Olen 45v enkä enää kaunis, mitä nyt?
Olen ollut aina ns. kaunotar ja saanut paistatella huomiossa. Nyt se on auttamatta ohi. Toki olen vieläkin hyvävartaloinen ja tavallaan kaunis, mutta en enää kuten nuoret naiset.
Miten muuttaisin tyyliäni ja elämäntapaani ja saisin siihen sisältöä? Miten vanheta arvokkaasti ja kuitenkin pitää oman itseni? Olen rakastanut muotia, laittautumista, kaupunkielämää, taidetta jne. Asiat tuntuvat tylsiltä kun olenkin keski-ikäinen tantta.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Botoksia ja täyteaineita ei todellakaan kannata ottaa : niillä tulee TÄYTEAINE NAAMA. Siitähän on ollut jo juttua lehdissä, en sitä termiä nyt muista. Mutta kasvot näyttävät jo kolmikymppisellä turvonneilta! Ja epäviehättävilfä.
Katsokaa Martinaa. Vasta 40. Mutta vanha iho, luomet roikkuu, nasot paistaa. Ja varmasti ottanut botokseja
Hän luulee muiden 25-40-vuotiaiden tavoin, että ankkahuulet kun puhaltaa täyteen että se jotenkin nuorentaa. Ei nuorenna.
Vaan aiheuttaa viiksi varjon ylähuulen päälle.
Täytteet näkyy. Ovat rumia.
Ja kaikenlisäksi 40 v on nuori.
Katsokaas miltä he näyttää 49vja sen jälkeen ;) kun nyt jo pilattu iho..
Erika Vikman on 30.
Uskallan väittää, että 45-vuotias erika on seinäruusu. Huulet pilattu täyttein. Lihonut. Kolmoisleuka.
Kyse on siitä, haluatko olla näyttävä pari vuotta nuorena vai lopun ikää.
Sano EI täytteille
Vierailija kirjoitti:
Naiset parhaimmillaan vasta viidenkympin jälkeen
T. M45
Sokea tai idiootti
Vierailija kirjoitti:
Ole uskollinen persoonallesi, voit tietysti siirtyä astetta klassisempaa tyyliin, jos se tuntuu sopivalta. Kukaan ei kiellä kaunistautumista ja elämästä nauttimista, olet kuitenkin vielä enemmän nuori kuin vanha.
Kauneus kuuluu enemmänkin nuorille, mutta saa itseään ilmentää ja omia hyviä puolia tuoda esille vanhemmallakin iällä. Elämässä on muutakin kuin se, että kaikki katsovat ja ihailevat sinua! Tee jotakin, mistä tulee hyvä olo 😉
Kaikki nuoret ovat kauniita, eikä vanhempi ihminen millään keinolla näytä enää samalta kuin nuorena. Paras vain hyväksyä tilanne ja keskittyä muihin asioihin. Itse pidän vapauttavana sitä, ettei enää tarvitse koko ajan ajatella ulkonäköään. Voihan sitä silti pitää itsestään huolta, pukeutua kivasti ja olla tyytyväinen elämäänsä.
Pitää liikkua paljon ja syödä muuta kuin sokeria ja roskaruokaa. Tottahan iho vanhenee iän myötä. Aurinko on iholle rypytyskone.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama. Valokuvista näkyy armottomasti tätiytyminen. Mietin botoxia ja muutaman kilon laihdutusta.
Älä tiputa vain muutamaa kiloa, tiputa useampi. Mikään ei ole vinkeämpi tunne suihkussa kun peset itseäsi ja keho tuntuu vieraalle ja oudolle. Tosin ne kilot pitää pudottaa aika nopeasti että saa tuon efektin, mutta tuntuu kyllä erikoiselle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla onneksi on mies ja lapset eikä oman ulkokuoren ikääntyminen ole kuin yksi pieni siivu elämää vain.
Älkää bilehileet antako elämän tärkeimpien asioiden lipua ohi, biologista kello ei käännä mikään.
Tarkoitatko siis sitä kun vihdoin nauttii elämästä kun lapset on muuttaneet kotoa ja sitä kokemusta varten pitäisi hankkia 20 vuotta stressiä että voi tuntea kiitollisuutta kun vihdoinkin saa olla yksin?
Ihmettelen todellakin ketjussa näitä kommentteja, joissa kauneus henkilöidään vain nuoriin ihmisiin. Ettekö te todellakaan koskaan ole nähneet +25v. kaunista ihmistä?
Itse näen paljon kauniita naisia, jotka ovat jo keski-ikäisiä ja yli. Oma äitinikin +60v. on yhä kaunis ja saa aspa-miehiltä erinomaista palvelua. Varmasti olisi vientiä, jos häntä kiinnostaisi deittailla. Monet näyttelijättäret esim. Helen Mirren, Julianne Moore jne. ovat upeita vieläkin.
Nuoruus kestää sen muutaman hassun vuoden. Pitäisikö sen jälkeen vaan jotenkin luovuttaa ja luopua omasta tyylistään? Ajatella, ettei voi enää olla näyttävä eikä kaunis? Kyllä minä väitän, että jos ihmisellä on miellyttävät ja kauniit piirteet ja elintavat kunnossa, ei se kauneus mihinkään häviä. Muuttaa vain muotoaan. Toki myös kaunis käytös muita kohtaan ja miellyttävä luonne kaunistaa.
Ap:lle ja muille "entisille kaunottarille" mukavaa loppukesää!
Vierailija kirjoitti:
Kerro parikymppisille nuorille naisille että ulkonäkö katoaa, ja jos ei halua vanhempana saada lohtua pelkästään kissoilta, niin kannattaa koittaa pariutua ja hankkia perhe ennen kolmeakymppiä.
Kuule lapsia ei kiinnosta vanha homehtuva äitinsä ja se kissa on todellakin ainoa ystävä mitä on sellaisella naisella joka eristää itsensä perhekuplaan. Lapset hankkii omat perheensä ja siihen ei äiti enää kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nuoret ovat kauniita, eikä vanhempi ihminen millään keinolla näytä enää samalta kuin nuorena. Paras vain hyväksyä tilanne ja keskittyä muihin asioihin. Itse pidän vapauttavana sitä, ettei enää tarvitse koko ajan ajatella ulkonäköään. Voihan sitä silti pitää itsestään huolta, pukeutua kivasti ja olla tyytyväinen elämäänsä.
No ei kyllä ole kaikki nuoret kauniita, mutta mitä väliä sillä edes on? Ihminen on muutakin kuin ulkokuori.
45 v nainen on parhaita. Saa naida paljaalla munalla ja päästellä ihan huoletta 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ole kaikki nuoret kauniita, mutta mitä väliä sillä edes on? Ihminen on muutakin kuin ulkokuori.
Joo. Pillunhimossa on tärkeintä muut seikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama. Valokuvista näkyy armottomasti tätiytyminen. Mietin botoxia ja muutaman kilon laihdutusta.
Älä tiputa vain muutamaa kiloa, tiputa useampi. Mikään ei ole vinkeämpi tunne suihkussa kun peset itseäsi ja keho tuntuu vieraalle ja oudolle. Tosin ne kilot pitää pudottaa aika nopeasti että saa tuon efektin, mutta tuntuu kyllä erikoiselle.
Outo ohje. Jos haluaa pysyä kunnossa pitä pitää joku roti arkisyömisess ihan läpi koko elämän.
Jos yhtään lohduttaa, niin itse olen rupsahtanut jo tässä 23v iässä ja rupsahtanut sitä aiemminkin jo, kiitos ylipainon. Ja tiiän, että siitä pystyy päästä eroon, mutta syömishäiriö on sairaus ja etenkään ahmimishäiriöön ei selkeästi Suomessa saa apua. Psykiatriselta poliklinikalta tähän olen yrittänyt saada apua, mutta ne yrittää siellä vain tyrkyttää entisestään lihottavampia lääkkeitä. Ja siis ylipainoa on mulla ihan järkyttävästi.
Jotakuta panettaa täs ketjussa 🤣
Vierailija kirjoitti:
Miten ikä vaikuttaa siihen, että et voi enää nauttia muodista, laittautumisesta, kaupunkielämästä ja taiteesta?
Muoti = miesten huomio
Laittautuminen = miesten huomio
Kaupunkielämä = miesten huomio
Jäljelle jää vain taide.
Pitää osata lukea myös rivien välit.
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään lohduttaa, niin itse olen rupsahtanut jo tässä 23v iässä ja rupsahtanut sitä aiemminkin jo, kiitos ylipainon. Ja tiiän, että siitä pystyy päästä eroon, mutta syömishäiriö on sairaus ja etenkään ahmimishäiriöön ei selkeästi Suomessa saa apua. Psykiatriselta poliklinikalta tähän olen yrittänyt saada apua, mutta ne yrittää siellä vain tyrkyttää entisestään lihottavampia lääkkeitä. Ja siis ylipainoa on mulla ihan järkyttävästi.
Voxraa haet.
Minä olen aina ollut se kaunotar, jonka ympärillä poikia / miehiä on ollut riesaksi asti. Sain aina juuri ne miehet, jotka halusin, kertaakaan en joutunut nuolemaan näppejäni. Mutta oli siinä se ärsyttäväkin puoli, mihinkään ei voinut mennä ilman että herätti huomiota. Aivan hirveää. Ja kun minulla oli vielä normityön lisäksi muutamia puolijulkisia rooleja (politiikka, tv-ohjelmat, kauneuskilpailut ym.), niin huomio oli varma. Aina naama paikallislehdessä ja kaupassakin ihmiset tuijotti. Epämiellyttävää.
Siksi koin vanhenemisen helpotuksena, korona-aikana myös lihoin. Ensin olin helpottunut kun muutuin näkymättömäksi, ja nautin siitä pari vuotta. Mutta sitten se alkoi surettaa.
Pudotin ylimääräiset kilot ja olen ihan hyvännäköinen ikäisekseni, nyt 50v. Ei mitään kauneuskirurgiaa, ei pigmentointeja, ei botoxeja, ei mitään. Luomuna olen. Ja saan taas katseita osakseni, töissä mukavat IKÄISENI miehet haluavat kahville ja lounaalle ja muutenkin jutella.
Älkää siis huoliko, ihmiset katsovat kuitenkin usein ikäisiään ihmisiä. Ja onhan se mukavaa kun 5-kymppiset harmaantuvat pantterit vielä vähän silmää iskevät :) He ovat varsin charmantteja ;)
Vierailija kirjoitti:
45 v nainen on parhaita. Saa naida paljaalla munalla ja päästellä ihan huoletta 😁
45v. voi tulla vielä raskaaksi. Haluatko ottaa sen riskin?
Saanko tulla panee?