Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oikeus perheellisillä on saada jouluaatto vapaaksi?

Vierailija
14.12.2006 |

Työskentelen alalla, joka " ei koskaan nuku" eli työpaikalla on aina oltava asiantuntevaa henkilökuntaa paikalla. Mutta miksi vuodesta toiseen lapsiperheelliset saavat jouluaaton vapaaksi? Taas kerran oli työvuorolistaan jouluaaton vuoroon merkitty sellaisia työntekijöitä, joilla ei ole lapsia. Eikö tämä ole syrjintää? Kyllä minäkin haluaisin nauttia aatosta yhdessä miehen kanssa. Taidanpa ottaa asian puheeksi esimiehen kanssa ja ehdottaa jotain kiertävää järjestelmää eli ensi vuonna on sitten perheellisten vuoro tehdä jouluaatto.

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Käsittääkseni sinä ap nuriset täällä, ei vuorotyötä tekevät äidit ja isät. Eli he ovat tyytyväisiä työhönsä, sinä et.

Ne kun saavat aina joulun vapaaksi, siitähän tässä oli kyse!!

Vierailija
42/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako hahmottumaan..?

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:hän nimenomaan kirjoittaa, ettei ole tahattomasti lapseton.

Vierailija
44/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte olla aina kotona, niin ei lapsenne saa traumoja.

Olen itse kolmivuorotyötä tekevä äiti, ja meillä on kiertävät listat jouluissa ja kesälomissa. Jos olen aamuvuorossa, se ei oikeastaan vaikeuta mitenkään joulun viettoa. Jos olen illassa, niin isä syö lasten kanssa, ja pukki tulee kun olen päässyt töistä. Yövuoro ei myöskään luonnollisesti vaikeuta joulua.

Sinä joka ilkeilit sinkkujen joulun vietosta kissan kanssa, luuletko tosissasi että sinkku tarkoittaa erakkoa? Tottakai heilläkin on perheet.

Vierailija
45/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän monissa muissa maissa on.

Vierailija
46/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kait se silti kivaa ole.

Lasten juhlahan tämä kuitenkin on.

Vierailija
47/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy tasan.

Vierailija
48/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki työpaikalla ovat lapsellisia? Miten jako sitten tehdään? Ne joilla on nuorimmat lapset? Vai ne joilla on kaavoihin kangistuneimmat lapset/vanhemmat?

Vierailija
49/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoja kokemuksia. Enää en ole siellä töissä, ja nyt on siunaantunut jo lapsiakin.

Mutta lämmöllä muistelen noita nuoruuden jouluja! Mies oli sen aikaa vanhemmillaan ja menin sinne perässä, kun työvuoro loppui. Komiasti kerettiin vielä viettämään joulua yhdessä.

Vierailija
50/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mies oli sen aikaa vanhemmillaan ja menin sinne perässä, kun työvuoro loppui. Komiasti kerettiin vielä viettämään joulua yhdessä.

Vierailija
51/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo on totta, että myös sinkuilla on perheet...! Perhe ei ole vain " omat lapset" . Itselläni esim. on todella rakas suku, joka viettää paljon aikaa yhdessä mm. jouluisin.

Jos olisin kotona kissan kanssa aaton, niin asialla ei olisi mitään merkitystä, mutta jään paitsi mielettömän ihanasta juhlasta ja yhdessä olosta. Kaikkia sukulaisia en edes näe muuta kun jouluisin, ellei satu häitä tmv. isompia juhlia olemaan vuoden mittaan.

En koskaan ole, enkä aio olla joulua töissä. Tämä on minulle puhtaasti arvovalinta, sillä sukuni on minulle tärkeämpi kun työ!:) Onneksi alallani ei edes ole tarvetta olla jouluna töissä;)

Painottaisin vielä, että raha ei todellakaan korvaa sitä, minkä menettäisin jos olisin jouluna töissä.

Uskallan muuten jopa väittää, että minulle joulu on sata kertaa tärkeämpi juhla, kun vaikkapa perheille joissa teini-ikäiset odottavat lahjoja, näykkivät hiukan " pahaa jouluruokaa" ja " pukin" käytyä lähtevät kaverin bileisiin... Tätäkin tapahtuu...:(

Vierailija
52/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

un asti.

Vierailija
53/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös ollut joulut töissä ennen lapsia, itseni takia en tarvisi vapaaksi aattoa edelleenkään.

Vierailija
54/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
55/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun totuus kuitenkin on se, että lait on lakeja, ja niitä työnantajien on noudatettava, vaikka kuinka joku av-mamma parkuisi Jesmiina-Julian ja Miro-Petterin joulun pilalle menosta. Onneksi tässä maassa on tasa-arvolait olemassa.

Vierailija
56/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa ja se on painava syy (kesälomien lisäksi) miksi olen opettaja. Välillä ottaa oma työ päähän, mutta sitten ajattelen mitkä lomat menettäisin ja työ ei otakaan niin paljon päähän. En haluaisi olla jouluna töissä mistään hinnasta! Ihanaa kun voidaan olla kaksi viikkoa lomilla lasten kanssa. En haluaisi olla jouluna töissä vaikka olisin sinkkukin.

Vierailija
57/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 §

Syrjinnän kielto

(17.2.1995/206)

Syrjintä välittömästi tai välillisesti sukupuolen perusteella on kielletty. Syrjinnällä sukupuolen perusteella tarkoitetaan tässä laissa:

1) naisten ja miesten asettamista eri asemaan sukupuolen perusteella;

2) eri asemaan asettamista raskaudesta tai synnytyksestä johtuvasta syystä; tai

3) eri asemaan asettamista vanhemmuuden, perheenhuoltovelvollisuuden taikka muun sukupuoleen liittyvän syyn perusteella.

Syrjinnällä tarkoitetaan myös menettelyä, jonka vaikutuksesta henkilöt joutuvat 2 momentissa tarkoitetuista syistä keskenään tosiasiallisesti eri asemaan.

Vierailija
58/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli joka toinen jouluaaton töissä( joko aamuvuorossa tai iltavuorossa). silloin kun me lapset olimme pieniä.Ja en tunne että mun joulut olisi olleet pilalla sen takia että äitini on ollut joulunpäivät töissä. Itsekin hoitoalalla työskentelevänä olen joka toisen joulun kotona ja joka toisen vapaalla. Näin ollaan töissä sovittu, jotta se olisi kaikille reilua- niin lapsettomia kuin lapsellisiakin kohtaan.

Vierailija
59/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piruako täällä parut, mene sinne esimiehes koppiin sanomaan. Btw, kyllä mun puolesta perheelliset saa ennemmin olla kotona aattona ku sinkut, jotka kumminkin menee johonkin lähimpään kaljakuppilaan horo leväällään odottamaan joulupukkia..

Vierailija
60/106 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanpa nyt esimerkiksi lapsilisät. Siis RAHAA (vieläpä merkittävä summa) kuukausittain siitä ilosta, että omistaa lapsia. Ja entä ainakin KVTES:n kolmen päivän PALKALLINEN sairaan lapsen hoito/hoitamista koskeva loma. Pikku breikki aina silloin tällöin raskaan työn raadantaan. Ja näitähän on vaikka sun mitä. Ei muuta kuulkaa kuin lapsia tekemään, niin jo on joulut, juhannukset vapaat ja elämä yhtä auvoa!!

p.s. Siis minulla on lapsia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän