Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla on ongelmalliset suhteet vanhempiinne/sukuun, miten olette järjestäneet juhlat?

Vierailija
23.07.2023 |

Olisi kiva kuulla kokemuksia. Oletteko pitäneet mitään isompia tai pienempiä juhlia ja joutuneet miettimään, ketä kutsutaan ja mitä siitä seuraa? Millaisiin ratkaisuihin olette päätyneet? Voiko esim yhden ihmisen jättää kutsumatta ja kutsua muut samasta perheestä tai porukasta.

Meillä on aika hankala tilanne. Omat vanhempani eivät ole missään tekemisissä keskenään ja puolison äiti taas on tunnetusti hyvin hankala ihminen. Olen päätynyt välttelemään juhlien järjestämistä eikä me olla mitään isoja ikinä pidetty. Välillä mietin, että olisi niin ihanaa laittaa juhlia ja kattaa pöytää kauniisti.. tietysti itselle voi, mutta olisi kivaa jos olisi mukavaa väkeä ketä kutsua.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti. ongelmia ei kutsuta, vaikka se tarkoittaisi koko sukua. 

Vierailija
2/3 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten juhlat olen järjestänyt muualla kuin kotona tarpeeksi isossa tilassa. Juhliin on järjestetty ohjelmaa kuten puheita, tietokilpailu juhlasankarin elämästä yms. Tärkeää on ollut myös se että juhlissa on ollut tarkahko istumajärjestys. Jokaisen pöydässä on ollut joku jonka kanssa erityisesti viihtyvät.

Ruoan haun olen pyrkinyt järjestämään siten, että yhdeltä puolella jonotetaan, toisesta tilasta mennään takaisin pöytään. On niin kuin rajoitettu kohtaamisen mahdollisuuksia. Olen käyttänyt aivan kuin opettajan keinoja rauhoittaakseni ryhmää.

Mistään väkivallasta tms ei ole ollut kyse. Muutamat vain alkavat sanailla todella helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kutsunut kaikki samaan aikaan saatesanoin, se joka ei osaa käyttäytyä saa äkkilähdöt, se jollekin jonkun toisen henkilön läsnäolo on ongelma voi tehdä itse päätöksen, että jää pois. Ei ole ollut ongelmia.