Kävin hammaslääkärissä pe ja paikkaan jäi terävä särmä joka hiersi kieltä. Eilen kävin uudestaan ja lääkäri hioi mutta ilmeisesti väärää kohta kun se särmä on yhä siinä!
Kommentit (38)
No etkö purrut niitä papereita mitä jää siihen korkeaan/terävään kohtaan? Pyydä sitä. Laske myös se hammas niin voit sanoa tyyliin vasemmalta alavitosessa terävä kulma edelleen. Vaadit uuden ajan vaan.
Yksi hammaslääkäri teki kerran pitkän vampyyrimaisen yläkulmahampaan toiselle puolelle, vaikka aiempi ei ollut sellainen. Takavuosina oli myös kapeammat etuhampaat, yksi hammaslääkäri veti leveämmät ja ei edes kertonut mitä tekee suussa, tuntui ensin että etuhampaista osa oli poissa.
Oma vikasi kun et näyttänyt mikä pitää hioa ja sen särmän kyllä olisit voinut kielellä kokeilla jo hammaslääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Oma vikasi kun et näyttänyt mikä pitää hioa ja sen särmän kyllä olisit voinut kielellä kokeilla jo hammaslääkärissä.
Näytin sormella ja kielenkärjellä!
Ap
Hammaslääkäreillä on kyllä välillä ihme toimintaa. Yksi ei löydä särkevästä hampaasta reikää,toinen poistaa väärän hampaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytin sormella ja kielenkärjellä!
Ap
Et kumminkaan huomannut kielelläsi särmää hionnan jälkeen.
Voiko olla, että se sun kieli on niin turvoksissa vielä, että hankaa siihen hampaaseen? Eli jos vaikka nyt päivän odottelet ja katsot, helpottuuko?
Varaat uuden ajan. Ei siinä tarvi kehdata mitään erikoista, paitsi olla itse paras oma asiantuntijansa ja välittää omasta hyvinvoinnistaan.
Haitta ei poistunut ja siksi menet uudelleen.
Eikä sinun tarvitse tietää kuin se, että edelleen hankaa. Hammaslääkärin homma on se toinen.
Sinä sentään pääsit heti! Minä jouduin vastaavan ongelman kanssa kärvistelemään kaksi viikkoa,aiemmin ei ollut aikoja antaa. Aloin olla kypsä tasoittamaan sen itse kynsiviilalla.
Vierailija kirjoitti:
No etkö purrut niitä papereita mitä jää siihen korkeaan/terävään kohtaan? Pyydä sitä. Laske myös se hammas niin voit sanoa tyyliin vasemmalta alavitosessa terävä kulma edelleen. Vaadit uuden ajan vaan.
No, jos hän kävi jollain ylihintaisella puoskarilla, joka ei tiedä hammashuollosta mitään, niin ei siellä ole laitettu mitään papereita, joita purra.
(Huom. Tuolla viimeisellä sanalla en tarkoittanut Riikka Purraa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos hän kävi jollain ylihintaisella puoskarilla, joka ei tiedä hammashuollosta mitään, niin ei siellä ole laitettu mitään papereita, joita purra.
(Huom. Tuolla viimeisellä sanalla en tarkoittanut Riikka Purraa.)
Nähtävästi. Yleensähän ne hammaslääkärit kyselee monta kertaa tuntuuko korkealta, onko teräviä reunoja, miltä tuntuu purenta, miltä tuntuu kun kielellä koskettaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinä sentään pääsit heti! Minä jouduin vastaavan ongelman kanssa kärvistelemään kaksi viikkoa,aiemmin ei ollut aikoja antaa. Aloin olla kypsä tasoittamaan sen itse kynsiviilalla.
No helvetti. Mulle kävi sama joskus aikoinaan. Oli tämä ns. hammaslääkäri vasemmalla kädellä paikannut mun hammasta ja tottahan sinne jäi sitä terävää särmää, joka häiritsi. Kotiin päästyäni otin kulmahiomakoneen, laitoin siihen lamellilaikan ja vedin hampaasta terävän särmän tasaiseksi. Ei häirinnyt enää. Tuli parempi kuin mitä se valehammaslääkäri olisi ikinä pystynyt tekemään.
Kolme sataa viä veloitti huonosti tekemästä paikasta, joten rälläköintini jälkeen kävin vähän juttelemassa ja hinta putosi 260 eurolla. Sitten sovittiin vielä, että vaimo käy sen kotona siivoilemassa parin viikon ajan. SILLOIN, kun tämä on töissä tekemässä huonoja hammashoitojaan, niin sinä aikana vaimo käy sen kotona siivoomassa.
Kymmenisen vuotta siitä jo aikaa. Sen jälkeen olen tehnyt itse kaikki hammashuollot. Kuusi peiliä puoliympyrän muodossa, niin niiden avulla näkee hyvin, missä hampaassa on mitäkin, niin on helpompi paikkailla ja hioa. Ne muuten kestää nuo itse, käytännössä ilmaiseksi, tehdyt paikat hampaissa monta kertaa paremmin kuin hammaslääkärien tekemät kalliit sekundapaikat.
Mitä tuo hampaasta puhuminen täällä palstalla auttaa?
Eiköhän se hammaslääkärin tehtävä ole laittaa se kuntoon?
Ei se täällä palstalla parane yhtään!
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa vahvistusta sille, ettei ole tyhmää pyytää uutta aikaa. Niin kuin ei olekaan! Minullekin tulee helposti näitä 'en kehtaa' fiiliksiä, jos olen jostain asiasta jo huomauttanut, mutta se ei ole tullut kuntoon.
Ap, olet maksanut hampaan hoidosta, ja jos paikkauksen lopputulos on häiritsevä, in ihan aiheellista pyytää uusi aika. Jos hl on itse tyhmä, hän voi osoittaa mieltään käytöksellään, mutta älä välitä siitä. Muista, että sinulla on oikeutesi ja jatkossa voit valita toisen hl:n, jos tästä jäi huono maku suuhun (kuvaannollisesti).
Olen itse neurosensitiivinen ja minulle on usein haastavaa sopeutua suussani tehtyihin toimenpiteisiin, jotka voivat esim. vaikuttaa purentaan ja tuntemukseen. Koen myös hankalana pyytää kontrollikäyntiä, ja voin vitkutella sitä pitkään. Mutta jos sittenkään en ole tottunut häiritsevään tuntemukseen, on jo pakkokin varata uusi aika! Turha kärvistellä terävän hampaan kanssa!
Yks hammaslääkäri porasi kieleen! Vieläkin tuntuu kielessä.
Vierailija kirjoitti:
Anna ihmisten puhua mistä haluavat, älä sinä puutu ja säännöstele muiden elämiä, että mistä kulloinkin kukakin saa puhua. Saa sitä puhua mistä vaan, ei sulta tulla mitään puhumislupia kysymään. Itsekin olet varmasti puhunut monista asioista ilman että tuo asia on sillä valmiiksi saatu. Olet saattanut puhua esim. auton hankinnasta eikä se auto ole sillä puhumisella ilmestynyt liikkeestä kotipihaan ja tullut puhumisella kokonaan maksetuksi.
Mulla on ihan sama ongelma. Hampaasta ja paikasta lohkesi pieni pala ja se vain hiottiin. Aluksi se vaikuttikin hyvältä, kun se oli ollut tosi terävä ja kielen repivä ennen sitä.
Mutta nyt tässä pari viikkoa totutellessa olen todennut, että kyllä siellä on sitä särmää yhä ja kieleenkin se hieman ottaa. Pystyn tuntemaan sen kielelläni ja sormella. Myös kynnellä pystyn tuntemaan sen. Ihan kuin olisi pieni halkeamakin siitä särmästä hampaaseen. Menen eri hammaslääkärille, aion heti tiistaina soittaa. Yksityinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se täällä palstalla parane yhtään!Anna ihmisten puhua mistä haluavat, älä sinä puutu ja säännöstele muiden elämiä, että mistä kulloinkin kukakin saa puhua. Saa sitä puhua mistä vaan, ei sulta tulla mitään puhumislupia kysymään. Itsekin olet varmasti puhunut monista asioista ilman että tuo asia on sillä valmiiksi saatu. Olet saattanut puhua esim. auton hankinnasta eikä se auto ole sillä puhumisella ilmestynyt liikkeestä kotipihaan ja tullut puhumisella kokonaan maksetuksi.
:D
Kyllä kehtaat, sanot että vieläkin tuntuu ja kieli on verillä.