Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaista käytöstä hyväksytte kavereilta?

Vierailija
26.07.2023 |

Onko esim. toisen tekemisten kyttääminen ok? "Huomasin Pirkon facebookista, että olit ollut hänen kanssaan kahvilla viikonloppuna. Mulle sanoit, että olet kotona??? Mikä juttu???"

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät ole päässeet teinivuosista eteenpäin ja luulevat vielä aikuisinakin että kavereiden kanssa ollaan aamusta iltaan tai että kaverille on tilivelvollinen menoistaan

Tuollainen ilmiö on nimeltään läheisriippuvuus, ja se estää normaalisti toimivat ystävyyssuhteet. Jotkut saattavat oppia pois tavastaan, jos heille ei anneta yhtään liekaa jankkaamistilanteissa, vaan pidetään omat rajat. Raskasta. Sitten on niitä, joihin ei auta, kuin välien jäädyttäminen kokonaan.

näin on.

Vierailija
22/36 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ap ole tilivelvollinen kaverillesi. Tietty vähän outoa jos olet valehdellut olevasi kotona etkä olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halu että kaverini on persu, enkä hyväksy rasistia. Kaverin on KUNNIOITETTAVA IHAN KAIKKIA IHMISIÄ... 👍

Nee kerit ei ole ihmisiä

Vierailija
24/36 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä keskustelun aihe. Jotkut ystävyyssuhteet voivat olla myrkyllisiä. Joskus esimerkiksi pätee vanha sanonta "nainen on naiselle susi". Tosiystävän kanssa näitä ongelmia ei tietenkään ole.

Vierailija
25/36 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai mustasukkaisuutta ja mustamaalaamista yleensäkään?

"Et kai sä nyt sen kanssa oo kaveri?? Pirkkohan on ihan urp o! Kuulin, että se ei ees lajittele roskiaan.."

Tämmöiset jutut tulevat epävarman ihmisen suusta. Mite se muille kuuluu kenen kanssa kukakin on kaveri.

Vierailija
26/36 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ap ole tilivelvollinen kaverillesi. Tietty vähän outoa jos olet valehdellut olevasi kotona etkä olekaan.

Olin alunperin suunnitellut olevani kotona, mutta päätin sittenkin käydä "Pirkon" kanssa kahvilla. Olisiko suunnitelmien muuttumisesta pitänyt siis raportoida tälle toiselle kaverille, jotta en olisi "valehdellut"?

Ap

Vierailija
27/36 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin alunperin suunnitellut olevani kotona, mutta päätin sittenkin käydä "Pirkon" kanssa kahvilla. Olisiko suunnitelmien muuttumisesta pitänyt siis raportoida tälle toiselle kaverille, jotta en olisi "valehdellut"?

Ap

Ei. Miksi olet noin rasittavan henkilön kaveri?

Vierailija
28/36 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei. Miksi olet noin rasittavan henkilön kaveri?

En tiedä. Sitä just mietin, että onko tämä normaalia..

Ap

Vierailija
29/36 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Ystävälläsi on ongelma. Käytös on lapsellista ja epätervettä.

Minulla oli ennen tällaisia "ystäviä". Nykyään olen heistä vapaa ja ah elämä on ihanaa ja helppoa. Turhat draamat ovat mennyttä elämää. En kestä tuollaisia ihmisiä enää o l l e n k a a n.

Vierailija
30/36 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se mielestäni vähän törkeää, jos olet kieltäytynyt tapaamisesta sanoen, että olet kotona, mutta sitten oletkin toisen ystävän kanssa. Sanoisit suoraan vain "tapaan x:n, en valitettavasti ehdi tällä kertaa". Ei se kyttäämistä ole, jos on tuon kaverin somesta huomannut sinut. Ja ihan hyvä kysyä suoraan verrattuna siihen, että hautoisi vain omassa päässään ja se kasvaisi suuremmaksi ongelmaksi.

Vierailija
31/36 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se mielestäni vähän törkeää, jos olet kieltäytynyt tapaamisesta sanoen, että olet kotona, mutta sitten oletkin toisen ystävän kanssa. Sanoisit suoraan vain "tapaan x:n, en valitettavasti ehdi tällä kertaa". Ei se kyttäämistä ole, jos on tuon kaverin somesta huomannut sinut. Ja ihan hyvä kysyä suoraan verrattuna siihen, että hautoisi vain omassa päässään ja se kasvaisi suuremmaksi ongelmaksi.

En ollut päättänyt tapaavani "Pirkkoa" vaan menin kahville hetken mielijohteesta. Jos on sanonut yhdelle ei, niin tarkoittaako se sitä, että ei saa poistua kotoa ollenkaan? Haluan pitää vapauden tehdä mitä haluan ja milloin haluan ilman, että kukaan kyttää tai kommentoi.

Ap

Vierailija
32/36 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai mustasukkaisuutta ja mustamaalaamista yleensäkään?

"Et kai sä nyt sen kanssa oo kaveri?? Pirkkohan on ihan urp o! Kuulin, että se ei ees lajittele roskiaan.."

Tämmöiset jutut tulevat epävarman ihmisen suusta. Mite se muille kuuluu kenen kanssa kukakin on kaveri.

Tämä on kyllä outoa toimintaa. Itselle ei tulisi mieleenkään sanoa edes omalle lapselle, että 'älä nyt sen kanssa oo', saati sitten aikuiselle ihmiselle!

Vierailija
33/36 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lojaalia.

Vierailija
34/36 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lojaalia.

Millä tavalla?

Ap

Vierailija
35/36 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri saa käyttäytyä niinkuin itse haluaa. Ei se olisi kaveri jos käyttäytyisi jotenkin muuten.

Vierailija
36/36 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri saa käyttäytyä niinkuin itse haluaa. Ei se olisi kaveri jos käyttäytyisi jotenkin muuten.

Saa myös esim. haukkua sinua tai puhua asioitasi muille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi