Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku esim. myynyt asunnon ja jäänyt pois työeöämästä?

Luoja...
26.07.2023 |

Olen niin kyllästynyt työntekoon 52 vuotiaana. Minulla on hoitoalan sekä ravintola-alan koulutukset, joten työttömänä tuskin "saisin" hetkeäkään olla. Mietin tosissani myisinkö asunnon ja jäisin elämään niiden rahojen kanssa? Saattaisin selvitä lähemmäs 10 vuotta niiden turvin. En vain jaksa ainaista työntekoa. Onko joku muu tehnyt tällaisen ratkaisun? En varmaankaan saisi mistään minkäänlaisia tuloja.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies teki. Siis myi asunnon ja jäi pois töistä. Taustalla erään sortin burnout ja halu hakea muita sekkailuja.

Mutta ne rahat kuluu kyllä aika nopeasti.

Vierailija
2/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ihmeessä jos pystyt. Ei työ ole elämän tarkoitus. Olisin itse jäänyt eläkkeelle jo 40-45 iässä jos olisin voinut.

t. 68v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unelma ois tehdä kotoa jtn luovaa työtä. Vihaan tätä matrix rottarallia. Tunnen itteni orjaksi.

T. 30v

Vierailija
4/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan joo. Eräs sukulainen pistää isohkoa pelivoittoa sileäksi. Tosin töistä irtisanoutui burnoutin vuoksi, muttei siis ole sairauslomalla tai työtön työnhakija vaan aikoo kuluttaa voittonsa elämiseen.

Vierailija
5/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli burn out ja jäin pois työelämästä. 50 000 euroa kului yllättävän nopeasti, kun tuli sähkökriisi ja korkokriisi ja elintarvikeinflaatio ja kaikkea muuta kivaa. 

Vierailija
6/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö monet tee tuon eläkkeelle jäädessä? Myyvät oman, muuttavat vuokralle johonkin todennäköisesti lähemmäs palveluita ja melko esteettömään ja helppohoitoiseen asuntoon. Sitten omasta talosta jääneellä voi paikata sitä tulotason tiputusta mikä tulee kun palkkatyö muuttuukin eläkkeeksi.

Vierailija
7/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin kahdesta yksiöstäni ehkä noin 375.000€. Jos niillä pitäisi selvitä eläkeikään saakka, voisi tuhlata joka kuukausi 2500€ ja sen jälkeen saisin nyt kertynyttä eläkettä 2000€/kk. Siitä jäisi käteen ehkä 1500€/kk, mutta tulevat perinnöt helpottaisivat kummasti. 

Mutta kun en jää vaan säästän ja sijoitan lisää.

Vierailija
8/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Tallinnan laivaristeilyllä juttelin naisen kanssa, jonka Nokialla esihenkilönä työskennellyt tytär ja hänen miehensä myivät asuntonsta ja muun omaisuutensa pois ja muuttivat Vietnamiin.

Vierailija
9/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos AP muuttaisit jonnekin todella syrjäiseen paikkaan? Sellaiseen missä ei ole ravintolaa tai sairaalaa lähimainkaan? Voisit ostaa halvan talon ja karenssin jälkeen saisit varmaankin jotain toimeentulotukea.

Vierailija
10/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan yksi vaihtoehto sekin, että keikkailisi oman jaksamisen mukaan. Rahat riittäisivät näin pidemmälle. Eikä se työ ehkä tuntuisi niin tympeältä, jos voisi itse valita vuoronsa ja kuinka paljon tekee töitä.

Vierailija
11/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten irtisanoudut ja haet keikkatyötä, jota ei tarvitse tehdä kuin sen verran mitä ottaa vastaan. Kivojakin työpaikkoja on, jos vain olet väsynyt nykyiseen ja töitä on liikaa.

Vierailija
12/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuli burn out ja jäin pois työelämästä. 50 000 euroa kului yllättävän nopeasti, kun tuli sähkökriisi ja korkokriisi ja elintarvikeinflaatio ja kaikkea muuta kivaa. 

Kohta lähtee asumistuetkin jos rahaa hieman säästössä ja raha ihan hujahtaa tililtä pois.

Vierailija
13/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos selviäisit sen kymmenen vuotta, olisit sitten 62. Talous kuralla, ei mitään omaisuutta, vanhuus ja vaivat nurkan takana. Mieti vielä kerran. Tuo vaikuttaisi jo eläkkeeseen aika rankasti. Etkä saisi muutettua duunia kevyemmäksi ja mielekkäämmäksi?

Vierailija
14/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion pian lopettaa työt ja elää muutaman vuoden säästöilläni. Menot keskimäärin 1300 euroa kuukaudessa, joten rahat riittäisivät pidempäänkin kuin nyt on tarvis.

Vierailija
15/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli lopetti työt kun saatiin kumpikin muutama kymppitonni perintöä. Mutta ei hän kokonaan työtön aio olla, vaan tekee välillä töitä ja sellasia mitä haluaa. Omaan alaansa hänkin kyllästyi. Ehkä sinunkin kannattaisi vaihtaa alaa mieluummin kuin luovuttaa kokonaan?

Jollain sun pitää vanhanakin sitten elää ja jos eläke jää pieneksi ja säästöt tuhlattu, tulee aika ikävä vanhuus.

Vierailija
16/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ajatuksia ollut, 50+ olen. Keikkahoitajaksi alan, jos en enää jaksa kokopäivätyötä. Säästää myös yritän, että vapaus koittaisi ennen eläkeikää.

Vierailija
17/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion tehdä noin. Oon 38v ja sain ekan burniksen v. 2019 enkä ole toipunut siitä yhtään vieläkään. Nyt reistailee jo kroppa siihen malliin että montako "hyvää" vuotta minulla edes on enää jäljellä?

Olen irtisanoutunut v 2020 ja tehnyt keikkahommia osa-aikaisesti. En siltikään jaksa.

Olen ajanut kustannukset huushollissani niin alas kuin vain ikinä mahdollista. Seuraava askel on ensi talvena kämpän myynti kun viimeinenkin lapsi lentää pesästä. Muutan maalle "mummonmökkiin" enkä tee enää ikinä töitä.

Kasvatan itse omat ruoat. Tämä yhteiskunta haistakoon pitkän pas***** puolestani.

Vierailija
18/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asuminen on kallista . Paremmin raha omassa asuen riittää kun maksettavana pelkät vastikkeet .

Vierailija
19/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin ensin ehdottaa, että poista oikeudet valvirasta niin se mitätöi hoitoalan koulutuksen, mutta ei se taida auttaa, kun ravintola-alallakin on niin paljon töitä tarjolla. Ehdotankin siis että tee kuten olet suunnitellut. Myy asuntosi, ja hanki mahdollisimman halpa asumistatkaisu tilalle, niin rahat riittävät pitkään jos muutenkin elät vaatimattomasti. Jos tarve vaatii, tai jaksamisen mukaan, voit sitten hankkia tuloja keikkailemalla välillä lh/sh töissä (et kertonut kumpi koulutus on).

Vierailija
20/21 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika paljon pitää olla rahaa, että vois vaan heittäytyä tekemään ei-mitään.

Itse olen 42 v, säästöjä 50 000 + velaton asunto 100 000. Tällä hetkellä elämisen kulut pienet juuri velattoman asunnon ansiosta. Mutta jos myisin kämpän, niin sitten tulisi vuokra maksettavaksi eli elämisen kulut varmaan tuplaantuisi. Jos peruselämään menee 2000 e kk, niin eihän mun säästöt riittäisi kuin ehkä 6 vuotta. Siinä sitä sitten 48-vuotiaana miettisin köyhänä kuin kirkonrotta, että mitäs tulis tehtyä.

Itsekin olen aivan väsähtänyt työelämään, mutta ehkä miettisin asunnon myymisen sijaan sitä, että alkaisin tekemään vaikka osa-aikaista viikkoa. Tosin nykyisessä työnkuvassa se ei ole mahdollista, mikä kyllä vesittää idean. Mutta voisin tietysti hakeutua johonkin muuhun työhön, missä osa-aikaisuus järjestyisi

Vaikeaa on. Tsempit kaikille, jotka pähkäilee oravanpyörässä eri vaihtoehtoja. Oma jaksaminen on äärirajoilla koko ajan.