Katsoiko kukaan muu eilen hohtoa? Minä sekosin siitä. :(. Ei ole provo.
Sain yöllä kauhukohtauksen.
Näin jotain sekavaa painajaista.
Mies tuntui karmivalta uhalta vielä puoliunessa, joten aloin unissani hakkaamaan häntä tyynyllä.
Ihan hirveetä. Uskallanko enää nukkua kenenkään kanssa?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En katsonut. Olin yksin kotona, mies ja lapset reissussa. Katsoin Benjamin Buttonin ihmeellisen elämän, joka oli ihan riittävän jännä.
Joskus nuorempana katsoin ja muistan liiankin hyvin, paitsi nainen kylpyammeessa on pitänyt joka kerta jättää väliin.
Mitä ihmeellistä se Benjamin siinä teki? Antoi miehen ottaa itsensä aivan kuin itse haluaa...?
Taitaa olla toiveajatteluasi tuo juoni.
Kubrick päätti ohjata kauhuleffan koska halusi kassamenestyksen ja monet kauhuleffat menestyivät 1970-luvun lopussa. Näkee selvästi ettei aihepiiri innostanut. Ja mahdollisuudet voittoon menivät kun venytti kuvaukset aivan yli aikataulujen ja budjetti paukkui.
Vierailija kirjoitti:
Hohto on lälläri verrattuna Sawiin.
Sawhan ei edes ole kauhuelokuva, vaan gorea. Eihän siinä ole edes tarkoitus olla mitään pelottavaa, vaan vain ällöttävää. Nämä kaksi elokuvaa eivät siis kuulu mitenkään samaan genreen.
Katsoin Hohdon nuorena, ja se tuntui pelottavalta. Paljon vaikuttavampi se oli kuitenkin vasta sitten, kun olin itsekin tullut äidiksi. Tosi hyvä elokuva.
Katsoin (taas). Onneksi ei ole miestä ja lapsia, vielä. Muuten voisi alkaa kyräillä miestä, että mitähän tuo suunnittelee. 😂
Oli vähän karmivaa, kun joskus 90-luvun alussa tuoreena äitinä sen katsoin ekan kerran. Sitten vielä sattui niin, että menin uimahalliin ja sain kaapin numero... 237.
Mä mainostin tuon leffan eilistä tv-lähetystä tekemällä siitä aloituksen.
Mä olin ihan varma, että kyseisessä elokuvassa oli kohtaus, jossa poju tapaa sen kuolleen naisen, mutta mä en nähnyt sitä eilisessä lähetyksessä.
Mä arvelen, että ohjaajan versiossa on se kohtaus, sillä mulla on niin vahvat muistikuvat että mä olisin nähnyt joskus tuon kertomani.
Mielestäni tästä elokuvassa on hyytävämpi versio olemassa, kuin mitä eilen nähtiin tv:stä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sawhan ei edes ole kauhuelokuva, vaan gorea. Eihän siinä ole edes tarkoitus olla mitään pelottavaa, vaan vain ällöttävää. Nämä kaksi elokuvaa eivät siis kuulu mitenkään samaan genreen.
Ihan alkuperäisin Saw on ilmeeltään kuin trilleri.
Se edustaa kauhua mutta siinä ei ole väkivallalla mässäilyä kuin sen jatko-osissa.
On muuten tulossa uusi Saw elokuva ja se sijoittuu Saw 1:n ja 2:n väliin.
pehmo ennen kato vanhoista kauhuleffoista alkuperäinen evil dead, tai superstition.
Vierailija kirjoitti:
Shelley olikin kiusattu ohjaajan toimesta mutta eipä tuolla kyllä liiemmin näyttelijäntaitojakaan ollut... ei muuta tehnyt leffassa kun aukoi suutaan, tärisi ja heilutti käsiään...
Ihan helkutin hyvin näytteli hysteeristä äitiä.
Paljon vakuuttavampi on kuin monet muut kauhuelokuvien näyttelijättäret.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei pelottanut katsoa edes lapsena Hohtoa. Liian kesy.
En minäkään pelännyt, mutta nuorempana on vähän erilaisempi näkemys mikä on luokiteltavana pelottavaksi.
Pelko ei ole ainoastaan hysteeristä pelkoa.
Eka Alien on samalta ajalta. Voittaa mennen ja tullen Hohdon kauhussa. Avaruudessa kukaan ei kuule huutoasi...
Vierailija kirjoitti:
Saw on lälläri verrattuna bestgore sivustoon.
Vierailija kirjoitti:
No joo Hoho on nähty jo aiemmin. Joskus kauan sitten en uskaltanut mennä katsomaan Manaajaa ja sitten kun näin sen mua vaan nauratti.
Nauraminen on tapa hallita pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
All work and no play makes Jack a dull boy.
Tuo on kauhea kohtaus, kun Wendy katsoo, mitä miehensä on kirjoittanut sivukaupalla.
Naisilla varsinkin tuntuu olevan vaikea erottaa faktaa fiktiosta.
Kun jotain sanoo ääneen niin se muuttuu todeksi.
Mulle tuli lapsena trauma hohtoa katsoessani kun kylppärissä oleva kaunis nainen yhtäkkiä alkoi mätänemään.
Vierailija kirjoitti:
Mä mainostin tuon leffan eilistä tv-lähetystä tekemällä siitä aloituksen.
Mä olin ihan varma, että kyseisessä elokuvassa oli kohtaus, jossa poju tapaa sen kuolleen naisen, mutta mä en nähnyt sitä eilisessä lähetyksessä.
Mä arvelen, että ohjaajan versiossa on se kohtaus, sillä mulla on niin vahvat muistikuvat että mä olisin nähnyt joskus tuon kertomani.
Mielestäni tästä elokuvassa on hyytävämpi versio olemassa, kuin mitä eilen nähtiin tv:stä.
Ohjaajan versiossa on sekin kohatus.
Katsoin eilen tubesta videon jossa Aasiassa(?) miehet muka ajoivat kummittelevaa tietä jossa oli "nainen" kävelemässä pahvi pään päällä sateensuojana ja lopulta nainen ilmeistyi uudelleen, lopuksi autoon kun miehet olivat autosta ulkona. Kasvot olivat kuolleen ja zombin. Toivon että se oli huijausvideo ja maskeerattu. Huhhuh. Kanava Chills ja 30 Scary Videos That Will Make Your Knees Weak, numero 26 video. Älä katso ja ei todellakaan herkille.
Mitä ihmeellistä se Benjamin siinä teki? Antoi miehen ottaa itsensä aivan kuin itse haluaa...?