Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini paapoo siskoani

Vierailija
24.07.2023 |

Eli olemme aikuisia, lähellä 30v jo molemmat siskoni kanssa. Siskolla ollut elämässä vaikeuksia, päihdeongelmaa yms. Eikä koskaan ole töissä ollut. Äitini paapoo siskoani, maksaa tyyliin kaiken, antanut käytännössä kokonaan oman autonsa hänen käyttöön ja ruokkii ja syöttää herkkuja vielä kaiken lisäksi. Eilen menin käymään vanhemmillani joiden luona siskoni taas oli, ja siellä oli pistetty pöytä koreaksi jälleen. Oli grilliruokaa, herkkuja ja paistoi vielä lettujakin hänelle. Kysyi sentään että haluaisinko minäkin lettuja mutta kieltäydyin. Ei tässä muuten mitään mutta siskoni on myös erittäin ylipainoinen, ylipainoa on arviolta ehkä 40-50kg. Että sikäli tuo syöttäminen ei mielestäni ole tervettä.

Itse olen töissäkäyvä, pienten lasten äiti, hoidan raha-asiani itse eikä koskaan tarvitse vanhemmilta lainata. Siskoni ei tule pärjäämään koskaan omillaan tuolla jatkuvalla höösäyksellä. Kuinka saisin äitini tajuamaan asian?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samankaltainen tilanne. Oma siskoni n. 25 vuotias nepsy. Äiti hyysännyt häntä aina. Välillä ärsyttää , mutta sitten mietin, että enpä itse haluaisi olla samassa tilanteessa, työttömänä ja rahattomana. Äitini kustantaa siskolleni etelän lomia ja muutenkin jeesaa. Koen myös, että itse en saisi samaa kohtelua jos voisin yhtä huonosti. 

Vierailija
42/44 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan kadehdi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anoppini on tuollainen. Käy sääliksi mieheni, jonka osa on olla "se kunnollinen aikuinen" jo lapsena. Äitinsä hyysää miehen isoveljeä, yli nelikymppistä miestä, kuin teiniä. Suurinpiirtein pyykkää ja käy kaupassa. Veljellä myös päihdeongelmaa ja aina rahaa vailla. Äiti jaksaa ylistää tätä velipoikaa, vaikka tämä on istunut monta kertaa vankilassa. Mieheni saa toimia pankkina ja terapeuttina. 

Olen sanonut ettei tuo kuvio ole terve mutta en voi puuttua toisen perhesuhteisiin sen enempää. 

Vierailija
44/44 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ole äitisi ja siskosi välinen asia.

Tietysti. Mutta sääliksi käy äitiä kun häntä viedään kun pässiä narussa. Suostuu kaikkeen mitä sisko haluaa. Vasta sisko keksi haluta koiran ja äitihän sen maksoi vaikka kukaan ei sitä minulle myöntänyt. Sitten äiti aika usein valittaa kun rahat on loppu, mistähän johtuu..

Ap

Miksi välität koko asiasta ? Ehkäpä äitisi ei halua että sisko alkaa käyttämään päihteitä ? Tekisin minäkin aikuisen lapseni eteen paljonkin, mutta vasta sitten kun lopettaa huumehörhön elämän. Ja voin sanoa äitinä, se on hirveää meille läheisille kun et koskaan tiedä onko puhelin varastettu, onko vankilassa vai jossain ojassa kuolleena. Ymmärrän täysin vanhempiasi, kun itse olen elänyt tätä pelko h*lvettiä kahdeksan vuotta