Kyhmy kainalossa
Hei, olen nuori nainen jolla on ollut useamman kuukauden kova liikkumaton kyhmy kainalossa. Tämä ultrattiin ja imusolmukkeet olivat normaalit. Muuta tietoa lääkäri ei osannut antaa, että mikä kyhmy voisi olla. Onko mahdollista kyhmyn olevan rintasyöpää vaikka imusolmuke on kuulema normaali? Minulla on myös rintavuotoa ja välillä lievää pistelyä.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ap, ihmettelen miksei rinnat ultrattu samalla kun kerran kainalo ultrattiin?
Kaikkea hyvää Sinulle!
Rinnat ultrattiin samalla, poikkeavuuksia ei havaittu. Kiitos:)
Vierailija kirjoitti:
Siis todettiinko että kyhmy koostuu nimenomaan turvonnersta imusolmukkeesta, vai jäikö kyhmyn koostumus epäselväksi? Imusolmukkeet voivat turvota joskus, ihan harmittomista syistä eikä aina tiedä miksi. Jos lääkäri tarkoitti sitä?
Tilanne on kuiteinkin eri jos kyhmy ei ole turvonnut imusolmuke, vaan jokin muu. Silloin pitää mahd nopeasti selvittää mistä on kyse!
Ei ole turvonnut imusolmuke, ne olivat normaali kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoinen kyhmy on? Jos on vai normaali imusolmuke. Turvonneeksi katsotaan vasta kun on yli 2cm. Minulla kaulalla tuntuu imusolmukkeet selvästi patteina, mutta ovat kyllä pieniä, eli ei edes suurentuneita.
Sanoisin että vähintään kooltaan ainakin 4cm
Vierailija kirjoitti:
Ultraaja myös kyseli että onko rinnoissani löytynyt mitään kyhmyjä mikä sai oloni vielä epävarmemmaksi, että voiko olla mahdollisuus rintasyöpään/kasvaimeen.
Tietenkin on luultavaa että kyseessä on syöpä. Ei sen tarvitse välttämättä olla rintasyöpä. Primäärikasvain saattaa oll aivan muualla ja kainalopattisi on sen lähettämä metastaasi.
Ei ole rintasyöpä jos rinnoissa ei syöpäkasvaimia. Rintasyövässä kasvain alkaa rinnasta ja leviää mahd kainaloon.
Voi toki olla joku toinen syöpä, mutta toivottavasti ei. Kannattaa vaatia lisätutkimuksia nyt!
Ap! Magneetttikuvaus tai mammografia olisi hyvä saada myös. Mammografiaa eivät juuri tee jos olet alle 40v, mutta ehkä syöpäepäilyissä?
Minullakin oli kerran semmoinen. Työterveyslääkäri leikkasi sen pois ja se paljastui lipoomaksi eli rasvapahkuraksi.
Voi olla rintasyöpä. Heti lääkäriin.
Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Totennäköisesti se on syöpä, ei haluta ottaa näyte koska sitä pitää hoitaa jos havattu.
Kun ei havattu, niin ei tarvii hoitoa järjestää. Näin voi säästää hieman tosin saattohoito voi tulla kalliiksi.
Tällaiset vastaukset ovat vailla perää, eivät pidä paikkaansa ja aiheuttavat tarpeetonta huolta ihmisille.
Kaikki jotka lukevat tämän: Ylläoleva on perusteeton väite.
Terv. rintasyövän sairastanut ja hyvin julkisella puolella diagnosoitu ja hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ultraaja myös kyseli että onko rinnoissani löytynyt mitään kyhmyjä mikä sai oloni vielä epävarmemmaksi, että voiko olla mahdollisuus rintasyöpään/kasvaimeen.
Tietenkin on luultavaa että kyseessä on syöpä. Ei sen tarvitse välttämättä olla rintasyöpä. Primäärikasvain saattaa oll aivan muualla ja kainalopattisi on sen lähettämä metastaasi.
Jälleen toinen murheenlietsoja. Paikkansapitämätön kommentti, vailla pohjaa.
Jollei lääkäri tiedä, niin palsta tietää, joo!
Minulla on tulossa uusi lääkärin aika. Varasin vaikka oli haastava sitä saada aikasempien tutkimusten vuoksi. Kiitos kaikille mielipiteiden jakajille:)
Mitä kuuluu AP? Miten tässä lopulta kävi?
Mun mielestä: 'kova liikkumaton kyhmy' kuulostaa pahalta. Eläinlääkäriohjelmia olen katsonut...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rintasyöpä jos rinnoissa ei syöpäkasvaimia. Rintasyövässä kasvain alkaa rinnasta ja leviää mahd kainaloon.
Voi toki olla joku toinen syöpä, mutta toivottavasti ei. Kannattaa vaatia lisätutkimuksia nyt!
Kyllä voinolla, sen verran rintakudosta on kainloissalin. Harvinaista toki, mutta mahdollista.
Ei mitään yksityiselle, kyllä julkisen pitää tämä hoitaa.
Nuorella todellakin voi olla rintasyöpä, ja hyvinkin aggressiivinen! Vaadi koepalan ottoa kiireellisenä.
Terveisin toinen nuori nainen, jonka rintasyöpä ehti kasvaa kaksinkertaiseksi ennen hoitojen aloitusta!
Voiko koko käsi olla kipeä jos on imusolmukesyöpä?
Säästä vaikka ruokarahasta, jotta se tutkitaan. Läheiseni löysi aikanaan patin kainalosta ja se oli lopun alku. En toivo sitä sinulle enkä läheisillesi.