Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt hoitohenkilökunnan taholta tulevaan huonoon kohteluun

Vierailija
23.07.2023 |

Olen kyllästynyt siihen ettei potilasta kuunnella,potilaalle nauretaan tai vähätellään oireita. En aio enää asioida lääkärissä ellen tee kuolemaa. Hoitajat ja lääkärit käyttäytyvät monesti epäasiallisesti. Millaisia kokemuksia teillä on? Ymmärrän että päivystyksissä on kiire mutta en voi sietää sitä että minua kosketellaan kovakouraisesti eikä kuunnella mitä sanon. Lääkärit kyselevät epäolennaisuuksia kuten että miten asun,asun yksin? Miten tämä liittyy hoitoon?

Suun terveydenhuolto on ihan retuperällä. Hammaskiveni poistettiin siellä niin huonosti että tulehdus jatkui kuukausia. Menin yksityiselle missä saivat lopun hammaskiven pois. Mikä tätä maata vaivaa?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa aina ihmetyttää nää avuttomat hattivatit, jotka roikottaa vaan käsiä sivulla ja odottaa, että sote-alan ihmiset tulee kotiin hoitamaan ja paapomaan. Joku vastuu sitä ihmisellä on itelläänkin omasta itsestään! Ja LÄHEISISTÄÄN.

Vierailija
82/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävin hengenahdistuksen takia päivystyksessä ja ulkomaalainen mieslääkäri vain kysyi koko ajan että missä asun. Kysyin miten se on oleellinen tieto? Jatkoi vaan jankkaamista vaikka hoitaja oli vieressä. Harvemmin naislääkärit näin töykeitä on. Ilmeisesti psykopaatin piirteitä omaavat miehet hakeutuu lääkäreiksi. Minulla olikin paha juuri puhjennut siitepölyallergia tuossa tilanteessa.

Ap

Etkö osannut itse keksiä että hengenahdistus saattais olla keväällä siitepölyallergiaa? Antihistamiinia saa ilman reseptiäkin apteekista, olisit vaan hakenut sitä, ei tuon keksimiseen lääkäriä olisi tarvinnut. Saati että menit päivystykseen, päivystys on oikeesti akuutteja tilanteita varten. Lääkäreitä ärsyttää kun pitää aikaa tuhlata päivystyksessä tuollaisiin tapauksiin, jotka eivät ole kiireellisiä.

Siitepölyallergiaan auttaa myös se, että pidät hygieniasta erityisen hyvää huolta. Peset tukan tavallista useammin ja käyt suihkussa aamuin illoin niin huuhtoutuu pölyt pois. Silmätippojakin saa allergiaan ilman reseptiä.

Tietenkin kannattaa käydä lääkärissä niin saa reseptit noihin tai jotain vahvempaakin allergia lääkettä ja reseptillä saa halvemmalla, mutta kyllä nyt yhet paketit voi ilman reseptiä ostaa että pärjää sen ajan kun odottaa lääkäriaikaa, johon on varannut ajan. Allergia oireet eivät ole päivystysasia, paitsi jos oikeesti on tukehtumassa tyyliin ampiaisenpisto. Siitepöly harvoin tuollaista aiheuttaa, siitepöly aiheuttaa lähinnä vaan jatkuvan tukalan olon, mutta ei hengen vaaraa.

No en kun sitä ei ollut koskaan aiemmin. Yhtäkkiä vaan puhkesi aikuisena. Ei tullut mieleenkään.

Ap

Jaa no sitten ymmärrän. Itselläni on kokemusta allergiasta. Mut joillain lääkäreillä saatta ärsyttää että tommosesta pikkuvaivasta päivystykseen, mut lääkäri ei sit oo käsittänyt sitä että sulle uusi juttu joka saattaa tietty säikäyttää, jos ei ikinä ole allergia hengenahdistusta kokenut.

Mut nykyään kannattaa googlata ensin oireensa, sieltäkin olisit saanut tietoa ja sit olisit voinut hakee apteekista lääkkeitä ilman reseptiä. Monesti ei se lääkärikäynti mikään välttämätön ole, googlella löytyy tieto. Terveydenhuolto on niin ruuhkautunut ja työntekijät kiireestä ja stressistä vittumaisia ,että ei sieltä hyvää kohtelua saa :D

No mullakin tilanne oli sellainen että yöllä heräilin monta kertaa hengenahdistukseen ja tukkoisuuteen. Päivällä oli olo että juuri ja juuri pystyn hengittää. Koko ajan paheni olotila ja sitten kun hankkii apua vaan huudetaan..

Ap

Sitte pitää vähän googlata. Voi kävästä apteekissa, sielläkin saa yleensä aika asiantuntevaa apua ja ohjeita. Sitte jos ei ihan oo olo, että kohta kuolee, niin ei tartte mennä päivystykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita äitilles.

Vierailija
84/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän nyt tämän keskustelun. Täällä on niin ilkeää kommentointia.

Vierailija
85/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä aina saanut erittäin hyvää kohtelua? Tosin käyn lähinnä päivystyksessä murtumien tai vastaavien selkeiden syiden vuoksi (jotain tarvitsee tikata, lastoittaa, antaa jäykkäkouristusrokotukselle tehoste, hammas on irti/lohjennut tms) eli siinä on aika helppo hoitohenkilökunnan todeta, mikä on vialla.

Ymmärrän terveydenhuollon kiireen ja välillä pitkät jonotusajat, mutta siitä huolimatta kohtaamiset lääkärien ja hoitajien kanssa ovat aina olleet erittäin asiallisia. Eikä mun tarvitse leikkiä googletohtoria ja arvioida omaa tilaani sen enempää, hoitakoon ammattilaiset sen puolen, mulla on ihan omat osaamisalueeni eikä lääketiede kuulu niihin.

Nyt näenkin virheeni. En ole ymmärtänyt sairastua helposti tunnistettaviin sairauksiin. Täytyypä muistaa jatkossa. Tähän asti olen käynyt päivystyksessä monta päivää kestävien kipukohtausten takia, ja syytä niille ei tiedetä vieläkään. Saan joskus vihamielistä kohtelua, kun lääkärit eivät haluaisi antaa kipulääkettä.

Onko sulla huumetausta tai muuten kipulääkehakuinen, jopa koukussa? ja kivun syy epäselvä ..

Vierailija
86/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä aina saanut erittäin hyvää kohtelua? Tosin käyn lähinnä päivystyksessä murtumien tai vastaavien selkeiden syiden vuoksi (jotain tarvitsee tikata, lastoittaa, antaa jäykkäkouristusrokotukselle tehoste, hammas on irti/lohjennut tms) eli siinä on aika helppo hoitohenkilökunnan todeta, mikä on vialla.

Ymmärrän terveydenhuollon kiireen ja välillä pitkät jonotusajat, mutta siitä huolimatta kohtaamiset lääkärien ja hoitajien kanssa ovat aina olleet erittäin asiallisia. Eikä mun tarvitse leikkiä googletohtoria ja arvioida omaa tilaani sen enempää, hoitakoon ammattilaiset sen puolen, mulla on ihan omat osaamisalueeni eikä lääketiede kuulu niihin.

Nyt näenkin virheeni. En ole ymmärtänyt sairastua helposti tunnistettaviin sairauksiin. Täytyypä muistaa jatkossa. Tähän asti olen käynyt päivystyksessä monta päivää kestävien kipukohtausten takia, ja syytä niille ei tiedetä vieläkään. Saan joskus vihamielistä kohtelua, kun lääkärit eivät haluaisi antaa kipulääkettä.

Onko sulla huumetausta tai muuten kipulääkehakuinen, jopa koukussa? ja kivun syy epäselvä ..

Miksi näet asian noin kummallisessa ja kielteisessä valossa? Jotain omakohtaistako tuohon liittyy, ehkä. Onko sieltä osaston lääkekaapista eksynyt jotain vahingossa myös omaan suukkuun? -eri-

Vierailija
87/90 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KVG!!! Jaksaa aina ihmetyttää ihmisten avuttomuus.

Googlasin että minulla on adhd ja menin kyselemään lääkitystä kun niitä ei saa ilman reseptiä. Ei arvostettu oma-aloitteisuutta. Ei voi kuulemma itse diagnosoida.

Vierailija
88/90 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää käyttänyt ns. terveyspalveluita enkä ns. sairaanhoitopalveluita. Buranaa ja puolukkamehua osaan ottaa ihan itsekin, en katso aiheelliseksi käyttää vähintään 3 tunnin jonotusaikaa ja maksaa terveyskeskusmaksua saadakseni tämän erityisen neuvokkaan ja kaikkeen yleispätevän ohjeen kuulemiseksi.

Vierailija
89/90 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vain olisi oma käytöksesi ja asenteesi syynä saamaasi kohteluun, joka on sinun omasta mielestäsi huonoa. Sitä saa mitä tilaakin sanonta pitää yleensä aika hyvin paikkansa.

Vierailija
90/90 |
31.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti hankalampaa, jos pitkittyneelle kivulle ei löydy syytä, mutta tekeekö siinäkään tilanteessa lääkäri varsinaisesti virhettä kieltäytyessään esimerkiksi vahvemman kipulääkkeen määräämisestä, jos diagnoosia, millä lääke määrätään, ei ole? Terveydenhuollossa tapahtuu virheitä ja virhediagnosointia siinä missä muillakin aloilla, mikä on ikävää, mutta toisaalta siellä on myös niitä kävijöitä, jotka yrittävät vaan saada joko huomiota tai kovia kipulääkkeitä ja näiden kävijöiden vuoksi minusta on hyvin ymmärrettävää, että hoitohenkilökunta on varuillaan.

En ymmärrä tätä hysteeristä "kunnon" lääkkeiden pihistelyä. Jos joku kokee tarvivansa vahvoja kipulääkkeitä, bentsoja, stimuja yms. niin mitä sillä pihtaamisella saavutetaan. Aivan kuin se olisi jokin itseisarvo että pitää olla ilman niitä. Se lisäksi että edellinen asiakas oli "väärinkäyttäjä" niin pihdataan seuraavaltakin kaiken varalta.

Minusta tälläinen pitäisi lopettaa kokonaan ja antaa reseptit turvallisiin annoksiin kaikille sen haluaville, oli esim kipu fyysistä tai henkistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi