieraat ovat todennäköisesti käyneet jo syömässä.

Ai kirkossa syömässä? Rippijuhlathan ovat yleensä samana päivänä kuin klo 10 alkava konfirmaatio, joka voi hyvinkin kestää yli tunnin, jos rippilapsia on paljon. Siitä sitten juhlapaikalle ja kello onkin äkkiä jo 13 eikä kukaan ole ehtinyt syödä mitään. 

Vierailija
14/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli ruuan lisäksi kolmea eri kakkua, joten sanoisin, että olisi hyvä tarjota vielä jotain lisää. Voi tarjottavat olla noita kahvipöytätarjoilujakin, ei ruoka ole pakollinen. Mutta kyllä kaipaisin, että siinä olisi voileipiä, karjalanpiirakoita, pasteijoita, kakut, pullaa, piparia, jne. Vieraat tulevat kai osa kirkolta juhliin, joten alla on vain aamupala, ja iltapäivällä on silloin oikeasti jo melko nälkä.

Ei nykyään kirkkoon saa tulla kuin yksi kummi vanhempien lisäksi. Voihan sille kummille tarjota ruuan ennen kuin muut vieraat tulevat.

Vierailija
15/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kirkossa syömässä? Rippijuhlathan ovat yleensä samana päivänä kuin klo 10 alkava konfirmaatio, joka voi hyvinkin kestää yli tunnin, jos rippilapsia on paljon. Siitä sitten juhlapaikalle ja kello onkin äkkiä jo 13 eikä kukaan ole ehtinyt syödä mitään. 

Ei ne vieraat sinne kirkkoon mene vaan suoraan juhliin.

Vierailija
16/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nykyään kirkkoon saa tulla kuin yksi kummi vanhempien lisäksi. Voihan sille kummille tarjota ruuan ennen kuin muut vieraat tulevat.

Höpö höpö. Ei ne ketään ovelta käännytä. Itse olin viime kesänä siskon tytön konfirmaatiossa enkä ole hänen kumminsa. Paikalla oli 10 hänen juhliinsa tulevaa. Enää ei eletä korona-aikaa, joten mitään rajoituksia ei ole. 

Vierailija
17/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne vieraat sinne kirkkoon mene vaan suoraan juhliin.

Kyllä vaan monikin vieras menee kirkoonkin. Vähintään se, joka pitelee kättä lapsen pään päällä. Usein myös isovanhemmat ja muutama muu läheisin. 

Vierailija
18/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaisit lisäksi ihan vaan piirakoita ja munavoin🙂Suolaset meilläkin enenmän uppoo ja sit lisäsisin ihan sipsejä tuonne naposteltaviin ja ehkä jotain rypäleitä/minitomaatteja. Monen mielestä junttitarjoilut, mutta itse laitan minkä tiedän meidän sukuun uppoavan, voileipäkakkua saa aina varata tuplamäärän kun se on niin suosittua🙂

Vierailija
19/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ei ne ketään ovelta käännytä. Itse olin viime kesänä siskon tytön konfirmaatiossa enkä ole hänen kumminsa. Paikalla oli 10 hänen juhliinsa tulevaa. Enää ei eletä korona-aikaa, joten mitään rajoituksia ei ole. 

Ei ole mitään koronarajoituksia vaan samat ohjeet on tullut eri seurakunnista 10 vuoden aikana.

Vierailija
20/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ihmiset on nykyään niin uusavuttomia että joka tarjoilun suhteen pitää kysellä neuvoja? Tee kuten äitisikin teki ja uudista muutamaa tuotetta, se on siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän