Mitä lahjaksi anopille?
On ihan ok ihminen, joskin hieman tuhlaavainen. Olen syönyt heidän ruokiaan aina välillä, ja antoivat minulle pienen synttärilahjan, joten olen sitä mieltä, että jotenkin pitäisi muistaa, mutta miten?
Kommentit (39)
lahjan arvo on myös vaikea asia. annoin heille joululahjan, ja sekä lahjan määrä (vain 1) ja arvo, oli liian vähäisiä heidän mielestään, he antoivat minulle syntymäpäivälahjan (ei ollut heille mitään tarjoilua tms), jonka arvo noin 20. nyt en ollut muun esteen takia paikalla syömässä anopin synttärikakkua, vaan ajattelin muistaa häntä jälkikäteen. mutta kuinka suurella lahjalla?
Miten tällainen voi olla näin vaikeaa? Mieti, mitkä motiivisi ovat: etkö halua antaa mitään jostain syystä, vai mikä ristiriita tässä kaihertaa. Jos sait 20 euron arvoisen lahjan, kovin isoista lahjoista ei ole kyse. Jos et mielelläsi eli sydämestäsi antaisi mitään, anna kohteliaisuudesta 50 euron lahjakortti.
Vierailija kirjoitti:
Miten tällainen voi olla näin vaikeaa? Mieti, mitkä motiivisi ovat: etkö halua antaa mitään jostain syystä, vai mikä ristiriita tässä kaihertaa. Jos sait 20 euron arvoisen lahjan, kovin isoista lahjoista ei ole kyse. Jos et mielelläsi eli sydämestäsi antaisi mitään, anna kohteliaisuudesta 50 euron lahjakortti.
on vaikeaa kun tuntuu, että vaikka antaisi mitä, niin aina ostaa väärin. ja on toki kyse myös vallankäytöstä, en itse koe että voin valittaa heidän lahjoistaan, mutta he valittivat minun joululahjastani.
Kohteliaampi voittaa aina! Älä välitä valittajista, vaan ole itse fiksu!
Vierailija kirjoitti:
Kohteliaampi voittaa aina! Älä välitä valittajista, vaan ole itse fiksu!
Miten olen kohtelias tässä tapauksessa?
Olet kohtelias antamalla anopin mittapuulla melko avokätinen lahjan eli 50 euron lahjakortin ja lopettamalla hänen antamistensa arvostelun ja pitämällä suusi kiinni, vaikka hän arvostelisi sinua.
Vierailija kirjoitti:
Olet kohtelias antamalla anopin mittapuulla melko avokätinen lahjan eli 50 euron lahjakortin ja lopettamalla hänen antamistensa arvostelun ja pitämällä suusi kiinni, vaikka hän arvostelisi sinua.
No en nyt ihan kynnysmatoksi rupea.
Ylpeyden nieleminen voi rakentaa sisäistä ja henkilöiden välistä rauhaa.
Kukaan ei voi tehdä sinusta kynnysmattoa, jos oma mielesi ei sellaisia asetelmia kehittele.
Luovu valtataistelusta, niin olet rauhassa.
Kukkia tai suklaata. Ei tuon ikäinen mitään muuta tarvitse, eikä välttämättä niitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakortti hierontaan
Tai jalkahoitoon tai teatteriin tai elokuviin tai yhteiselle lounaalle tai . . . Onhan näitä!
Terveisin
Anoppi
Vierailija kirjoitti:
Kukkia tai suklaata. Ei tuon ikäinen mitään muuta tarvitse, eikä välttämättä niitäkään.
Tyhmä olet!
Terveisin
Anoppi
Ap sä kysyt nyt väärästä paikasta. Ei me tiedetä mistä just sun anoppi tykkää.
Haloo nyt oikeesti
Jos anoppisi yhtään ymmärtää huumorin päälle, niin vie sille jokin hauska kahvikuppi https://www.kuppikauppa.fi/tuote-osasto/hauskat-mukit/ valikoimasta.
Osta jokin hauska huumoripaita: https://www.hauskatpaidat.com/naisten-huumoripaidat/ tuolta löytyy valikoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinulle kuuluu anopin rahankäyttö? Miksi mainitsit tuhlaavaisuuden?
Se vaikuttaa tähän lahja-asiaan. On pienituloinen, ja ostelee paljon kaikenlaista siihen nähden, myös lahjoja. Olettaa, että ihmiset tietää mitä hän haluaa ja osaa korvata hänen vaivannäkönsä. On tyytyväinen oikeastaan vain silloin, kun saa kalliimman lahjan kuin itse on antanut. Itse en ole oikein tottunut tällaiseen lahjanantokulttuuriin, enkä aio lähteä mukaan kilpavarusteluun lahjojen kanssa.
Ja tämä olis ilmeisesti pitänyt ymmärtää sanasta tuhlaavainen 😳
No, minkä hintaluokan lahjaa haetaan, vai millä tavalla tuo pitää tulkita, kun anoppi olisi tyytyväinen vain kalliimpaan kuin itse oli ostanut, mutta toisaalta ei aiota lähteä kilpavarusteluun? Vai mitä tästä tuhlaavaisuus-asiasta pitää ottaa huomioon lahjaehdotuksissa? En ihan pysy kysyjän ajatuksenjuoksussa mukana.
Kodistaan ja ostoksistaan voi varmaan päätellä, mistä hän pitää. Antakaa jotain kaunista saman tyylistä - mitään muita viestejä ei ole ystävällistä antaa, vaikka oma maku olisikin aivan erilainen.