Käteisvapaat myymälät
Joissain myymälöissä ei oteta enää käteistä vastaan. Esim. Finlayson. Tulee selväksi vasta kassalla. Ovella ei mainita mitään.
Menee ainakin mulla boikottiin kaikki kaupat, jotka eivät vastaanota käteistä.
Kommentit (33)
ota yhteyttä kuluttaja asiamieheen
Olen alkanut käyttää enemmän käteistä, ettei kulutustani voi kukaan seurata. Mitä ostan Alkosta tai apteekista tai missä ravintolassa käyn mitä siellä syön ja missä matkustelen jne.
Mää maksan käteisellä, jossei kelpaa niin ei sitte. Sit ku ei oo rahaa niin joutuu vinguttaan korttia mutta onneksi ei kovin usein.
Aloitin käteisen käyttämisen monen vuoden tauon jälkeen. Jäin työttömäksi ja voi heittää kuutamokeikkaa eikä kela saa tietää koska palkan saa käteisenä.
Pysyy leivissä.
https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tietoa-ja-ohjeita-yrityksille/kulutt…
Maksun saaja päättää, millä maksutavoilla ottaa maksuja vastaan. Tarjolla olevat vaihtoehdot eivät kuitenkaan saa muodostua maksajina olevien kuluttajien kannalta kohtuuttomiksi.
Käteismaksua pidetään edelleen perusmaksutapana. Jos myymäläkaupassa maksamiseen ei kelpaa käteinen raha tai pankkikortti, siitä on sen vuoksi kerrottava erikseen jo markkinointivaiheessa.
Kortin käytöstä kustannukset siirtyy maksajalle.
Kuka muka nykyään menee kauppaan ilman mitään maksukorttia?
Jos käteinen keksittäisiin tänään niin sen ehdottajat naurettaisiin suohon. Älytön ajatus että alettaisiin painamaan paperilappuja ja pellinpaloja jotka sitten vastaisivat oikeaa rahaa, mutta olisivat äärimmäisen epäkäytännöllisiä ja myös kalliita käyttää.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä asioisi kaupassa, mihin ei käteinen käy, Clas Ohlson sellainen kai, muttei asiaa sinne muutenkaan
En tykkää Clas Ohlsonista muutenkaan minäkään. Ensimmäinen vierailuni siihen puljuun tapahtui vuosia sitten Vantaalla ja siitä jäi kyllä hyvä mieli: minua palveli niin ihana aasialainen nuorimies, että sitä aitoa ystävällisyyttä vieläkin välillä muistan. Toinen visiittini tapahtui niin ikään vuosia sitten, mutta Porvooseen. Silloin maksoin pari kuulakärkikynää käteisellä (huom. ei millään isolla setelillä, vaan aikas tasarahalla). Ai että siellä keski-ikäinen nainen kassalla näytti nyrpeää naamaa. Sekin vieläkin aina välillä mieleen muistuu enkä sen koommin ole Ohlsonille sisään astunut,
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka nykyään menee kauppaan ilman mitään maksukorttia?
Jos käteinen keksittäisiin tänään niin sen ehdottajat naurettaisiin suohon. Älytön ajatus että alettaisiin painamaan paperilappuja ja pellinpaloja jotka sitten vastaisivat oikeaa rahaa, mutta olisivat äärimmäisen epäkäytännöllisiä ja myös kalliita käyttää.
Minä menen aina kauppaan ilman mitään maksukorttia, koska en mitään maksukorttia suostu omistamaankaan. Tähän asti olen pärjännyt oikein hyvin. Tunnen lisäkseni ainakin yhden samanlaisen, eikä puolisonikaan usein korttia käytä.
Hassua, että omat vanhempanikin ovat vuosikausia käyttäneet lähes yksinomaan korttia kaikkeen maksamiseen. He olivatkin varmaankin ihan ensimmäisiä, jotka korttinaksuun siirtyivät. Minä kai sitten tulen olemaan ihan viimeisiä - vasta sitten kun pakotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käteistä ei käytä kuin seniilit vanhukset ja rikolliset. Asioin mieluummin kaupoissa joissa ei tule turhia jonoja kun joku karanneelta virtsalta tuoksahtava vanhus laskee jotain roposia kassajonossa.
Monella sunluonteisella on aina tili miinuksella. Jos käyttää käteistä, rahat riittää kun voi konkreettisesti katsoa paljonko on jäljellä.
Ja jos osaa päässälaskuna laskea pienet summat, ei välttämättä ole seniili.
Joo, kuten tuolla jo kirjoitin, vanhempani käyttävät korttia, mutta minä en. Enkä koskaan aiheuta jonoja. Mielessäni jo tavaroita ostoskoriin kerätessäni ynnäilen mitä suunnilleen tulee maksamaan ja kassalla otan suit sait esiin lähimpänä loppusummaa olevan setelin. Tavattoman nopeasti käy. Sen sijaan olen kyllä nähnyt jotain hänklää kortilla maksajien asioinnissa.
Viimeksi: Olisihan se nyt jo hyvä jokaikisen tajuta, että suunta on huono. Suomella ja koko maailmalla.
Pian tulee aika, kun te kaikki digi-intoilijat huomaatte olevanne alistettuja. Samoin, valitettavasti, käy kyllä meillekin, jotka vapautta yritämme puolustaa.
Jonkun pitäisi ottaa vastuu rahojen puhdistuksesta, onko se pankki vai mikä taho. Osassa on tyyliin verta tai jotain likaa, ihan kauheassa kunnossa. Oikeasti! Jos aiotaan vielä kolikoita käyttää jotain tarttis tehdä. Onko koneita siihen putsiin. Lompakot likaisia.
Vähämielinen röyhkimys ja vastenmielinen olet!