Loppuuko vaihdevuosihikoilu koskaan?
Alkaa jo kyllästyttää. Kolmatta vuotta jo hirveä yöhikoilu varsinkin. Ei saa nukuttua levollisesti ollenkaan.
Vertaistukea ja kokemuksia?
Kommentit (107)
Menossa 25. vuosi.
Kesällä silkkipeitto ja talvella ohut villahuopa, niin vähän helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei mitään oireita koska mulla on hormoonikierukka. Terkkari sanoi että saa olla vielä viitisen vuotta paikoillaan. Ei oo hikouluttanut! N56
Hormonikierukasta ei erity estrogeenia, jos oikeasti on vaihdevuosihikoilu, niin tarvitsee myös esim voiteen tai laastarin saadakseen oikeasti apua.
Nämä sitten tietty lisäävät rintasyöpäriskiä.
T.gyn.sh
Ja väsyttää. Hikoiluttaa ja väsyttää. Ennen niin touhukkaasta ja tarmokkaasta ihmisestä on tullut ihan mato, laiskamato. Mitään ei jaksa tehdä ilman hirveää psyykkaamista ja pakottamista. Tuskastuttavaa.
Nehän on juuri keksinyt uuden hikoilun esto lääkkeen vaihdevuosiin. On tämä vuoden aikana Englannissa. En tiedä milloin tänne perähikiälle tulee. Katso netistä lisää
Oli välillä pois, nyt taas joskus noita aaltoja, 65 v.
Pycnogenol. Äitini käyttää ja sanoo että auttaa.
https://suomenterveysravinto.fi/blogi/luonnollista-lievitysta-vaihdevuo…
Minulla on perinnöllinen hyytymishäiriö, en halua toista aivoinfarktia. Ja nuo hyytymishäiriöt ovat suomalaisilla aika yleisiä, sitten vielä muut riskitekijät päälle (kolesteroli, verenpaine, ylipaino).
Hormoneista on varmasti apua vaihdevuosioireisiin, mutta aivoinfarkti on vähän toista mittaluokkaa kuin yöhikoilu. Se on minullakin alkanut tänä vuonna.