Muita, jotka eivät seuraa kumppanin someprofiileja?
Mulla on kyllä (tyhjä) instagram-tili, jolla seuraan muita perheenjäseniä ja hyviä ystäviä. Kumppanilla on kuulemma aktiivinen tili. Kumppanin kanssa me emme kuitenkaan ole ns. IG-kavereita.
Hän on Facebookissa ja minä en ole, joten on aika luonnollista ettei olla sielläkään kavereita.
Olemme olleet yhdessä yli viisi vuotta, ja oikeastaan vasta eilen havahduin tähän asiaan.
Näin on ihan hyvä, mutta en osaa sanoittaa miksi näin on nimenomaan ihan hyvä.
Onko muita? Ja osaako joku muu sanoa miksi ette seuraa toistenne someja?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
On muitakin. Yhdessä melkein 10 vuotta, enkä ole puolisoni facebook-kaveri. Enkä tiedä, onko hänellä IG:tä tmv.
Ei häiritse, enkä edes kummeksu asiaa. Ei me somessa seurustella.
Ei me somessa seurustella, tuo oli hyvin sanottu.
Ap
No mikä kenellekin on normaalia.. mulla on ig tili ja en seuraa siellä ketään sukulaisia tai tuttavia tms.. pari ystävää on.. tuo on aika tavallista ainakin. Semmoinen anonyymi/harrastetili tms .
Meillä ei ole kummallakaan minkäänlaista some-tiliä, ei ole tarvetta niille. Me eletään reaalimaailmassa.
Selityksenä omalta kohdalta ehkä jotenkin näin: en koskaan halunnut sekoittaa meidän parisuhteeseen kummankin omaa yksityistä kaveripiiriä ja somea. Minulle oli luonnollisempaa, että en seuraa mieheni sometekemisiä, ja esim. mitä hän postailee ja mitä kaverinsa kommentoi niihin, koska en muutenkaan koe tarvetta seurata hänen kommunikointia oman piirinsä kanssa, ja toisinpäin. Ei mun tarvitse olla hänen joka käänteessä mukana peukuttamassa.
Niin ja miehellä ei edes ole instaa. Yhdessä 15 vuotta. Fb hän on , mutta ei mitenkään etityisen aktiivinen siellä ole. Mulla taas ei fb.
T: 3
Se mikä kauhistutta, on joidenkin pariskuntien yhteinen sometili. Siellä kaikki liittyy mitä he ajattelevat/tekevät ja kuvat on yhteiskuvia. Aivan kuin ei olisi kaksi erillistä ihmistä, vaan yksikkö.
Pelottavaa.
Meillä on kyllä kummallakin insta ja face ja ollaan kavereita niissä mutten varsinaisesti seuraa miestäni niissä. Instassa ei olla kumpikaan aktiivisia. Minä en ole facessakaan kovin aktiivinen. Mies julkaisee joskus jotakin ja jos satun näkemään niin painan tykkää nappia. Hänen seinällään en käy koskaan. Joskus ihmetellyt kun kaveri huomaa jos miehensä on saanut uuden facekaverin ja vielä että kenet. Tossa pitää jo aika hyvin kytätä mitä toinen siellä tekee ja osata ulkoa satoja kavereita sisältävä lista.
Vierailija kirjoitti:
Se mikä kauhistutta, on joidenkin pariskuntien yhteinen sometili. Siellä kaikki liittyy mitä he ajattelevat/tekevät ja kuvat on yhteiskuvia. Aivan kuin ei olisi kaksi erillistä ihmistä, vaan yksikkö.
Pelottavaa.
Samaa pohtinut. Nämä pariskunnat on myös usein niitä, jotka saattaa hyvinkin lukaista ja jopa vastata puolisolleen tulleisiin viesteihin, koska *seppo nyt sattui olemaan saunan pukuhuoneessa justiin, kun huomasin, että Hannun vaimo Raija oli laittanut viestiä, että moneltako nähdään Sihmuranmäen tanssilavan takana.*
Vierailija kirjoitti:
Pelottavaa.
Yleensä ne ovat kuitenkin oikeasti vaan sen toisen, tavallisemmin naisen ja mies on siinä pakosta mukana, tai tietämättään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottavaa.
Yleensä ne ovat kuitenkin oikeasti vaan sen toisen, tavallisemmin naisen ja mies on siinä pakosta mukana, tai tietämättään.
Heikkinen Anneli ja Pentti
Ja profiilissa yhteinen kuva Tuurin karavaanaritapahtumasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelottavaa.
Heikkinen Anneli ja Pentti
Ja profiilissa yhteinen kuva Tuurin karavaanaritapahtumasta.
Näissä yhteyksissä minäkin olen vanhempia pariskuntia nähnyt yhteisellä profiililla. Mutta eipä se haittaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Selityksenä omalta kohdalta ehkä jotenkin näin: en koskaan halunnut sekoittaa meidän parisuhteeseen kummankin omaa yksityistä kaveripiiriä ja somea. Minulle oli luonnollisempaa, että en seuraa mieheni sometekemisiä, ja esim. mitä hän postailee ja mitä kaverinsa kommentoi niihin, koska en muutenkaan koe tarvetta seurata hänen kommunikointia oman piirinsä kanssa, ja toisinpäin. Ei mun tarvitse olla hänen joka käänteessä mukana peukuttamassa.
Eli tavallaan poissa silmistä, poissa mielestä ja sitten ukko lähtee jos lähtee jonkun toisen matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Pelottavaa.
Tämäkin on mielenkiintoinen muutos mikä parisuhteissa nykyään havaittavissa, että ollaan jotenkin nimellisesti yhdessä mutta silti eletään siinä parisuhteessa täysin omia elämiään. Ennenvanhaanhan kun oltiin yhdessä niin sitten oltiin "me". Nykyään parisuhde on "minä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tavallaan poissa silmistä, poissa mielestä ja sitten ukko lähtee jos lähtee jonkun toisen matkaan.
Täh? Paljastitko juuri kyttääväsi puolisoasi somessa? Ja vielä kuvittelet sen ns. auttavan pitämään hänet luonasi tiukemmin?
Meillä joko luotetaan, tai sitten lähdetään menemään suhteesta.
En varsinaisesti seuraa mutta joskus käyn katsomassa montako kaunista nuorta naista sinne setämiehen kavereihin taas on ilmestynyt, ja kuinka vähäpukeisia of-naisia.
Emme kumpikaan käytä somea, se on tarpeeton.
On muitakin. Yhdessä melkein 10 vuotta, enkä ole puolisoni facebook-kaveri. Enkä tiedä, onko hänellä IG:tä tmv.
Ei häiritse, enkä edes kummeksu asiaa. Ei me somessa seurustella.