Olen 45v enkä enää kaunis, mitä nyt?
Olen ollut aina ns. kaunotar ja saanut paistatella huomiossa. Nyt se on auttamatta ohi. Toki olen vieläkin hyvävartaloinen ja tavallaan kaunis, mutta en enää kuten nuoret naiset.
Miten muuttaisin tyyliäni ja elämäntapaani ja saisin siihen sisältöä? Miten vanheta arvokkaasti ja kuitenkin pitää oman itseni? Olen rakastanut muotia, laittautumista, kaupunkielämää, taidetta jne. Asiat tuntuvat tylsiltä kun olenkin keski-ikäinen tantta.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 55...kerro sitten.
Ei sun ikäinen vielä tarvi leikkausta.
Olin 54 kun leikkautin itseni:)
Mä olen 53v. ja en todellakaan tule tarvitsemaan kauneusleikkausta. Ehkä sitten 60+ mutta en välitä vanhenemisen tuomista pikkurypyistä.
On hyvät geenit ja en ole ikinä maannut auringossa. Vältän muutenkin auringossa olemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 54 kun leikkautin itseni:)Mä olen 53v. ja en todellakaan tule tarvitsemaan kauneusleikkausta. Ehkä sitten 60+ mutta en välitä vanhenemisen tuomista pikkurypyistä.
On hyvät geenit ja en ole ikinä maannut auringossa. Vältän muutenkin auringossa olemista.
Onneksi olkoon.
Ihan vilpittömästi.
Montako vuotta luulet että kuluu kun leukapussi ilmaantuu?
Minä sentään olen pitänyt itseni hoikkana ja silti jouduin nostattamaan kasvolihakset oikeille kohdilleen 54 vuotiaana.
Entäpä ap raukka?
Heltta heiluu jo 45 vuotiaana?
Just joo
Rypytön pussiton, heltaton 53 vee nainen täällä voimaantuu.
Jos oot lihava niin kait on posket pinkeenä?
Vierailija kirjoitti:
Onpa ketjussa paljon entisiä kaunottaria.
En ole ollut kaunotar, mutta ihan hyväkroppainen ja katseenkestävä edelleen. Nyt 58v ei onneksi enää tule lahentelyitä tuntemattomilta miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Sama, paitsi myös vartaloni on löpsähtänyt, kuten kasvotkin. Hiukan ylipainoa. Nuorena olin kaunis. Mitäs nyt?
Miksi se on vaikea hyväksyä tosiasiat? Sinä uskallat tunnustaa, että olet nauttinut huomiosta. Monesti keski-ikäisen naisen muuttumisesta *näkymättömäksi* ovat huolissaan ne, jotka ovat saaneet hyötyä kauneudestaan.
Köyhä nainen vanhenee ja rupsahtaa.
Ei varaa kauneuskirurgiaan, kosmetiikkaan, hyvään ravintoon.
Suosittelen satisfyeria, suklaata, mäntysuopaa ja kylppärinpeilin poistamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa ketjussa paljon entisiä kaunottaria.
En ole ollut kaunotar, mutta ihan hyväkroppainen ja katseenkestävä edelleen. Nyt 58v ei onneksi enää tule lahentelyitä tuntemattomilta miehiltä.
Minua lähennellään.
Olen kaunis ja leikelty 55 vee.
Tuntuu oudolta kun jopa 30 vuotiaat pyytää treffeille.
Ennemmin näin kuin että olisin ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, paitsi myös vartaloni on löpsähtänyt, kuten kasvotkin. Hiukan ylipainoa. Nuorena olin kaunis. Mitäs nyt?
Miksi se on vaikea hyväksyä tosiasiat? Sinä uskallat tunnustaa, että olet nauttinut huomiosta. Monesti keski-ikäisen naisen muuttumisesta *näkymättömäksi* ovat huolissaan ne, jotka ovat saaneet hyötyä kauneudestaan.
Köyhät vanhenee, eivät varakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 54 kun leikkautin itseni:)Mä olen 53v. ja en todellakaan tule tarvitsemaan kauneusleikkausta. Ehkä sitten 60+ mutta en välitä vanhenemisen tuomista pikkurypyistä.
Vartalosi ja kasvojesi liha tulee valumaan kuin kynttilän vaha.
Heltat heiluen kaftaani päällä voimaantuneena kohti kultaista vanhuutta?
Työpaikallani on eräs 50+ nainen, joka on hoikka, hyväkuntoinen ja tyyliltään hyvin naisellinen. Uskon että saa huomiota omassa ikäryhmässään ja nuoremmilta. Ylipäänsä feminiinisyys toimii, ei tarvitse olla voittanut geenilotossa.
Itsehän aion luovuttaa iloisesti, koska miesten huomio ei tunnu niin tärkeältä. Tätiytyminen sopii hyvin. Mutta kyllä asiaan voi itse vaikuttaa, vaikka ei vanhasta nuorta tule.
Mä en tiedä mitä vuosien saatossa oikein on tapahtunut. En ole koskaan ollut kaunis, korkeintaan sievä. Ja kivat silmät ja tissit. Nyt neljä lasta aikuistumassa, mulla on ikää pian 50. Ja taidan olla kauniimpi kuin nuorena. Viihdyn omissa nahoissani. En osaa kyllä kuvitella itseäni oman ikäisekseni, joudun aina kysyttäessä laskemaan kuinka vanha olinkaan. Ajattelen, että ikä on vaan numeroita. En ole langanlaiha enkä edes hoikka. Varmaan vähän ylipainoinen, vyötärö löytyy jos osaa etsiä 😅. Olen kroonisesti sairas, mutta se ei näy ulkonäössä. Olen kärsinyt kovista migreeneistä, joten botoxia on siitä syystä lääkärillä laitettu pitkin päänahkaa ja selkää, ei kuitenkaan kasvoihin. En ole varmaan 25 vuoteen käynyt baarissa tms, mutta nyt tänä vuonna olen uskaltautunut kaupungille iltaa viettämään, ja sehän on ihan kivaa!
Olen todella hämmentynyt, kun käyn mieheni kanssa viihteellä ja hän saa hätistellä jatkuvasti miehiä ympäriltäni, kaiken ikäisiä. Joskus kerron miehille ikäni, eivätkä he tahdo uskoa sitä. Aina joku tulee kehumaan kauniiksi, tai kertoo miehelleni kuinka kaunis vaimo hänellä on.
Elämä ei ole ollut helppoa, myös lasten kanssa on ollut huolta ja haastetta. Toisaalta en ole koskaan polttanut tai käyttänyt juurikaan alkoholia tai maannut auringossa. Mutta ei kai sekään ihmistä ajan saatossa kaunista, hidastaa vaan ikääntymistä. Ehkä se rupsahtaminen käy sitten yhtäkkiä, mutta ei ajatus siitä ainakaan tähän asti ole häirinnyt. Saahan ihminen näyttää ikäiseltään. Ja toivottavasti jokanen ihminen on paljon enemmän kun ulkonäkönsä.
Aiemmin oltiin nuoria ja kauniita, nykyään enää kauniita
Jos elämän arvot on vaan siinä kuoressa miltä näyttää jne niin se pudotus vanhempana on aika ankara kun se ulkoinen kuori rapistuu. Mitä jäljelle jää? Sitä kantsii jokaisen miettiä.
Heh. Onkin miehenä ollut hauka jälkeenpäin todeta, että hyvä etten haksahtanut tuohon tai tuohon naiseen. Te naiset elätte pidempään mutta rumempina :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon.
Ihan vilpittömästi.
Montako vuotta luulet että kuluu kun leukapussi ilmaantuu?
Minä sentään olen pitänyt itseni hoikkana ja silti jouduin nostattamaan kasvolihakset oikeille kohdilleen 54 vuotiaana.
Entäpä ap raukka?
Heltta heiluu jo 45 vuotiaana?
Kiitos, heltasta tiiä. Lihavilla se helpommin roikkuu. Tulee ku tulee. Mua ei silleen vanhenemisen tuomat haittaa. On rasvainen ihotyyppi niin on aika hyvin pitänyt rypyt vähissä. Ryppyjä on silmänympärysiholla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ikä vaikuttaa siihen, että et voi enää nauttia muodista, laittautumisesta, kaupunkielämästä ja taiteesta?
Muoti = miesten huomio
Laittautuminen = miesten huomio
Kaupunkielämä = miesten huomioJäljelle jää vain taide.
Pitää osata lukea myös rivien välit.
Entä jos tykkää naisista?
Tuo tuntuu varmasti karulta jos koko identiteetti on perustunut ulkonäköön ja sille että näyttää tietynlaiselta. Nyt kipinkapin muuta sisältöä elämään, jotain millä ei ole mitään tekemistä ulkonäön kanssa mutta jonka tekemisestä nautit. Hyvän tekeminen muille voisi olla sellainen, jollet ole sitä tyyppiä joka menee "näyttäytymään" paikalle ikäänkuin auttamaan muita. Muita vaihtoehtoja liikunnan harrastaminen ja siitä saatu hyvä olo, elokuvat, musiikki, kyllä näitä on.
Mun mielestäni kyllä jokaisessa on jotain kaunista. Mä näen kuntosalilla silloin tällöin yhtä ap:n mainitsemaan ikäluokkaan kuuluvaa naista, joka on muuten ihan ns. tavallisen näköinen, mutta hänellä on on aivan upeat kädet. Lähes rypyttömät, kosteutetut ja niistä näkee selvästi, että hän pitää niistä todella hyvää huolta. Kynnet ovat myös luonnolliset, hyvinvoivan näköiset ja pitkät.
peppusek sillä saat miehet nalkkiin
Hamsterinpussit ei oo kauniit.