Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiasta tietävät, voitteko kertoa voiko kuukaudessa lihoa

Vierailija
25.07.2023 |

7 kiloa vai onko todennäköistä, että siitä osa on turvotusta? Viimeiset 2kg tuli nyt yhden vuorokauden aikana. Voiko oikeasti lihoa tätä vauhtia?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeen antikolinergiset ominaisuudet voivat aiheuttaa ummetusta. Painonlisäys ja rauhoittuminen taas puolestaan johtuvat oletettavasti lääkkeen antihistamiiniominaisuuksista. 

Vierailija
22/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuukaudessa lihoo 7kiloa ja se on kaikki rasvaa, niin päivässä pitäisi syödä noin 1600 kcal ylimääräistä. Se on aika paljon kuitenkin.

Sokerisia siidereitä, olutta, grilliruokaa, viinereitä ja muita rasvaisia ja sokerisia ruokia ja juomia + alkoholia, niin ei temppu eikä mikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on elimistö mennyt muutaman kerran niin sekaisin, että kokemukseni mukaan tuo on mahdollista. Olen aina ollut se pyöreä tyttö, vaikka lapsuudessani karkit ja herkut olivat todellinen harvinaisuus, mutta parikymppisenä yhtäkkiä laihduin 15 kg parissa kolmessa kuukaudessa muuttamatta elintapojani. Kestin normaalipainoisena useamman vuoden, kunnes lihoin saman muutamassa kuukaudessa takaisin ja sen jälkeen en ole saanut painoa putoamaan millään. Nyt tänä vuonna on ollut taas jakso, jolloin vaa'an lukema muuttuu lähes päivittäin ja olen lihonut yli 10 kg vähässä ajassa. Itselläni ainakaan nuo kilot eivät ikinä lähde pois vaikka miten söisi terveellisesti tai liikkuisi paljon, joten sanoisin, että kyllä sitä voi ihan lihoakin.

Vierailija
24/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en ole syönyt 1600kcal enempää per päivä. Lääke on kuitenkin sitten jotain tehnyt, esim.vatsani ei enää toimi, joten ilmeisesti aineenvaihdunta ainakin mennyt jumiin.

Ap

Aineenvaihdunta ja vatsan toiminta ovat kaksi eri asiaa. Minulla on yli 20 kg ylimääräistä, mutta muutama tunti syömisestä kaikki on tullut ulos ihan kiinteänä tavarana. Eikä tarvitse mitenkään mässäillä, ihan normaalit ruoka-annokset aiheuttavat tämän.

Vierailija
25/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en ole syönyt 1600kcal enempää per päivä. Lääke on kuitenkin sitten jotain tehnyt, esim.vatsani ei enää toimi, joten ilmeisesti aineenvaihdunta ainakin mennyt jumiin.

Ap

Aineenvaihdunta ja vatsan toiminta ovat kaksi eri asiaa. Minulla on yli 20 kg ylimääräistä, mutta muutama tunti syömisestä kaikki on tullut ulos ihan kiinteänä tavarana. Eikä tarvitse mitenkään mässäillä, ihan normaalit ruoka-annokset aiheuttavat tämän.

Tuskin on se sama, mikä sieltä tulee vaan edelliset. 

Vierailija
26/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni saattoi aikanaan paino noista kuukautisten aikana jotain 4kg. (Eli nestettä).

Mutta kortisoni ja mirta sai painon nousemaan 2kk 20 kiloa. (Sitä ennen oli laskenut muutamia).

Eli voi.

Vierailija
27/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lähtöpainosta.Kuinka iso olet?

Lähtöpaino 68kg, pituus 170cm. Ja nainen olen.

Vierailija
28/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista!

Sen verran kommentoin, että en käytä alkoholia lainkaan ja sappirakon poiston takia en pysty syödä rasvaisia ruokiakaan.

Mutta on mulla yksi pahe ja se on Pepsi Max. Onko tosiaan niin, että (nykytutkimuksen mukaan) sekin voi muuttaa suolistoflooraa? Sitä olen kuitenkin juonut jo kauan, tuo lääke on ainoa muutos lähiaikoina.

Ap

Vierailija
29/30 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärien masennuslääkeopaskirjassa lukee, että amitriptyliini yleisesti nostaa painoa ja joillain huomattavastikin. 

Vierailija
30/30 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos syö n. 250 - 300 g ylimääräistä joka päivä niin kyllä voi. Ylimääräisellä tarkoitan sitä että sitä ei kuluteta pois mitenkään. Jos syö 2 kg ruokaa ja on ummetus, niin kyllä paino lisääntyy 2 kg. 

Tuollainen typeryys sattuu päähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän