Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kyllästynyt hoitohenkilökunnan taholta tulevaan huonoon kohteluun

Vierailija
23.07.2023 |

Olen kyllästynyt siihen ettei potilasta kuunnella,potilaalle nauretaan tai vähätellään oireita. En aio enää asioida lääkärissä ellen tee kuolemaa. Hoitajat ja lääkärit käyttäytyvät monesti epäasiallisesti. Millaisia kokemuksia teillä on? Ymmärrän että päivystyksissä on kiire mutta en voi sietää sitä että minua kosketellaan kovakouraisesti eikä kuunnella mitä sanon. Lääkärit kyselevät epäolennaisuuksia kuten että miten asun,asun yksin? Miten tämä liittyy hoitoon?

Suun terveydenhuolto on ihan retuperällä. Hammaskiveni poistettiin siellä niin huonosti että tulehdus jatkui kuukausia. Menin yksityiselle missä saivat lopun hammaskiven pois. Mikä tätä maata vaivaa?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on yksityiseen varaa niin sinne. Mutta edelleen ongelma on sama, ellei sitä välillä tuoda esille. Ja tosiaan hammaslääkäreissäkin ongelmia. Miten ulkomailla tilanne, onko kuinka paha.

Hampaitten hoito kuuluu itselle, hoidat hyvin niin ei tule hammaskiveä!

Vähän makeaa ja hampaat pestään kaksi kertaa pä'ivässä!

Minulla on ollut kolme kuukautta osaproteesi, jonka huollan joka päivä. Hampaat pesen kahdesti päivässä, vältän makeaa ja tietysti lankaan. Tehopuhdistus tehdään hampaille 1-2 kertaa vuodessa. Proteesissa on hammaskiveä jo 3kk jälkeen kaikesta huoltamisesta huolimatta. Joten ei se ole aina se puhdistus vaan henkilön suu ja siellä bakteerit ja hapot mitkä ongelmia tuo.

Vierailija
42/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse sen ihmeemmin kummastellut, kun lääkäri kysyi osoitteen ja siviilisäädyn. En osoitetiedon tarkoituksesta ole varma, mutta tieto siitä, että asuuko yksin, on hyödyllinen esim. kirurgisten toimenpiteiden jälkihoitoon liittyen... Tietysti, eihän siviilisääty sinänsä merkkaa, että asuuko yksin, että ehkä vähän ihmeellisesti muotoiltu kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vahvasti siltä, että et ole niin hyväkäytöksinen kuin luulet. Ilmeisesti olet kärttämässä rauhoittavia ja vahvoja kipulääkkeitä ilman diagnooseja. Vaikutat aika ärsyttävältä tapaukselta. Viestiesi perusteella vaikutat ihan kakaralta, etkä "jo 26-vuotiaalta". Lääkärillä on ilmeisesti vahva epäilys, ettet pärjää yksin kotona, kun hermostut ihan normaalista kysymyksestä.

Ei ole kaikki kunnossa sinullakaan, jos jo toisen ihmisen kohtalaisen neutraalin asian postaus ärsyttää noin vahvasti -eri-

Vierailija
44/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärillä on aika, jonka hän voi käyttää potilaaseen. Jos potilas inttää ja päsmäröi, aika kuluu sitten siihen.

Ole hyvä, ap.

Vierailija
45/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse sen ihmeemmin kummastellut, kun lääkäri kysyi osoitteen ja siviilisäädyn. En osoitetiedon tarkoituksesta ole varma, mutta tieto siitä, että asuuko yksin, on hyödyllinen esim. kirurgisten toimenpiteiden jälkihoitoon liittyen... Tietysti, eihän siviilisääty sinänsä merkkaa, että asuuko yksin, että ehkä vähän ihmeellisesti muotoiltu kysymys.

No sen ymmärrän että kysytään jos ollaan tekemässä jokin operaatio mutta minun käynneillä sitä ei olla edes millään tavoin harkittu. Ja kun kysyn miksi kysyvät jotain tietoa niin eivät suostu vastaamaan.

Ap

Vierailija
46/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä aina saanut erittäin hyvää kohtelua? Tosin käyn lähinnä päivystyksessä murtumien tai vastaavien selkeiden syiden vuoksi (jotain tarvitsee tikata, lastoittaa, antaa jäykkäkouristusrokotukselle tehoste, hammas on irti/lohjennut tms) eli siinä on aika helppo hoitohenkilökunnan todeta, mikä on vialla.

Ymmärrän terveydenhuollon kiireen ja välillä pitkät jonotusajat, mutta siitä huolimatta kohtaamiset lääkärien ja hoitajien kanssa ovat aina olleet erittäin asiallisia. Eikä mun tarvitse leikkiä googletohtoria ja arvioida omaa tilaani sen enempää, hoitakoon ammattilaiset sen puolen, mulla on ihan omat osaamisalueeni eikä lääketiede kuulu niihin.

Sun vaivat on olleet sellaisia, että typerinkin paskantärkeä hoitaja tai lekuri näkee omin silmin että jotain on kaput. Huono kohtelu alkaa siitä, kun potilaan vaivat ovat muuta kuin tuollaisia itseaiheitettuja haavereita kuten sinulla.

Vierailija
47/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vahvasti siltä, että et ole niin hyväkäytöksinen kuin luulet. Ilmeisesti olet kärttämässä rauhoittavia ja vahvoja kipulääkkeitä ilman diagnooseja. Vaikutat aika ärsyttävältä tapaukselta. Viestiesi perusteella vaikutat ihan kakaralta, etkä "jo 26-vuotiaalta". Lääkärillä on ilmeisesti vahva epäilys, ettet pärjää yksin kotona, kun hermostut ihan normaalista kysymyksestä.

En ole hermostunut mistään vaan esittänyt kysymyksiä. Jos lääkäri esim huutaa kurkkusuoraa että missä sinä asut niin ei sekään ole asiallista. En käytä mitään ylimääräisiä lääkkeitä mielellään.

Ap

Ei varmasti huutanut kurkku suorana. Katse nyt peiliin.

Vierailija
48/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen ymmärrän että kysytään jos ollaan tekemässä jokin operaatio mutta minun käynneillä sitä ei olla edes millään tavoin harkittu. Ja kun kysyn miksi kysyvät jotain tietoa niin eivät suostu vastaamaan.

Ap

Kukaan ei jaksa inttää "jo 26-vuotiaan" kanssa, joka uhoaa kuin pikkukakara. Sinulla on pahoja ongelmia.

Vierailija
49/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärillä on aika, jonka hän voi käyttää potilaaseen. Jos potilas inttää ja päsmäröi, aika kuluu sitten siihen.

Ole hyvä, ap.

Ja tässä vinkki sille lääkärille: kysy tarkentavia kysymyksiä, jotka auttavat diagnosoinnissa. Älä kysele tyhmiä. Minulta tules-sairaalta tk-eläkeläiseltä lekuri kysyi viimeksi harrastanko liikuntaa. Jaa miten, lenkille kainalokeppien kanssa? Kyseessä ei ollut edes kyseistä vaivaa hoitava lääkäri. Kunhan halusi v*ttuilla. Tiedän sen siitä, että hän kysyi useita samantyylisiä tyhmiä ja asiaan liittymättömiä kysymyksiä.

Vierailija
50/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hermostunut mistään vaan esittänyt kysymyksiä. Jos lääkäri esim huutaa kurkkusuoraa että missä sinä asut niin ei sekään ole asiallista. En käytä mitään ylimääräisiä lääkkeitä mielellään.

Ap

Kyllä huusi ja intti. Huusi myös että mitä sinä haluat? Sanoin että jotakin tarvitsen tähän hengenahdistukseen. Sen takia täällä olen.Tähänkin lääkäri vain huusi. Lisäksi lääkäri huusi "liian vaikeaa tämä on liiian vaikeaa" tai jotakin tälläistä. Kävin sitten yksityisellä joka antoi allergialääkkeet.

Ap

Vierailija
51/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kukaan ei jaksa inttää "jo 26-vuotiaan" kanssa, joka uhoaa kuin pikkukakara. Sinulla on pahoja ongelmia.

Ja milläköhän perusteella?

Vierailija
52/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet sairas. Nuoria ihmisiä pitää kohdella yhtä ihmisarvoisesti kuin vanhoja. Heidät pitää kohdata ihmisinä, joilla on vaivoja joita tulivat hoidattamaan. Ei haukkua heitä ja jättää hoitamatta, koska jostain syystä vihaat nuoria ihmisiä (naisia?) ja pidät heitä kakaroina. Mene itseesi.

Vierailija
53/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

7

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla ainoa huono kokemus oli ajalta ennen sote-uudistusta:

tarvitsin tikkejä, menin sairaalaan, sillä se oli kivenheiton päässä tapahtumapaikasta. Istuin päivystyksessä tunnin verran, kutsuttiin "kuultavaksi", lääkäri kävi toteamassa: "juu, kyllä tuo pitää tikata, mutta täällä ei voida tehdä, vaan sinun pitää mennä omalle terveysasemalle" joka siis oli n. 8km päässä.

Tuosta jäi hieman ns. paskan maku suuhun.

Sinun takiasi olisi pitänyt siis jokin erikoisjärjestely tehdä?

Eikö se ole aika loogista odottaa että sairaalassa/päivystyksessä saa hoitoa, jos on tikkausta vaativa, tapaturmaisesti tullut vamma?

Varmasti saitkin, siellä missä sinun kuuluu sitä saada. Jos sinun kohdalla tehdään poikkeus, niin voidaan tehdä muidenkin kohdalla. Sitten kaikki onkin kasautuneena siellä yhdessä paikassa ja kaikkien hoito viivästyy.

Ei sinua v ittuillakseen eri paikkaan ohjattu.

Eli jos halkaisen kalloni sairaalan ovensuulla, minut kuskataan 8km päähän omalle terveysasemalleni, koska "siellä minun kuuluu saada hoitoa".

Ei sen puoleen, ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen kerta kun on pitänyt päivystykseen mennä.

Itseasiassa kuvaamasi kaltainen tilanne on todella tapahtunutkin vuosia sitten.

Sairaalan päivystyksessä oli asiakas, joka uloskirjattiin. Poistui itse lähteäkseen päivystyksen tiloista sairaalan sairaalan alueella olleelle bussipysäkille. Tuupertui kuitenkin kesken matkan. Paikalla oli muutama työvuorostaan kotiin lähtenyt henkilö, jotka otimme yhteyttä päivystykseen. Tiedossamme oli tietystä syystä, että ko. henkilö oli ollut päivystyksessä ja tunnistimme näöltä. Päivystyksestä ei tultu auttamaan potilaan siirrossa takaisin päivystykseen, vaan käskettiin tilaamaan siirtokuljetus 112 kautta, ja jäädä odottamaan, yksissätuumin ei saanut siirtää. Siirtomatka oli 20-30 m., eli lähes ulko-ovelta. Terveydenhuollon käytännöistä on muokattu todellista kafkaa. Kyseessä espoolainen sairaala, joka on vielä mainettaankin pahempi.

Vierailija
54/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kannattaa varmaan katsoa peiliin ja miettiä miksi saa aina ja kaikkialla huonoa palvelua. Monesti kun metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Teen asiakaspalvelutyötä ja kaikista ilkeämpiä asiakaskokemuksia on tullut terveydenhoitoalan henkilöiltä. Huom älä ala saivarrella, että miten Prisman kassa voi tietää ammatit, koska en ole töissä Prisman kassalla, vaan muissa tehtävissä, joissa valitettavasti joudun myös tekemään asiakaspalvelua. En ole tehnyt näille ilkeille ihmisille mitään pahaa, vaan se huuto ja asiaton käytös alkaa välittömästi tervehtimisen jälkeen.

Sama se on hoitoalalla, huuto ja asiaton käytös alkaa potilaalta samantien vaikka mitään muuta ei ole vielä edes tapahtunut kuin tervehtiminen. Veikkaan että mm. ap itse syyllistyy vastaavaan ja sitten ihmettelee miksi ollaan nihkeitä. Kaikki hoidetaan toki, ne vittumaisimmatkin potilaat mutta voi olla että potilaan käyttäytyminen vaikuttaa jossain kohtaa asioiden hoitumiseen.

Vierailija
55/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä, ap.

Ja tässä vinkki sille lääkärille: kysy tarkentavia kysymyksiä, jotka auttavat diagnosoinnissa. Älä kysele tyhmiä. Minulta tules-sairaalta tk-eläkeläiseltä lekuri kysyi viimeksi harrastanko liikuntaa. Jaa miten, lenkille kainalokeppien kanssa? Kyseessä ei ollut edes kyseistä vaivaa hoitava lääkäri. Kunhan halusi v*ttuilla. Tiedän sen siitä, että hän kysyi useita samantyylisiä tyhmiä ja asiaan liittymättömiä kysymyksiä.

Se halusi vaan ärsyttää sua ja riidellä. Ihan tyypillistä käytöstä.

Vierailija
56/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä huusi ja intti. Huusi myös että mitä sinä haluat? Sanoin että jotakin tarvitsen tähän hengenahdistukseen. Sen takia täällä olen.Tähänkin lääkäri vain huusi. Lisäksi lääkäri huusi "liian vaikeaa tämä on liiian vaikeaa" tai jotakin tälläistä. Kävin sitten yksityisellä joka antoi allergialääkkeet.

Ap

Minullekin on osunut pari kertaa joku ihan seonnut lääkäri. Mumisee jotain itsekseen, riuhtoo potilasta ja huutaa tälle ja kaiken kukkuraksi keksii tyhjästä jonkun vaivan joka potilaalla on. Ja loppuajan sitten kyselee tästä oireesta, vaikka potilas yrittää vakuuttaa että ei minulla ole sellaista oiretta. Voiko jokin aivosairaus aiheuttaa tuollaista käytöstä? Vai ihan vaan kova stressi?

Vierailija
57/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Minullekin on osunut pari kertaa joku ihan seonnut lääkäri. Mumisee jotain itsekseen, riuhtoo potilasta ja huutaa tälle ja kaiken kukkuraksi keksii tyhjästä jonkun vaivan joka potilaalla on. Ja loppuajan sitten kyselee tästä oireesta, vaikka potilas yrittää vakuuttaa että ei minulla ole sellaista oiretta. Voiko jokin aivosairaus aiheuttaa tuollaista käytöstä? Vai ihan vaan kova stressi?

Kyllä siinä varmaan vuoron lopussa alkaa olemaan hermorauniona, jos on useita ap:n kaltaisia sattunut samalle päivälle.

Vierailija
58/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kannattaa varmaan katsoa peiliin ja miettiä miksi saa aina ja kaikkialla huonoa palvelua. Monesti kun metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Teen asiakaspalvelutyötä ja kaikista ilkeämpiä asiakaskokemuksia on tullut terveydenhoitoalan henkilöiltä. Huom älä ala saivarrella, että miten Prisman kassa voi tietää ammatit, koska en ole töissä Prisman kassalla, vaan muissa tehtävissä, joissa valitettavasti joudun myös tekemään asiakaspalvelua. En ole tehnyt näille ilkeille ihmisille mitään pahaa, vaan se huuto ja asiaton käytös alkaa välittömästi tervehtimisen jälkeen.

Sama se on hoitoalalla, huuto ja asiaton käytös alkaa potilaalta samantien vaikka mitään muuta ei ole vielä edes tapahtunut kuin tervehtiminen. Veikkaan että mm. ap itse syyllistyy vastaavaan ja sitten ihmettelee miksi ollaan nihkeitä. Kaikki hoidetaan toki, ne vittumaisimmatkin potilaat mutta voi olla että potilaan käyttäytyminen vaikuttaa jossain kohtaa asioiden hoitumiseen.

On varmaan kauhean raskasta, kun kaikki potilaat on vittumaisia. Miten sitä oikein jaksaa päivästä toiseen.

Vierailija
59/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä monisairas käytän paljon terveydenhuollon palveluja. En ole koskaan kuullut kenenkään huutavan. En päivystyksessä, terveysasemalla, poliklinikoilla, osastoilla. Kannattaa hakea apua siihen, että kuvittelee kaikkien huutavan kun sellaista ei oikeasti tapahdu.

Vierailija
60/90 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet sairas. Nuoria ihmisiä pitää kohdella yhtä ihmisarvoisesti kuin vanhoja. Heidät pitää kohdata ihmisinä, joilla on vaivoja joita tulivat hoidattamaan. Ei haukkua heitä ja jättää hoitamatta, koska jostain syystä vihaat nuoria ihmisiä (naisia?) ja pidät heitä kakaroina. Mene itseesi.

Ei tässä nuoruudesta ole kyse vaan ap:n uhmakkaasta käytöksestä. Itse hän korosti olevansa jo 26 v., mutta aikuisuus ei näy käytöksessä millään tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi