Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin vuosi sitten pois somesta, kukaan ei ole pitänyt yhteyttä.

Vierailija
23.07.2023 |

Poislukien oma äiti ja pari ystävää, joiden kanssa whatsappissa säännöllisesti viestiteltiin muutenkin.

Olen joillekin sukulaisille ja tuttaville laittanut oma-aloitteisesti viestiä, mutta kukaan ei ole kysynyt mun kuulumisia.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.. pinnallista on. Somessa voi olla satoja seuraajia ja pieninkin juttu "kiinnostaa " isoa joukkoa.

Feikki maailma .

Vierailija
2/39 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä harmillista että kaikki yhteydenpito tuntuu siirtyneen erilaisille alustoille.. kaipaan kans entisiä aikoja. Kun asiat oli henkilökohtaisia ja ihmisiin pidettiin yhteyttä livenä. Eikä kaikkea tarvinnut kailottaa julkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota se on kaikilla. Sen takia ne käyttää somea.

Vierailija
4/39 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somessa liuhuu vain kaikki teennäiset ihmiset.

Vierailija
5/39 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Olen kuin ilmaa. Ihmistä ei sitten ilmeisesti ole olemassa enää jos hän ei säännöllisesti esittele elämäänsä ig tai fb?

Vierailija
6/39 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hirveää!!!!

Oletko itse soittanut ihmisille?!

Vierailija
7/39 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut sen klassikon pitävän paikkaansa: jos et ole somessa, olet "kuollut". Siksikin olen Facessa. 😄

Vierailija
8/39 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi suurinta osaa ihmisiä haittaavan tämä nykymeno? Miksei kukaan ryhdy kapinaan..

Vierailija
9/39 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroitko että poistuit somesta? Vai voisiko ystäväsi luulla että poistit heidät vaan ystävistä/estit... ja ovat sitten hiljaa siksi.

Vierailija
10/39 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut sen klassikon pitävän paikkaansa: jos et ole somessa, olet "kuollut". Siksikin olen Facessa. 😄

Monet kuolleetkin on vielä facessa.

Vierailija
11/39 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi suurinta osaa ihmisiä haittaavan tämä nykymeno? Miksei kukaan ryhdy kapinaan..

Kapinoi mitä? Helppo, kun näkee tuttujen kuulumiset kerralla eikä tarvitse erikseen viestitellä kaikkien kanssa. Soittelen vain läheisimpien ystävien kanssa.

Vierailija
12/39 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, super pinnallista on nyky touhu. Olen parikymppinen nuori, enkä koskaan ole ollut somessa. Huomasin jo teininä, että kaipaan aitoja ihmiskontakteja, pinnallisten kyyläys some tuttujen sijasta.

Samanhenkisiä ihmisiä on onneksi löytynyt harrastuksista, kirkon toiminnasta ja työpaikaltani. Lisäksi olen oma-aloitteisesti aktiivinen pitämään yhteyttä perheeseeni ja sukuuni. Kai ne on tottunut siihen, että tykkään soitella ja nähdä livenä! Nykyään monet soittelee mullekkin. Toki esim. vanhemmat sukulaiset tykkää yhteydenpidosta ja kyläilystäni :D

Luulen, että useimmilla ihmisillä olisi kova tarve kohdata ihmisiä todellisuudessa, feikin pinta maailman sijaan. Yhteiskuntamme on vaan vinoutunut tässä kohden, ja ihmiset kulkee lampaita mukana tietämättä paremmasta, ihmetellen pahoinvointiaan...

Vierailija
13/39 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo.. pinnallista on. Somessa voi olla satoja seuraajia ja pieninkin juttu "kiinnostaa " isoa joukkoa.

Feikki maailma .

Ei se ole pinnallista, vaan nykyaikaa. Kuka enää alkaa tekstiviesteillä kuulumisia kyselemään? Somessa ne hoidetaan. Olisit pysynyt siellä vaan, niin olisit ollut porukassa. Somesta pois jättäytyminen on sama kuin muuttaisi kaupungista syvälle korpeen. Ei ne ihmiset sinne sinua seuraa tai tule käymään. Täytyy olla paikassa jossa kaikki tapahtuu.

Vierailija
14/39 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tietyt ystävät keneen olen yhteydessä ja ei jaksa muuten sukulaisiin ja tuttuihin pitää yhteyttä, kun tottunut näkemään kuulumiset somessa. He eivät ole niin läheisiä koskaan ollutkaan.

Vierailija
15/39 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huono pitämään yhteyttä ja nyt somen kautta olen enemmän kärryillä sukulaisten kuulumisista. En ole erityisen sosiaalinen.

Vierailija
16/39 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he eivät ole ennenkään lähettänyt viestejä, niin miksi nytkään.

Vierailija
17/39 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feikki maailma .

Ei se ole pinnallista, vaan nykyaikaa. Kuka enää alkaa tekstiviesteillä kuulumisia kyselemään? Somessa ne hoidetaan. Olisit pysynyt siellä vaan, niin olisit ollut porukassa. Somesta pois jättäytyminen on sama kuin muuttaisi kaupungista syvälle korpeen. Ei ne ihmiset sinne sinua seuraa tai tule käymään. Täytyy olla paikassa jossa kaikki tapahtuu.

Minä en ole koskaan ollut somessa. En millään alustalla. Olen onnellinen ja tasapainoinen ihminen.

Vierailija
18/39 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tehnyt some profiilia Insta en F.B.Enkä tee. Johtuukohan siitä olen yksin?En myöskään ole hankkinut älypuhelin,ihan oma päätökseni sekin.

Vierailija
19/39 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt kuulumiset kysytään läheisiltä ystäviltä eikä sukulaiselta tai tutulta, joka on nyt päättänyt erakoitua somesta. 

Vierailija
20/39 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on nääs nykyaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme