Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisaruskateus

Vierailija
24.07.2023 |

Minulla on vain veljiä, ei siis siskoja ollenkaan. Näin "tyttönä" olen kyllä usein ajatellut, että sisko olisi ihana olemassa. Kuvittelisin, että siskon kanssa olisi helppoa olla samalla aaltopituudella ja olisi hyvin luontevaa jakaa kaikki elämän asiat. Onko se niin? Kertokaa te, jotka siskon kanssa olette elämäänne kulkeneet! Veljeni ovat minulle läheisiä, mutta semmoinen tyttöjuttu-osasto on tietysti siitä pois.
Onko siskojen välillä kateutta? Tuli vaan mieleen, että jonkun missin sisko, joka ei ole niin missimäisen näköinen, voisi olla kateellinen... Näin pinnallisesti miettien. Veljilleni en ole mistään kateellinen, olen onnellinen heidän onnestaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sisko, emme ole lähestulkoon ollenkaan missään tekemisissä. Iso ikäero todennäköisesti vaikuttaa, jäimme etäisiksi jo lapsina koska olemme eläneet aina täysin eri vaiheita. Joskus toivon että olisi sisko, jonka kanssa olisin läheinen, mutta oman empiirisen tutkimukseni mukaan tämä on lopulta aika harvinaista. Yleensä aina jotain skismaa pinnan alla kytemässä.

Vierailija
2/6 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliarvostettua on. Minulla olisi varmaan parempi elämä jos siskoja olisi (ollut) vain yksi, tai ei ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kateuden määrä riippuu vanhemmista.

Minä en ole tekemisisså siskoni kanssa ollenkaan.

Omat kaksi aikuista tytärtäni ovat läheisiä. Tuolla ne nytkin mökkirannassa yhdessä puuhaa ja ovat lähdössä taas yhdessä matkallekin.

Vierailija
4/6 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen voi olla mistä tahansa, sen oppii jo lapsena kotoa. Vertaileva kasvatus luo kateutta ja osin myös geneettiset erot (älykkyys, kauneus). Huonommaksi itsensä tuntema jää kateuden vangiksi.

Itse olen ainoa lapsi ja siitä tyytyväinen. Sisarusten välillä on aina jotain skismaa ja sukulaisten myös. En ole paljoakaan tekemisissä sukulaisteni kanssa vanhempiani lukuunottamatta.

Vierailija
5/6 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös veljiä. Väittäisin, että aikuisena välit on paremmat sisko-veli sisaruksilla. Kaveripiiristäni en tunne ketään, joka kävisi vaikka siskonsa kanssa matkoilla. Minä käyn veljeni kanssa. Yhdet siskokset asui nuorena taloudellisista syistä yhdessä vuoden verran. Sekään ei heitä lähentänyt vaan ovat aika huonoissa väleissä ja juuri kateus on isossa roolissa heidän väleissään.

Vierailija
6/6 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siitä veljen vaimosta saada joskus ihan siskon veroisen kaverin aikuisena!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan