Jäin vuosi sitten pois somesta, kukaan ei ole pitänyt yhteyttä.
Poislukien oma äiti ja pari ystävää, joiden kanssa whatsappissa säännöllisesti viestiteltiin muutenkin.
Olen joillekin sukulaisille ja tuttaville laittanut oma-aloitteisesti viestiä, mutta kukaan ei ole kysynyt mun kuulumisia.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo.. pinnallista on. Somessa voi olla satoja seuraajia ja pieninkin juttu "kiinnostaa " isoa joukkoa.
Feikki maailma .
Ei se ole pinnallista, vaan nykyaikaa. Kuka enää alkaa tekstiviesteillä kuulumisia kyselemään? Somessa ne hoidetaan. Olisit pysynyt siellä vaan, niin olisit ollut porukassa. Somesta pois jättäytyminen on sama kuin muuttaisi kaupungista syvälle korpeen. Ei ne ihmiset sinne sinua seuraa tai tule käymään. Täytyy olla paikassa jossa kaikki tapahtuu.
Noin sokea olet. Et edes näe mitä sinulle tapahtuu.
Olin joskus Facebookissa. Minua alkoi ahdistaa se pinnallisuus. Ihan sama Liebkind kuninkaallisten kuulumisia tai Facebookissa ihmisten kuulumisiin. Ovat yhtä steriilejä.
Minua ahdisti se pinnallisuus. Wn hamua olla sellaisessa. Enkä ole.
Aapeen huomio, että ihmiset katoavat someen, on hyvä huomio. Ei minullakaan ole paljon ihmisiä joihin olen kontaktissa. Voisihan sitä itse yrittää aktivoitua.
Itse en myöskään jaksa lukea ihmisten päivityksiä, ku ne ovat tavallaan niin samanlaisia.
Kontakti on parempi, kun kuulee tai näkee vuorovaikutuksessa. Siinä tulee olevaksi.
En ole kaivannut facebookia. En ole sellainen ihminen. Olen oma itteni.
Onhan se huolestuttavaa, jos kommunikaatio ln kuin lehtien palsta. Ei ihme, jos me ihmisinä katoamme ilman kontaktia- ja paljon voidaan huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut sen klassikon pitävän paikkaansa: jos et ole somessa, olet "kuollut". Siksikin olen Facessa. 😄
Minä pidän sitä itse asiassa jopa positiivisena asiana, jos minun oletetaan olevan kuollut sen perusteella, etten ole somessa. Saan näin olla rauhassa heiltä, jotka yrittävät minua sinne jatkuvasti painostaa. Selväksi on tullut, että innokkaimmat somepakottajat eivät halua minua esim. faceen siksi, että olisin heidän mielestään hyvä tyyppi. Ennemmin haluavat yleisöä ja tykkääjiä omille tekemisilleen. Jotkut puolestaan haluaisivat päästä päällepäsmäröimään ja ohjailemaan elämääni eikä se oikein onnistu, kun mitään tietoja en kuulumisistani julkisesti jaa ja livenä emme ole kovin usein tekemisissä. Miksi haluaisin pitää yhteyttä ihmisiin, joille en ole tärkeä omana itsenäni ja josta haetaan vain juoruilun aihetta tai pönkitystä omalle somekuvalle?
Vierailija kirjoitti:
Kerroitko että poistuit somesta? Vai voisiko ystäväsi luulla että poistit heidät vaan ystävistä/estit... ja ovat sitten hiljaa siksi.
Häh?
Pitäisikö sekin kailottaa siellä?
Minä ainakin suljin kokonaan sen facebook tilin.
Mitä ihnettä nyt..??
Itse ainakin olen saanut sen kuvan, että ihmiset, jotka lähtevät somesta, ilmoittavat sen jäljelle jääneille dramaattisesti, ei nyt kirjaimelliseati välttämättä näin mutta ajatus tyyliin "minä en täällä teidän teennäistä pas kaa halua lukea eikä mua kiinnosta te tai teidän jutut, hyvästi"
No sitten olen antanut näiden ihmisten olla rauhassa, kun heitä ei minun juttuni kerran kiinnosta.
Ja mitä, sitten itketäänkin perään, kun minä en ole pitänyt yhteyttä...???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo.. pinnallista on. Somessa voi olla satoja seuraajia ja pieninkin juttu "kiinnostaa " isoa joukkoa.
Feikki maailma .
Ei se ole pinnallista, vaan nykyaikaa. Kuka enää alkaa tekstiviesteillä kuulumisia kyselemään? Somessa ne hoidetaan. Olisit pysynyt siellä vaan, niin olisit ollut porukassa. Somesta pois jättäytyminen on sama kuin muuttaisi kaupungista syvälle korpeen. Ei ne ihmiset sinne sinua seuraa tai tule käymään. Täytyy olla paikassa jossa kaikki tapahtuu.
Oli hyvä kun aloin ihan käymään puhelintani läpi ja soittelemaan ihmisille. Yksi ihan hämmästyi, että häh, mitä oikein soitat etkä kysy FB:ssä? 😄
Minä olin vielä vähemmän yhteydessä ennen somea. Kotiväeltä kuulin mitä sukulaisille kuuluu, mutta en itse ollut yhteydessä. Nyt somessa tulee kommentoitua heidän julkaisuihin ja olen enemmän vuorovaikutuksessa. Usein tulee hyviä keskusteluja, johon osallistuu useampi henkilö.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tehnyt some profiilia Insta en F.B.Enkä tee. Johtuukohan siitä olen yksin?En myöskään ole hankkinut älypuhelin,ihan oma päätökseni sekin.
Jokaisella on oikeus tehdä itse valintansa. Toki niistä on seurauksena. Turha sitten on mussuttaa jos ihmiset ei pidä yhteyttä.
Sitä se on kun sitä ikää tulee ja se elinpiiri pienenee. Jäljelle jää ne joiden kanssa oikeasti on jotain muutakin kuin niitä nuoruuden pussikalja juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut sen klassikon pitävän paikkaansa: jos et ole somessa, olet "kuollut". Siksikin olen Facessa. 😄
Minä pidän sitä itse asiassa jopa positiivisena asiana, jos minun oletetaan olevan kuollut sen perusteella, etten ole somessa. Saan näin olla rauhassa heiltä, jotka yrittävät minua sinne jatkuvasti painostaa. Selväksi on tullut, että innokkaimmat somepakottajat eivät halua minua esim. faceen siksi, että olisin heidän mielestään hyvä tyyppi. Ennemmin haluavat yleisöä ja tykkääjiä omille tekemisilleen. Jotkut puolestaan haluaisivat päästä päällepäsmäröimään ja ohjailemaan elämääni eikä se oikein onnistu, kun mitään tietoja en kuulumisistani julkisesti jaa ja livenä emme ole kovin usein tekemisissä. Miksi haluaisin pitää yhteyttä ihmisiin, joille en ole tärkeä omana itsenäni ja josta haetaan vain juoruilun aihetta tai pönkitystä omalle somekuvalle?
Ei tarvitse ihmetellä miksi sinulla ei ole ystäviä. Olet ikävä ja pahansuopa ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Olen kuin ilmaa. Ihmistä ei sitten ilmeisesti ole olemassa enää jos hän ei säännöllisesti esittele elämäänsä ig tai fb?
Se on myös vähän sellainen harha, kai siksikin somekuplasta puhutaan. Jatkuvat viestit ja pölinävirta luovat illuusion sosiaalisuudesta.
Itsekin tein saman, FB:stä pois. Hiljaista on ollut 😐
Siinä taas on yksi uniikki lumihiutale. Somessa ollaan jatkuvasti yhteydessä muihin, mutta liikaa ja väärällä tavalla. Sitten valitetaan ,että toiset eivät näe vaivaa ja ole yhteydessä juuri hänen haluamallaan tavalla. Hohhoijaa...
Aika menee eteenpäin.. Ei kukaan enää mitään kuulumisia kysy vaan voi itse kertoa kuulumiset somessa ja siihen sitten reagoidaan, jos reagoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroitko että poistuit somesta? Vai voisiko ystäväsi luulla että poistit heidät vaan ystävistä/estit... ja ovat sitten hiljaa siksi.
Häh?
Minä ainakin suljin kokonaan sen facebook tilin.
Mikäli olisi myös jatkossa toivonut pitää yhteyttä ihmisten kanssa niin tietenkin näille olisi tästä toiveesta pitänyt kertoa siinä yhteydessä kun suljit tilin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
b
Vierailija kirjoitti:
Häh?
Minä ainakin suljin kokonaan sen facebook tilin.Mikäli olisi myös jatkossa toivonut pitää yhteyttä ihmisten kanssa niin tietenkin näille olisi tästä toiveesta pitänyt kertoa siinä yhteydessä kun suljit tilin.
Mikäli se some on ollut se yhteydenpitoväline niin kyllähän se tuosta vaan tilin lopettaminen kertoo että ko henkilöä ei yhteydenpito kiinnosta.
Jos olet jäänyt pois somesta, niin et voi olettaa muidenkin alkavan pitää yhteyttä vanhaan malliin. Heille se yhteydenpito on some ja sinä et sitä halua.
Ei kaikki jaksa siirtyä kivikautiseen yhteydenpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tullut edes ajatelleeksi, että joku ajattelisi minun olevan kuollut! Voin oikein kuvitella somehaukkojen ajatukset: Ettäs kehtasi kuolla ilman somea! Nyt en pääse laittamaan R.I.P.S ja näyttämään, kuinka kovasti otan osaa tämän henkilön kuo le man johdosta, katsokaa nyt!
Kaikki läheisen menettäneet tietävät sen, mitä seuraa somessa jonkun kuo l e masta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse ihmetellä miksi sinulla ei ole ystäviä. Olet ikävä ja pahansuopa ihminen.
Onpas ikävää ja pahansuopaa rajata tuollaiset haahkat pois omasta elämästä. Taidat olla haahka joka on "ystävä" monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas ikävää ja pahansuopaa rajata tuollaiset haahkat pois omasta elämästä. Taidat olla haahka joka on "ystävä" monelle.
Ei somessa olla ystäviä, siellä ollaan "kavereita".
Se on myös vähän sellainen harha, kai siksikin somekuplasta puhutaan. Jatkuvat viestit ja pölinävirta luovat illuusion sosiaalisuudesta.
Itsekin tein saman, FB:stä pois. Hiljaista on ollut 😐