Minkälaista käytöstä hyväksytte kavereilta?
Onko esim. toisen tekemisten kyttääminen ok? "Huomasin Pirkon facebookista, että olit ollut hänen kanssaan kahvilla viikonloppuna. Mulle sanoit, että olet kotona??? Mikä juttu???"
Kommentit (36)
Et sinä ap ole tilivelvollinen kaverillesi. Tietty vähän outoa jos olet valehdellut olevasi kotona etkä olekaan.
Vierailija kirjoitti:
En halu että kaverini on persu, enkä hyväksy rasistia. Kaverin on KUNNIOITETTAVA IHAN KAIKKIA IHMISIÄ... 👍
Nee kerit ei ole ihmisiä
Tämä on hyvä keskustelun aihe. Jotkut ystävyyssuhteet voivat olla myrkyllisiä. Joskus esimerkiksi pätee vanha sanonta "nainen on naiselle susi". Tosiystävän kanssa näitä ongelmia ei tietenkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Tai mustasukkaisuutta ja mustamaalaamista yleensäkään?
"Et kai sä nyt sen kanssa oo kaveri?? Pirkkohan on ihan urp o! Kuulin, että se ei ees lajittele roskiaan.."
Tämmöiset jutut tulevat epävarman ihmisen suusta. Mite se muille kuuluu kenen kanssa kukakin on kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä ap ole tilivelvollinen kaverillesi. Tietty vähän outoa jos olet valehdellut olevasi kotona etkä olekaan.
Olin alunperin suunnitellut olevani kotona, mutta päätin sittenkin käydä "Pirkon" kanssa kahvilla. Olisiko suunnitelmien muuttumisesta pitänyt siis raportoida tälle toiselle kaverille, jotta en olisi "valehdellut"?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin alunperin suunnitellut olevani kotona, mutta päätin sittenkin käydä "Pirkon" kanssa kahvilla. Olisiko suunnitelmien muuttumisesta pitänyt siis raportoida tälle toiselle kaverille, jotta en olisi "valehdellut"?
Ap
Ei. Miksi olet noin rasittavan henkilön kaveri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei. Miksi olet noin rasittavan henkilön kaveri?
En tiedä. Sitä just mietin, että onko tämä normaalia..
Ap
Ei ole normaalia. Ystävälläsi on ongelma. Käytös on lapsellista ja epätervettä.
Minulla oli ennen tällaisia "ystäviä". Nykyään olen heistä vapaa ja ah elämä on ihanaa ja helppoa. Turhat draamat ovat mennyttä elämää. En kestä tuollaisia ihmisiä enää o l l e n k a a n.
No on se mielestäni vähän törkeää, jos olet kieltäytynyt tapaamisesta sanoen, että olet kotona, mutta sitten oletkin toisen ystävän kanssa. Sanoisit suoraan vain "tapaan x:n, en valitettavasti ehdi tällä kertaa". Ei se kyttäämistä ole, jos on tuon kaverin somesta huomannut sinut. Ja ihan hyvä kysyä suoraan verrattuna siihen, että hautoisi vain omassa päässään ja se kasvaisi suuremmaksi ongelmaksi.
Vierailija kirjoitti:
No on se mielestäni vähän törkeää, jos olet kieltäytynyt tapaamisesta sanoen, että olet kotona, mutta sitten oletkin toisen ystävän kanssa. Sanoisit suoraan vain "tapaan x:n, en valitettavasti ehdi tällä kertaa". Ei se kyttäämistä ole, jos on tuon kaverin somesta huomannut sinut. Ja ihan hyvä kysyä suoraan verrattuna siihen, että hautoisi vain omassa päässään ja se kasvaisi suuremmaksi ongelmaksi.
En ollut päättänyt tapaavani "Pirkkoa" vaan menin kahville hetken mielijohteesta. Jos on sanonut yhdelle ei, niin tarkoittaako se sitä, että ei saa poistua kotoa ollenkaan? Haluan pitää vapauden tehdä mitä haluan ja milloin haluan ilman, että kukaan kyttää tai kommentoi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai mustasukkaisuutta ja mustamaalaamista yleensäkään?
"Et kai sä nyt sen kanssa oo kaveri?? Pirkkohan on ihan urp o! Kuulin, että se ei ees lajittele roskiaan.."
Tämmöiset jutut tulevat epävarman ihmisen suusta. Mite se muille kuuluu kenen kanssa kukakin on kaveri.
Tämä on kyllä outoa toimintaa. Itselle ei tulisi mieleenkään sanoa edes omalle lapselle, että 'älä nyt sen kanssa oo', saati sitten aikuiselle ihmiselle!
Vierailija kirjoitti:
Lojaalia.
Millä tavalla?
Ap
Kaveri saa käyttäytyä niinkuin itse haluaa. Ei se olisi kaveri jos käyttäytyisi jotenkin muuten.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri saa käyttäytyä niinkuin itse haluaa. Ei se olisi kaveri jos käyttäytyisi jotenkin muuten.
Saa myös esim. haukkua sinua tai puhua asioitasi muille?
näin on.