Itkettääkö teitä edellisenä iltana kun joudutte esim. loman jälkeen menemään töihin/kouluun?
Minua ahdistaa ja itkettää ja pelkään että tulen hulluksi töissä. Onneksi vielä huomenna ei tarvitse mennä mutta se päivä lähenee. Pelottaa se kesäloman viimeinen sunnuntai ihan samalla tavalla kuin lapsena kun koulu alkoi elokuussa. Olen edelleen kuin se pelokas lapsi sisimmässäni. Silloin pelkäsin että eksyn ja että minua kiusataan, nyt pelkään että tulen hulluksi ja päädyn psykiatriseen päivystykseen (johon en ole koskaan oikeasti joutunut).
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Post-holiday blues eli loman jälkeinen alakuloisuus on ihan todettu vaiva.
Et ole ainoa.
Eli kerran vuoteen toteat että ei mitään järkeä ja sitten patoat tunteet vuodeksi.. Sekoaa taviskin tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa omituiselta. Oletko mielenterveydeltäsi ihan terve, ap? Ei minua koskaan ole töihin meno itkettänyt. Tuleehan niitä uusia lomia. Töissä käyminen on täysin normaalia ja mukavaa.
Hulluksi tulemisen pelko johtuu siitä että vaikka mua ei kiusata töissä niin tunnen olevani ei-pidetty ja ei-toivottu työyhteisön jäsen mikä juontaa juurensa siihen että olin koulukiusattu. Luulisin näin. En ole sopeutunut yhteisöön samalla tavalla kuin kaikki muut. Pelkään etten jonain päivänä enää kestä ja romahdan töissä ja mut viedään päivystykseen ja silloin kaikki on loppu.
ap
Ei lomalta paluu ahdista ja itketä. Ainoa kerta kun tosiaan ahdisti ja jännitti palata oli 5kk saikun jälkeen (ei mt syistä) kun olin aika totaalisen ulkona kaikesta. Sentään työrutiini tuli selkärangasta.