Taas kaatu potentiaalinen suhde ja samaan syyhyn kuin edellinen
Eli kyseessä mies, jonka kanssa ollaan deittailtu jo kuukausia. Suhde mennyt jopa jo aika intensiiviseksi, mutta nyt mies laukoi jotain, mikä onnistu tappamaan mun kiinnostuksen sekunnin murto-osassa. Mies siis puhui lihavista naisista todella rumaan sävyyn, vaikka muuten on ollut aiemmin aina ystävällinen ja kunnioittava. Ja siis, mies ei tiedä, että olen itse ollut lihava. Mulla ei jäänyt roikkuvaa nahkaa ja raskausarvet ovat haalenneet ja olen liikunnalla ja ruokavaliolla saanut itseni tosi timmiksi, joten kehossa ei näy jälkeäkään entisestä lihavuudesta. Pääkopassa siitä sen sijaan on jälki. Ja mulla on täysi nollatoleranssi naisten kehojen halveksuntaan. Siis ihan kaikki ihastus vain katosi salamannopeasti tuon kommentin jälkeen. Miten tästä eteenpäin?
Kommentit (443)
Siinähän sulla olisi ollut tilaisuus keskustella miehen kanssa aiheesta. Aika jyrkältä ja tuomitsevalta sinäkin vaikutat kun yhden kommentin vuoksi heität potentiaalisen kumppanin mäkeen.
Paitsi provohan tämä toki oli. Ei ole tainnut aloittaja kommentoida vielä ainuttakaan viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt kävi näin, että mies ei pitänyt lihavista naisista. Paluu Tinderiin on sinulla todennäköisesti edessä.
Kukaan ei vaadi pitämään kaikista. En minäkään pidä pienimunaisista tai kaljuista miehistä sillä lailla että sellaisen kanssa alkaisin seurustelemaan, ihmisinä voivat olla vaikka parhaita ystäviä. En silti kommentoi heitä halventavaan sävyyn, varsinkaan yhdellekään miehelle. Käytöstavat pitää olla.
Katson nyt tulevaisuuteesi kristallipallosta:
Sinulla on mies, jolla on täydellinen hiusraja tuuheilla hiuksilla. Perustat tämän täydellisen miehen kanssa perheen, avioliitto ja kolme lasta. Perheidylli on täydellinen, talous on kunnossa ja rakkaus roihuaa. Sitten miehellä alkaa perinnöllinen hiustenlähtö. Et osannut yhtään arvella, että näin voisi käydä, koska miehen hiukset eivät olleet alkaneet vielä viime vuonna paeta ohimoilta ollenkaan. Kuvittelet sen olevan jokin sairaus ja käsket miestä menemään asian kanssa lääkäriin hankkimaan minoxidia. Olisiko mitään tehtävissä?
No ei ole. Päätät ottaa lopulta eron miehestä ja lapset jäävät sinulle. Syytät miestä erosta, koska mies ei ollut tehnyt riittävästi kotitöitä ja kipinäsi oli tämän vuoksi kadonnut. Todellinen syy oli miehen hiusraja, mutta olit kohtelias nainen, etkä tätä tietysti miehelle kertonut. Vain parhaat ystäväsi tiesivät todellisen syyn.
Vierailija kirjoitti:
Itse en oo noin herkkänahkainen. Tuskin se mies siitä toiseksi muuttui, vaikka ilmaisi mielipiteensä lihavista naisista. Ei sitä voi toisen joka sanaa ja mielipidettä olla tarkkailemassa ja vahtimassa. Ties minkä sammakon olet jo itse päästänyt suustasi, sellaista tapahtuu. Ihmiset eivät ole täydellisiä, ei kukaan meistä. Jos suhde nyt loppuu tuohon, niin vahva veikkaus, että mies ei tosiaankaan huomannut koko ongelmaa.
Vastavuoroisessa suhteessa pitää kyllä niellä se tosiasia, että kaikki ei mene ja kaikki eivät ajattele tai toimi niin kuin minä itse haluaisin. Hyväksy epätäydellisyys ja rakasta myös itseäsi.
On kuitenkin kaksi täysin eri asiaa hyväksyä se, ettei kaikesta olla samaa mieltä kuin se, että toisella on peruskäytöstavoissa noin isoja puutteita. Ja jos itse päästää omasta suustaan jonkun sammakon, sillä toisella on ihan yhtälainen oikeus pakittaa sen perusteella orastavasta suhteesta. Asioiden hyväksyminen on oma valinta, eikä sillä voi velvoittaa toista hyväksymään yhtään mitään.
Minä en edes ymmärrä, miksi lihavia niin inhotaan. Varsinkin naisia. Siis mitä se kenellekään kuuluu, miltä joku näyttää? Koska ulkonäköhän tässä on se asia, minkä takia vihataan, kukaan ei oikeasti välitä muiden sairauksista (koska jos välittäisi, niin tupakoitsijoihin ja alkoholia säännöllisesti käyttäviin pitäisi suhtautua samalla raivolla, mutta eipä vaan suhtauduta). Mua ei voisi vähempää kiinnostaa muiden ihmisten paino ja ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt kävi näin, että mies ei pitänyt lihavista naisista. Paluu Tinderiin on sinulla todennäköisesti edessä.
Kukaan ei vaadi pitämään kaikista. En minäkään pidä pienimunaisista tai kaljuista miehistä sillä lailla että sellaisen kanssa alkaisin seurustelemaan, ihmisinä voivat olla vaikka parhaita ystäviä. En silti kommentoi heitä halventavaan sävyyn, varsinkaan yhdellekään miehelle. Käytöstavat pitää olla.
Katson nyt tulevaisuuteesi kristallipallosta:
Sinulla on mies, jolla on täydellinen hiusraja tuuheilla hiuksilla. Perustat tämän täydellisen miehen kanssa perheen, avioliitto ja kolme lasta. Perheidylli on täydellinen, talous on kunnossa ja rakkaus roihuaa. Sitten miehellä alkaa perinnöllinen hiustenlähtö. Et osannut yhtään arvella, että näin voisi käydä, koska miehen hiukset eivät olleet alkaneet vielä viime vuonna paeta ohimoilta ollenkaan. Kuvittelet sen olevan jokin sairaus ja käsket miestä menemään asian kanssa lääkäriin hankkimaan minoxidia. Olisiko mitään tehtävissä?
No ei ole. Päätät ottaa lopulta eron miehestä ja lapset jäävät sinulle. Syytät miestä erosta, koska mies ei ollut tehnyt riittävästi kotitöitä ja kipinäsi oli tämän vuoksi kadonnut. Todellinen syy oli miehen hiusraja, mutta olit kohtelias nainen, etkä tätä tietysti miehelle kertonut. Vain parhaat ystäväsi tiesivät todellisen syyn.
Höpö höpö, lapset jäävät isälleen. Jos hiustenlähtö on kerta perinnöllistä, samanlaisia kaljupäitähän niistäkin olisi sitten tulossa.
Aika herkkänahkainen tuntuu ap olevan. Tässähän ei edes arvosteltu häntä. Luultavasti ap pahastuu aina muiden puolesta. Se se vasta on raskasta elämää.
Siis mitä järkeä on poistaa keskusteluketjusta noin monta kommenttia kerralla, mutta kuitenkin samalla säilyttää ketju?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pyrin karsimaan tämöiset naisvihaajat heti alkuunsa tarkalla seulalla. Empatiahaluttomuus on pahimpia turn off:a nykyään. Siksi roskiin lentää ilmastodenialistit, rasismin ymmärtäjät, oikeistopopulistit, feministien ja ympäristön suojelijoiden haukkujat, huonosti eläimiä kohtelevat jne.
Eli luokittelet roskiksi ja kohtelet roskina sellaiset ihmiset, jotka ovat kanssasi eri mieltä jostakin asiasta. Itse varmaankin koet olevasi hyvä ja mukava tyyppi.
Miksi ihmeessä kenenkään tarvitsisi vapaaehtoisesti tuhlata aikaansa ihmiseen, jolla täysin erilainen arvomaailma kuin itsellä on?
Ei tarvitse viettää aikaa erilaisen arvomaailman omaavien kanssa. Mutta se on eri asia kuin luokitella eri mieltä olevat ihmiset roskiksi ja kohdella heitä siten.
Eihän tuo lainaamasi luokitellut yhtään ketään roskiksi tai esittänyt mitään siitä kuinka kohtelisi heitä. Sanoi vain, että kyseiset piirteet ovat turn off ja pyrkii karsimaan tuollaiset deittiehdokkaat jo alkumetreillä pois. Tuo roska-asia oli jotain mitä vedit ihan omasta hatustasi.
Ja toisaalta, minulle esim. eläimiä huonosti kohtelevat ihmiset tai rasistit ovat täyttä roskaa. Minulla ei ole pienintäkään velvollisuutta asioida tällaisten ihmisten kanssa kuin äärimmäisen pakon edessä. Minulla on oikeus ajatella heistä mitä lystään kuten heilläkin minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Jos oikeasti koet että kaljuus tekee miehen kelvottomaksi miehenä, niin asian ääneen sanominen on oikeastaan aika pieni juttu siihen verrattuna. On oikeastaan aika kaksinaismoralistista ajatella, että kunhan tätä asiaa ei sanota ääneen, niin sen mukaan voi toimia kuitenkin.
Varmasti jokaisella on joitakin preferessejä, ja ne eivät ole ns tasa-arvoisia, mutta suhtautuminen siihen mitä saa sanoa ja mitä ei, voi syystäkin vaihdella.
Sinäkin luultavasti ajattelet, että oli ok dissata kaljuja miehiä tässä näin tällä tapaa, mutta kamalaa jos naisen haluttavuutta arvostetaan..
Vierailija kirjoitti:
Itse pyrin karsimaan tämöiset naisvihaajat heti alkuunsa tarkalla seulalla. Empatiahaluttomuus on pahimpia turn off:a nykyään. Siksi roskiin lentää ilmastodenialistit, rasismin ymmärtäjät, oikeistopopulistit, feministien ja ympäristön suojelijoiden haukkujat, huonosti eläimiä kohtelevat jne.
Aika hyvin. Täytän 5/6 roskiskriteereistäsi. Harmittaako minua? Ei yhtään. On ilmiselvää, etten puolestani jaksaisi sinua pitkään katsella. Hyvä vaan, kun emme ole tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Ota lihava mies seuraavaksi?
Ohis: mä tapailen sairaalloisen ylipainoista miestä.
Hän on tehnyt useamman lihavia naisia dissaavan kommentin. Hän ei kuulemma alentuisi seurustelemaan "sellaisen" kanssa eikä saisi "sitä" ylös.
Epäilen että tapailee minua vain koska olen laiha. Kieltämättä tuli vähän puun takaa, muuten herttainen mies!
Ehkä se ois aika taas ladata tinder ja suunnata kohti seuraavaa pettymystä. Suosittelen samaa ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Jos oikeasti koet että kaljuus tekee miehen kelvottomaksi miehenä, niin asian ääneen sanominen on oikeastaan aika pieni juttu siihen verrattuna. On oikeastaan aika kaksinaismoralistista ajatella, että kunhan tätä asiaa ei sanota ääneen, niin sen mukaan voi toimia kuitenkin.
Varmasti jokaisella on joitakin preferessejä, ja ne eivät ole ns tasa-arvoisia, mutta suhtautuminen siihen mitä saa sanoa ja mitä ei, voi syystäkin vaihdella.
Sinäkin luultavasti ajattelet, että oli ok dissata kaljuja miehiä tässä näin tällä tapaa, mutta kamalaa jos naisen haluttavuutta arvostetaan..
Kuten yläpeukuista näet, niin naiset ovat harvinaisen yksimielisiä siitä, että täydellinen hiusraja on parisuhteelle miehen kanssa lähtökohta. Sen ympärille rakentuu kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopussa piti olla arvostellaan, ei arvostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes ymmärrä, miksi lihavia niin inhotaan. Varsinkin naisia. Siis mitä se kenellekään kuuluu, miltä joku näyttää? Koska ulkonäköhän tässä on se asia, minkä takia vihataan, kukaan ei oikeasti välitä muiden sairauksista (koska jos välittäisi, niin tupakoitsijoihin ja alkoholia säännöllisesti käyttäviin pitäisi suhtautua samalla raivolla, mutta eipä vaan suhtauduta). Mua ei voisi vähempää kiinnostaa muiden ihmisten paino ja ulkonäkö.
Syväänjuurtunutta naisvihaa.
Miettivät miten joku nainen kehtaa, heidänhän pitäisi olla vain miesten silmiä miellyttääkseen olemassa 🙄
Male gaze jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jeesustele. Ihan tasan tarkkaan puhut joskus joistakin ihmisistä halventavaan sävyyn jollekin ihmiselle.
Ihan jo käytännön esimerkkinä jonkun kutsuminen "pienimunaiseksi" on nimenomaan halventavaa sävyä. Aika tekopyhää jeesustelua valittaa lihavuuskommenteista, kun oma asenne ei ole sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on kaksinaismoralismia.
Vierailija kirjoitti:
Ovat suurimmaksi osaksi laiskoja ja syövät aivan liikaa. Eivät liiku ja vähättelevät ongelmaa. Eivät kestä kuulla totuutta asiassa. Tulevat yhteiskunnalle saamarin kalliiksi. Koska aina raskaat luut ja jokin hormonaalinen häiriö. Eivät ole itse aiheuttaneet ongelmaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin. Täytän 5/6 roskiskriteereistäsi. Harmittaako minua? Ei yhtään. On ilmiselvää, etten puolestani jaksaisi sinua pitkään katsella. Hyvä vaan, kun emme ole tekemisissä.
Vähän tuntuu harmittavan, kun noin kiukkuisen vastauksen vaivauduit kuitenkin kirjoittamaan.
Vihaajan viha alkaa aina ajan kanssa paistaa esiin kuluneista nurkista ja saumoista. Ei jatkoon.
Ei tarvitse viettää aikaa erilaisen arvomaailman omaavien kanssa. Mutta se on eri asia kuin luokitella eri mieltä olevat ihmiset roskiksi ja kohdella heitä siten.