Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka pidätte helteestä ja lämmöstä ja ollut lomalla nyt heinäkuun

Vierailija
27.07.2023 |

Masentaako säiden takia? Minä en mahda sille minkään että loma alkaa lähentyä loppuaan ja koko loman olen jaksanut tsempata itseäni että säähän ei voi vaikuttaa, asenteeseen kyllä. Nyt tuntuu vaan etten pysty enää, suoraan sanoen hieman v*tuttaa, olen odottanut ja odottanut että ehkä kohta sieltä se yksi helleviikko tulee mutta huonolta näyttää. Auringonpaistetta siniseltä taivaalta olen nähnyt viimeeksi yli viikko sitten, täällä on oikeasti ollut melko pilvistä ja lämpötilat +18 paikkeilla. Sitä ennenkään lämpötila wi tässä kuussa ole kohonnut yli +22 asteeseen. Yleensä Itä-Suomi ollut se lämpimin paikka. En yleensä kesälomaksi suunnittele erityistä tekemistä, vaan lomani on oleilua ja ulkona nautiskelua pääosin, reissut on sitten muulloin, "huonompien" kelien aikaan. Tuntuu etten ole latautunut tarpeeksi tulevaa työvuotta varten.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät lomakelit on ollut, aurinkoistakin riitti veneretkille.

Vierailija
2/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti kuulu kohderyhmään "te jotka pidätte helteestä" eli siitä että päivisin lämpötila lähempänä +30 ja yöt yli +20 myös. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla työt alkoi tällä vkolla

Ilmojen suhteen olisi voinut olla parempikin mutta kun odotuksia ei ollut, niin en ole myöskään pettynyt.

Auringon perässä kun on aina saanut juosta; pääasia mulle oli, olla vapaalla😀

Vierailija
4/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti kuulu kohderyhmään "te jotka pidätte helteestä" eli siitä että päivisin lämpötila lähempänä +30 ja yöt yli +20 myös. Ap

Ainakin auringossa hiekkarannalla on ollut yli 25 lämmintä, eli helle.

Vierailija
5/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, jaxuja.

Vierailija
6/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän helteestä ja onneksi loma sattui tänä vuonna kesäkuulle.

Olen muutenkin pannut merkille että viime vuosina on useimmiten ollut heinäkuu sateinen ja elokuun alussa on ollut hellettä.

Mutta joo, ymmärrän tynteesi ap ja itseänikin harmittaisi jos olisin ollut lomalla heinäkuun.

Vierailija
7/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tuota toivova pettyy Suomessa takuuvarmasti.

Vierailija
8/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tänään oli Ylellä juttu miten itä-Suomessa on heinäkuussa satanut niin paljon että vastaavaa tapahtuu harvemmin kuin kerran 30 vuodessa. Ei varsinainen hiekkarantakeli.

Vierailija
9/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun muistikuvani mukaan joka kesä on ollut ainakin muutama helleviikko. Eipä ole niitä huippukesiä ollut pitkään aikaan, jolloin oli koko kuukausi melkein hellettä. Ap

Vierailija
10/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa. Tuntuu, ettei ole kunnon lomaa edes ollut. Kaikki ihanat hellevaatteet lojuneet käyttämättä. Vähän sellainen fiilis, että oli vain kevät, sitten yksi päivä kesää ja sitten ollaankin jo syksyssä. Sen yhden päivän ehdin nauttia.

Vierailija
11/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harmittaa. Monta kaunista kesämekkoa joita ei tarkene tai pysty tuulen ja sateen takia käyttämään tai on mekon helmat korvissa! Oikeasti, olisin halunnut lomalla vain kulkea shortseissa ja mekossa ilman palelemista, sen enempää en kesälomalta pyytänyt. Olisipa edes ollut rahaa ja mahdollisuus lähteä ulkomaille, mutta ei.

Vierailija
12/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helle on silloin kun lämpötila varjossa on yli 25, auringossa mitatulla ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
13/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti suppailla loma, mutta jatkuvasti tuulista ja sateista niin jäi sekin kesäharrastus taas vuodeksi odottelemaan parempia aikoja. Olen vain maannut sohvalla lähes koko loman huonon sään takia.

Vierailija
14/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muutenkin pannut merkille että viime vuosina on useimmiten ollut heinäkuu sateinen ja elokuun alussa on ollut hellettä.

Mutta joo, ymmärrän tynteesi ap ja itseänikin harmittaisi jos olisin ollut lomalla heinäkuun.

Olen huomannut saman, viime vuonnakin elokuun alkupuoli oli helteinen ja lämmin, lisäksi kesäkuussa aina sattunut joku hyvien kelien jakso. Meillä kiertävä lomalista niin ensivuonna lomailen sitten elokuussa! Muistelen vain lapsuuttani (n.20v sitten) että silloin oli heinäkuussa aina hellettä. Ap

Vierailija
15/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minun muistikuvani mukaan joka kesä on ollut ainakin muutama helleviikko. Eipä ole niitä huippukesiä ollut pitkään aikaan, jolloin oli koko kuukausi melkein hellettä. Ap

Mutta jos oikein toivomalla toivot, että nyt minun lomalleni tulee säätilaksi +28 ja yöllä +22, niin ei onnistu millään. Kannattaa vähän hellittää noista odotuksistaan.

Vierailija
16/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol mun parvekkeellakin on joka maaliskuu +25. Ei se silti ole hellettä.

Vierailija
17/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentaa. Tuntuu, ettei ole kunnon lomaa edes ollut. Kaikki ihanat hellevaatteet lojuneet käyttämättä. Vähän sellainen fiilis, että oli vain kevät, sitten yksi päivä kesää ja sitten ollaankin jo syksyssä. Sen yhden päivän ehdin nauttia.

Sama juttu minulla. Olen myös jotenkin kääntynyt ihan syysfiilikseen, selaillut nettikaupoista neuleita sekä neulomisohjeita, meinasin kynttilätkin kaivaa esille. Oikein piti muistuttaa itseä että nyt on heinäkuu ja kesä "parhaimmillaan", syysjuttuja ehtii sitten syyskuun alussa. Ap

Vierailija
18/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkenitko loikoilla veneessä bikinit päällä veneen liikkuessa? Vai pitikö vetää tuulitakkia päälle ja sukkia jalkaan kuten täällä meillä. Siitä huolimatta vaikka aurinko pilkistellyt, oli vaan jotenkin tehoton.

Vierailija
19/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman, viime vuonnakin elokuun alkupuoli oli helteinen ja lämmin, lisäksi kesäkuussa aina sattunut joku hyvien kelien jakso. Meillä kiertävä lomalista niin ensivuonna lomailen sitten elokuussa! Muistelen vain lapsuuttani (n.20v sitten) että silloin oli heinäkuussa aina hellettä. Ap

Nopealla guuglauksella jotain esimerkkejä heinäkuun säästä. Joku löytää varmaan ihan kattavat tilastotkin tästä!

https://www.ilmatieteenlaitos.fi/aiemmat-heinakuut

Vierailija
20/39 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma alkaa vasta 10.8 ja säällä ei väliä.