"Henna tilasi nettikaupasta kuusi mekkoa häihin Kun hän yritti palauttaa niitä, kauppaan ei saanut enää mitään yhteyttä"
Tuo on kyllä pe*seestä firmojen ja ympäristön(!) kannalta. Tilataan kuusi vaikka ei ole tarkoituskaan pitää kuin yksi.
Mutta kun minäminä, minä haluan ja voin.
Kommentit (27)
Heh, ihan oikein hääörvelölle. Siinäpähän nyt itkee ja maksaa.
Nykysin palutuksista menee maksu, ihan oikein. Suosikaa kivijalkoja niin ihmisillä säilyy työpaikat.
Vierailija kirjoitti:
Siis hanna tilasi ja osti 6 mekkoa ja nyt ei haluaisi maksaa niistä kuin yhden ja palauttaa loput?
Mitä valitat, noin se nettikauppa toimii. Esprtit mm. kehottaa tilaamaan samaa vaatetta pari eri kokoa, jos ei ole varma oikeasta koosta ja palauttamaan ylimääräiset vaatteet. Vaatebisness on itse halunnut lähteä tähän nettikauppaan, joten ei se kuluttajan vika ole, jos haluaa sovittaa useampaa vaatekappaletta eikä ostaa sikaa säkissä. Sitä paitsi on ekologisempaa yhdellä rahdilla toimittaa ne kuusi vaatetta ja palauttaa toisella ne, joita ei halua kuin tilata ja palauttaa vaatekappale kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Nykysin palutuksista menee maksu, ihan oikein. Suosikaa kivijalkoja niin ihmisillä säilyy työpaikat.
Missä kaupoissa menee? En ole joutunut maksamaan maksua palautuksista kuin ehkä yhdessä kaupassa, jossa postikulut vähennettiin palautettavasta summasta.
Teemu Keskisarjan sanoin, pitäisi räjäyttää koko intternetti.
Vierailija kirjoitti:
Nettikaupoissa, urpå
Kysyin että missä kaupoissa, koska kuten sanoin, en minä ole palautuksista joutunut maksamaan mitään lähes missään kaupassa, debiili.
Vierailija kirjoitti:
Nykysin palutuksista menee maksu, ihan oikein. Suosikaa kivijalkoja niin ihmisillä säilyy työpaikat.
Kivijalkojen valikoima on huono. En tiedä oliko jutun nainen morsian vai mikä mekko haussa mutta itse olen myös tilannut kotiin soivitettavaksi vaatteita koska niissä kivijalkaliikkeissä ei ole vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hanna tilasi ja osti 6 mekkoa ja nyt ei haluaisi maksaa niistä kuin yhden ja palauttaa loput?
Mitä valitat, noin se nettikauppa toimii. Esprtit mm. kehottaa tilaamaan samaa vaatetta pari eri kokoa, jos ei ole varma oikeasta koosta ja palauttamaan ylimääräiset vaatteet. Vaatebisness on itse halunnut lähteä tähän nettikauppaan, joten ei se kuluttajan vika ole, jos haluaa sovittaa useampaa vaatekappaletta eikä ostaa sikaa säkissä. Sitä paitsi on ekologisempaa yhdellä rahdilla toimittaa ne kuusi vaatetta ja palauttaa toisella ne, joita ei halua kuin tilata ja palauttaa vaatekappale kerrallaan.
Joo tämä. Nettishoppailu on loppujen lopuksi aika vaivalloista ja vaikeaa kaikille osapuolille, vaikka illuusio yhden klikkauksen helpoista ostoksista elää. Siksi itsekin olen siitä lähes kokonaan luopunut. Nykyään ehkä kerran vuodessa uskaltaudun tilaamaan jotain.
Kokojen, istuvuuden, värin, materiaalin jne kanssa arpominen mallikuvien perusteella on hankalaa. Aina ei edes mittataulukkojen kanssa säätämällä onnistu ja monesti väri näyttää sitten eriltä kuin kuvissa. Ja materiaali voi olla heikkolaatuista, lankoja repsottaa siellä täällä.
Parempi on ostaa kaupasta ja livenä tutkia sekä sovittaa. Täällä naljaillaan nyt, kun tilasi useamman häämekon, mutta kuinka moni morsian vaan umpimähkään ostaa yhden ja sovittamatta se sopii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykysin palutuksista menee maksu, ihan oikein. Suosikaa kivijalkoja niin ihmisillä säilyy työpaikat.
Kivijalkojen valikoima on huono. En tiedä oliko jutun nainen morsian vai mikä mekko haussa mutta itse olen myös tilannut kotiin soivitettavaksi vaatteita koska niissä kivijalkaliikkeissä ei ole vaihtoehtoja.
Valikoima on huono, koska ihmiset siirtyneet shoppailemaan nettiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hanna tilasi ja osti 6 mekkoa ja nyt ei haluaisi maksaa niistä kuin yhden ja palauttaa loput?
Mitä valitat, noin se nettikauppa toimii. Esprtit mm. kehottaa tilaamaan samaa vaatetta pari eri kokoa, jos ei ole varma oikeasta koosta ja palauttamaan ylimääräiset vaatteet. Vaatebisness on itse halunnut lähteä tähän nettikauppaan, joten ei se kuluttajan vika ole, jos haluaa sovittaa useampaa vaatekappaletta eikä ostaa sikaa säkissä. Sitä paitsi on ekologisempaa yhdellä rahdilla toimittaa ne kuusi vaatetta ja palauttaa toisella ne, joita ei halua kuin tilata ja palauttaa vaatekappale kerrallaan.
Ymmärräthän ettei niitä viittä muuta enää voi myydä vaan ne tuhotaan?
En tilaa koskaan mitään, koska asun kaupungissa, jossa on vaateliikkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hanna tilasi ja osti 6 mekkoa ja nyt ei haluaisi maksaa niistä kuin yhden ja palauttaa loput?
Mitä valitat, noin se nettikauppa toimii. Esprtit mm. kehottaa tilaamaan samaa vaatetta pari eri kokoa, jos ei ole varma oikeasta koosta ja palauttamaan ylimääräiset vaatteet. Vaatebisness on itse halunnut lähteä tähän nettikauppaan, joten ei se kuluttajan vika ole, jos haluaa sovittaa useampaa vaatekappaletta eikä ostaa sikaa säkissä. Sitä paitsi on ekologisempaa yhdellä rahdilla toimittaa ne kuusi vaatetta ja palauttaa toisella ne, joita ei halua kuin tilata ja palauttaa vaatekappale kerrallaan.
Ymmärräthän ettei niitä viittä muuta enää voi myydä vaan ne tuhotaan?
Mistäs tuon keksit? Tuhoaako stockmannikin kaikki vaatteet, joita on sovitettu?
Miten nuo vaatteiden verkkokaupat toimii, kun eihän mikään nettikauppa (youtube-videoista päätellen) pakkaa palautettua tavaraa uudelleen myyntiin vaan käsittelee ne bulkkipakkauksissa? Palautuuko palautetut vaatteet uudelleen myyntiin verkkokauppaan? Kuka ne käsittelee siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hanna tilasi ja osti 6 mekkoa ja nyt ei haluaisi maksaa niistä kuin yhden ja palauttaa loput?
Mitä valitat, noin se nettikauppa toimii. Esprtit mm. kehottaa tilaamaan samaa vaatetta pari eri kokoa, jos ei ole varma oikeasta koosta ja palauttamaan ylimääräiset vaatteet. Vaatebisness on itse halunnut lähteä tähän nettikauppaan, joten ei se kuluttajan vika ole, jos haluaa sovittaa useampaa vaatekappaletta eikä ostaa sikaa säkissä. Sitä paitsi on ekologisempaa yhdellä rahdilla toimittaa ne kuusi vaatetta ja palauttaa toisella ne, joita ei halua kuin tilata ja palauttaa vaatekappale kerrallaan.
Joo tämä. Nettishoppailu on loppujen lopuksi aika vaivalloista ja vaikeaa kaikille osapuolille, vaikka illuusio yhden klikkauksen helpoista ostoksista elää. Siksi itsekin olen siitä lähes kokonaan luopunut. Nykyään ehkä kerran vuodessa uskaltaudun tilaamaan jotain.
Kokojen, istuvuuden, värin, materiaalin jne kanssa arpominen mallikuvien perusteella on hankalaa. Aina ei edes mittataulukkojen kanssa säätämällä onnistu ja monesti väri näyttää sitten eriltä kuin kuvissa. Ja materiaali voi olla heikkolaatuista, lankoja repsottaa siellä täällä.
Parempi on ostaa kaupasta ja livenä tutkia sekä sovittaa. Täällä naljaillaan nyt, kun tilasi useamman häämekon, mutta kuinka moni morsian vaan umpimähkään ostaa yhden ja sovittamatta se sopii?
Hyvä että on muitakin jotka eivät jaksa nettishoppailua. Kyllä vaatteet pitää päästä sovittamaan paikan päälle. Ja nuo roskaa myyvät kiinalaiset nettikaupat pitäisi muutenkin kieltää lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hanna tilasi ja osti 6 mekkoa ja nyt ei haluaisi maksaa niistä kuin yhden ja palauttaa loput?
Mitä valitat, noin se nettikauppa toimii. Esprtit mm. kehottaa tilaamaan samaa vaatetta pari eri kokoa, jos ei ole varma oikeasta koosta ja palauttamaan ylimääräiset vaatteet. Vaatebisness on itse halunnut lähteä tähän nettikauppaan, joten ei se kuluttajan vika ole, jos haluaa sovittaa useampaa vaatekappaletta eikä ostaa sikaa säkissä. Sitä paitsi on ekologisempaa yhdellä rahdilla toimittaa ne kuusi vaatetta ja palauttaa toisella ne, joita ei halua kuin tilata ja palauttaa vaatekappale kerrallaan.
Ymmärräthän ettei niitä viittä muuta enää voi myydä vaan ne tuhotaan?
Mistäs tuon keksit? Tuhoaako stockmannikin kaikki vaatteet, joita on sovitettu?
No käsittääkseni verkkokaupan palautukset sisältää niin usein ihan mitä sattuu aivan missä kunnossa sattuu, että maksaa huomattavasti vähemmän ottaa uusi tuote tehtaalta kuin alkaa availemaan niitä palautuspaketteja ja tutkimaan että mitä niissä on ja missä kunnossa. Sen sijaan palautukset lähtee firmoille jotka käsittelee ne suunnilleen jätteenä ja myy eteenpäin parinkymmenen kilon laatikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hanna tilasi ja osti 6 mekkoa ja nyt ei haluaisi maksaa niistä kuin yhden ja palauttaa loput?
Mitä valitat, noin se nettikauppa toimii. Esprtit mm. kehottaa tilaamaan samaa vaatetta pari eri kokoa, jos ei ole varma oikeasta koosta ja palauttamaan ylimääräiset vaatteet. Vaatebisness on itse halunnut lähteä tähän nettikauppaan, joten ei se kuluttajan vika ole, jos haluaa sovittaa useampaa vaatekappaletta eikä ostaa sikaa säkissä. Sitä paitsi on ekologisempaa yhdellä rahdilla toimittaa ne kuusi vaatetta ja palauttaa toisella ne, joita ei halua kuin tilata ja palauttaa vaatekappale kerrallaan.
Ymmärräthän ettei niitä viittä muuta enää voi myydä vaan ne tuhotaan?
Mistäs tuon keksit? Tuhoaako stockmannikin kaikki vaatteet, joita on sovitettu?
https://www.nationalgeographic.com/environment/article/chile-fashion-po…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hanna tilasi ja osti 6 mekkoa ja nyt ei haluaisi maksaa niistä kuin yhden ja palauttaa loput?
Mitä valitat, noin se nettikauppa toimii. Esprtit mm. kehottaa tilaamaan samaa vaatetta pari eri kokoa, jos ei ole varma oikeasta koosta ja palauttamaan ylimääräiset vaatteet. Vaatebisness on itse halunnut lähteä tähän nettikauppaan, joten ei se kuluttajan vika ole, jos haluaa sovittaa useampaa vaatekappaletta eikä ostaa sikaa säkissä. Sitä paitsi on ekologisempaa yhdellä rahdilla toimittaa ne kuusi vaatetta ja palauttaa toisella ne, joita ei halua kuin tilata ja palauttaa vaatekappale kerrallaan.
tuo on jotenkin tyhmä systeemi. eikö vaatekauppojen kannattaisi ihan reilusti ilmoittaa tuotetiedossa mitkä ovat vaatteen mitat eikä niin päin, että tämä sopii koolle 42, tämä koolle 38. Olisi helpompi löytää itselleen sopivat, jos tietäisi miten leveä vaikka joku pusero on rinnasta, miten leveät hihat, miten piktät hihat, miten pitkä selkäosa, miten pitkä sivusauma jne. Kun ihminen sitten itse kotonaan mittaisi itsestään samat mitat, niin tadaa: löytyisi sopivankokoinen vaate eikä sitä tarvitisisi palauttaa muuten kuin jos väri näyttikin ihan toiselta kuvassa kuin luonnossa, tai jos materiaali tuntui väärältä jne.
nettikaupoilla kuitenkin on nuo mitat saatavilla vaatteista, mutta jostain syystä niitä ei laiteta kuitenkaan esiin nettisivuille
Onko jollekin vielä vuonna 2023 uutinen, että palautustuotteet menee roskiin? Sitä 7e paitaa ei kannata kauaa ihmetellä ihmisen että laitetaanko uudestaan hyllyyn vai onko koirankarvoissa ja roskiin, kun kate painuu negatiiviseksi.
Jopa pakastimet ym. menee palautuksena roskiin, koska ei voi tietää miten kuljetusliike on heitellyt.
Siis hanna tilasi ja osti 6 mekkoa ja nyt ei haluaisi maksaa niistä kuin yhden ja palauttaa loput?