Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua rippijuhlien tarjoiluun kaivataan

Vierailija
27.07.2023 |

Meillä on kinkkuvoileipäkakkua, mansikkakakkkua, tuorejuustokakkua ja pientä makeaa naposteltavaa.

Juhlat ovat noin kello 13. Olisiko hyvä tarjota myös salaattia ja lihapullia tai vastaavaa? Keittoa varten joutuisin ostamaan syviä lautasia, koska meitä on noin 35.

Katsoin, että kilo valmista salaattia maksaa 28 euroa. Joutuisin ilmeisesti tilaamaan 7 kiloa ja se on aika suuri kustannus. Osaatko neuvoa tässä asiassa?

Kiitos avustasi.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
102/108 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 35 vierasta rippijuhliin kuulostaa suurelta määrältä. Onko tarkoitus kerätä isokin rahapotti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kuvitellut, että rippijuhlissa on nuoren oma lähiperhe, isovanhemmat ja kummit. Tuo 35 tuntuu valtavalta vierasmäärältä.

Vierailija
104/108 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten rippijuhlissa oli ne kummit, jotka pääsivät eli 3 hlöä ja yhden kumminsedän puoliso. Isovanhemmat oli jo haudassa. Minä ja lasten isä, tätini, ja tietysti lapset. Yhteensä meitä oli siten maks. 10 henkilöä.

Tietysti olisin voinut kutsua enemmänkin väkeä. Tämä oli kuitenkin mielestäni sopiva porukka niihin kahvitteluihin.

Ihastuttava naapuri toi myös ruusuja lapsille heidän ripille pääsyn johdosta.

Vierailija
105/108 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat ovat nälkäisiä kirkon jälkeen, joten voileipäkakkua kuluu oletettua enempi. Suosittelen tarjoamaan lisäksi vaikka karjakanpiirakoita munavoilla ja salaattia (itse tehden edullista). Kun tarjolla on muutakin juomaa kuin kahvi, on ihan yleistä, että vieraat ensin syövät salaattia ja muuta suolaista ja sen päälle kakkua ja kahvia.

Vierailija
106/108 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina hämmentää, kun näihin ketjuihin pesiytyy joku "kyllä pitää ihmisen jaksaa koko päivä aamupalan voimalla ja lämpimän ruoan voi hyvin syödä klo 17". Kaikki eivät yksinkertaisesti pysty olemaan koko päivää syömättä/välipalan/kahvin varassa. 

Vierailija
107/108 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä järjestä juhlia, jos ei ole varaa kunnon tarjoiluihin. Salatti on helppo tehdä itse. Sen kun pilkkoo aineikset ja sekoittaa. 

Salaatissa kannattaa jättää aineksista osa eri astiaan. Ainakin sellaiset, joita osa vieraista välttelee allergian tai ruokarajoitteen vuoksi.  Siis kulhoon perussalaatti ja erikseen lisäkkeitä.

Vierailija
108/108 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aina hämmentää, kun näihin ketjuihin pesiytyy joku "kyllä pitää ihmisen jaksaa koko päivä aamupalan voimalla ja lämpimän ruoan voi hyvin syödä klo 17". Kaikki eivät yksinkertaisesti pysty olemaan koko päivää syömättä/välipalan/kahvin varassa. 

Ja ne toiset eivät sitten jaksa sen nälkäisenä kärtyisen pahimmassa tapauksessa jopa raivokkaan ihmisen kanssa. Siksi on hyvä olla sen verran syötävää tarjolla, että ei verensokeri pääse laskemaan liian alhaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän