Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

70%:lla suomalaisista on ientulehdus! Luulin meitä fiksummiksi

Vierailija
23.07.2023 |

Tämä tieto on hammaslääkäreiden tekemästä tietopaketista. Miten suomalaisista suurin osa ei huolehdi hampaistaan? Ymmärrän, jos on liikuntarajoitteita, muistamattomuutta ym., ettei pysty itsestään huolehtimaan.

Ientulehduksen lisäksi on toki liuta muita hammasvaivoja ja monella varmaan osa hampaista vaatii kokonaan poistamista. Ientulehdus vain kertoo siitä, ettei huolehdi päivittäisestä puhdistamisesta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut 40, hammashoitaja on sanonut joka kerta että sulla on ientulehdus mutta ei kuitenkaan tee asialle mitään..

Vierailija
2/4 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut 40, hammashoitaja on sanonut joka kerta että sulla on ientulehdus mutta ei kuitenkaan tee asialle mitään..

40 mitä? Itsehän sinun pitää puhdistaa hampaasi, jos vain pystyt. Lankaaminen joka päivä ja pari kertaa harjaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sitkeä ientulehdus, verta tuli ikenestä ihan itsekseenkin, ja vaikka aina sanoin siitä hammaslääkärille ja pyysin jopa poistamaan hampaan, niin mitään ei tehty. Puhdistin silloinkin hampaat ja välit säännöllisesti ihan ohjeiden mukaan, mutta tulehdus pysyi. Lopulta yksityinen hammaslääkäri poisti hampaan., kun tulehdus oli edennyt parodontiitiksi. 

Vierailija
4/4 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sitkeä ientulehdus, verta tuli ikenestä ihan itsekseenkin, ja vaikka aina sanoin siitä hammaslääkärille ja pyysin jopa poistamaan hampaan, niin mitään ei tehty. Puhdistin silloinkin hampaat ja välit säännöllisesti ihan ohjeiden mukaan, mutta tulehdus pysyi. Lopulta yksityinen hammaslääkäri poisti hampaan., kun tulehdus oli edennyt parodontiitiksi. 

Hyvä, että sait suun kuntoon. Hammaslääkäreissäkin on eroja, toiset taitavampia ja huolellisempia kuin toiset. Minullakin oli viisaudenhampaat sisältä infektoituneet, mitä ei pari aiempaa hammaslääkäriä huomanneet tai osanneet tutkia. Niiden puhdistaminen oli vaikeaa, koska oli niin syvät kuopat, jonne bakteerit jäi muhimaan.

Anyway, oon vaan yllättynyt suomalaisten huonoista hampaista. Ja mua kuvottaa pahanhajuinen hengitys, joka ientulehduksestakin seuraa. Eikö ne ihmiset itse haista sitä?? Jotkut haisee kauas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä