Kaikkein pahin virhe mitä ihminen voi tehdä on tulla kysymään tältä palstalta neuvoja omaan elämäänsä
Miksi teette sitä? Ensinäkin 98% tällä palstalla on luusereita.
Toiseksi, miksi kysyisitte muilta miten teidän tulee asiat tehdä? Esim parisuhteissa jne. Nämä vastaajat eivät elä samaa todellisuutta missä te ite. He kertovat kaiken omasta näkökulmastaan, katkeroituneesta sellaisesta. He eivät koskaan kykene ajattelemaan asioita isommin. He vain kertovat sen oman valheensa. he eivät koskaan olleet syyllisiä mihinkään, he olivat uhreja.
Kommentit (28)
Ei ole. Minä ainakin sain viime viikolla täältä hyviä neuvoja huoleeni.
Ehkä joillain ei ole muutakaan paikkaa mistä kysyä neuvoa? Kaikilla ei ole läheisiä tai ystäviä. Terapia on kallista eikä terapeuttikaan anna neuvoja.
Paikalla on aina sen verran ihan periaatteesta änkyröiviä osallistujia, että jos itselläni olisi todellinen ongelma johon tarvitsisin apua, en todellakaan lähtisi etsimään sitä tämän palstan kautta. Tulisi vain paha mieli. Olen itse joskus ollut keskustelun aloittaja ja aina ilahtunut asiallisista, rakentavista ja harkitun tuntuisista vastauksista. Niitäkin olen usein ilokseni saanut.
Tiedoksesi: ei tätä palstaa varmasti ole elämänohjeiden jakamiseen perustettukaan. Eli liikoja ei kannata odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksesi: ei tätä palstaa varmasti ole elämänohjeiden jakamiseen perustettukaan. Eli liikoja ei kannata odottaa.
Tämä palsta sopii erinomaisesti kysymysten esittämiseen, siinä tulee ainakin verbalisoitua mitä mielessänsä liikkuukaan.
Vastaukset ovatkin sitten sitä aitoa nettiviihdettä. Voihan niitä olla "hauska" lueskella.
Saahan sitä kysyä.
Eri asia sitten ottaako vastaukset kirjaimellisesti.
Palstalla on kyllä tosi innokkaita neuvojia ja kaikkien alojen asiantuntijoita. Sellaista asiaa ei olekaan, mihin täällä ei tiedettäisi vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta sopii erinomaisesti kysymysten esittämiseen, siinä tulee ainakin verbalisoitua mitä mielessänsä liikkuukaan.
Vastaukset ovatkin sitten sitä aitoa nettiviihdettä. Voihan niitä olla "hauska" lueskella.
Hyvin sanottu. Kun menee jostakin apua etsimään, heti alussa kysytään, mikä on tilanne. Siitähän kaikki alkaa. On hyvä, jos kirjoittaa tänne ajatuksen kanssa, niin samalla tulee asiaa mietittyä ja ongelma saa sanallisen muodon. Vielä jos saa yhdenkin järkevän vastauksen, saa ainakin palautetta siitä, että onko osannut kertoa sen mitä halusi sanoa.
Jos mies on väkivaltainen, tuntuu että naiselle on pakko sanoa että olisiko parempi erota, ettei käy hullusti. Tai jos on huono piinaava parisuhde ollut vuosia jollakin, onko helpompi asua omassa asunnossa. Jos toivoa olisi, silloin se olisi tullut jo esille ja sitten annettaisi eri ohjeet.
Suosittelen ennemmin Ylilautaa, jos neuvoja kaipaa. Siellä on enemmän v...lua, mutta vähemmän katkeroituneita yh-mammoja vastailemassa. Vauva on täynnä katkeria naisia, jotka haukkuvat miehiä minkä kerkeävät.
Kysyminen on aina viisasta. Eri asia sitten miten erottaa hyvät vastaukset huonoista. Joillekin asioille on olemassa parempia foorumeita.
Ei kaikki ole epärehellisiä täällä, saa kysyä. Sitten itse valkkaa parhaat vastaukset ja selvittää itse asian, onko näin.
Jos näkee asiattomuuksien ja huulenheiton yli, kyllä täällä on myös ihan vakavasti otettavia vastauksia. Jos niiden määrä joskus onkin vähäinen niin useinhan yksi ainoa hyvä neuvo riittää.
Kyllä täällä on fiksujakin ihmisiä. Niiden helmien takia kannattaa kysellä. Katkeroituneet vastaukset jätän omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on kyllä tosi innokkaita neuvojia ja kaikkien alojen asiantuntijoita. Sellaista asiaa ei olekaan, mihin täällä ei tiedettäisi vastausta.
:D
Ei ole. Mä joskus kysyin ja sain vastaukseksi paljon skeidaa, mutta myös pari niin helmeä vastausta, että niiden takia kannatti lukea se skeidakin.
Minä elin ennen parisuhteessa jossa elämäni oli kavennettu ja typistetty miehen kontrolliin, ja esimerkiksi "nettipalstat on ihan per*seestä, et kai sä onneton niihin usko?" Päätin sitten kuitenkin uteliaisuudesta katsoa, miksi ne olisivat niin pahoja. Syy palstojen parjaamiseen selvisi pian, ennen kuin ehdin itse edes kysyä mitään. Löysin mieheni käytöksen kymmenistä ja kymmenistä ketjuista, ja aina niissä oli "jätä se sika" tai "avaa silmät ja pakene"- tyyppiset vastaukset.
Ja tosiaankin, niin tein, enkä ole ikinä saanut parempaa neuvoa. Miehen kannalta tietenkin pahempi juttu.
AP kirjoitti:
Nämä vastaajat eivät elä samaa todellisuutta missä te ite. He kertovat kaiken omasta näkökulmastaan,
Outo juttu, että jokainen elää omaa todellisuuttaan ja kertoo omasta näkökulmastaan. Kuinka monessa todellisuudessa neuvoa kysyvät elävät? Kuinka monessa sinä?
Vierailija kirjoitti:
AP kirjoitti:
Nämä vastaajat eivät elä samaa todellisuutta missä te ite. He kertovat kaiken omasta näkökulmastaan,
Outo juttu, että jokainen elää omaa todellisuuttaan ja kertoo omasta näkökulmastaan. Kuinka monessa todellisuudessa neuvoa kysyvät elävät? Kuinka monessa sinä?
Mä ehkä noin kymmenessä.
Eikä ole. Pahempi on esimerkiksi juoda kuolettava annos myrkkyä vahingossa. Tai yhdistää juomavesiputki viemäriin.