Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhjiöpakkaus- /vakuumipakkauskoneet, kokemuksia?

Vierailija
23.07.2023 |

Erityisesti kiinnostaa, voiko pakastamistarkoituksessa käyttää mitään muita kuin valmistajien omia pusseja. Voiko käyttää ns. paksuja pakastuspusseja?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittapuolevna varmaan se, että pussin sisältö on käytettävä kerralla. Mitä hyötyjä?

Vierailija
2/10 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa, etteivät muut kuin tarkoitukseen valmistetut pussit kestä sitä kuumentamista, millä pussi suljetaan. Eikä rullalla olevat vakumointipussit ole kalliita verrattuna paksuihin pakastuspusseihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, etteivät muut kuin tarkoitukseen valmistetut pussit kestä sitä kuumentamista, millä pussi suljetaan. Eikä rullalla olevat vakumointipussit ole kalliita verrattuna paksuihin pakastuspusseihin. 

Kiitos vastauksesta!

Vierailija
4/10 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittapuolevna varmaan se, että pussin sisältö on käytettävä kerralla. Mitä hyötyjä?

Det beror på vad du har i påsen. Kaffebönor och kryddor går väl att vakuumera om i samma påse, då man bara har tagit en del av innehållet. Kött och fisk lönar det sig att packa i portions förpackningar.

Vacuum packarna kräver egna påsar eller rullar som är räfflade på insidan för att kunna suga ut luften ur påsen.

Vierailija
5/10 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää eri valmistajien pusseja ja rullasta leikattavia, mutta tavalliset pakastepussit eivät käy. Ei niitä saa tyhjäksi ilmasta eikä tiiviisti kiinni.

Itse ostan pari pakkausta erikokoisia, eli aika isoja, ja sitten rullaa, josta voi leikata sopivan kokoisia.

Vierailija
6/10 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Det beror på vad du har i påsen. Kaffebönor och kryddor går väl att vakuumera om i samma påse, då man bara har tagit en del av innehållet. Kött och fisk lönar det sig att packa i portions förpackningar.

Vacuum packarna kräver egna påsar eller rullar som är räfflade på insidan för att kunna suga ut luften ur påsen.

Niin onhan se toisaalta kätevää, että voi joustavammin pakastaa pieniä kerta-annoksia. En tajunnut että pussit ovat erilaisia muutenkin kuin muovin laadun puolesta. 

Vierailija
7/10 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi käyttää eri valmistajien pusseja ja rullasta leikattavia, mutta tavalliset pakastepussit eivät käy. Ei niitä saa tyhjäksi ilmasta eikä tiiviisti kiinni.

Itse ostan pari pakkausta erikokoisia, eli aika isoja, ja sitten rullaa, josta voi leikata sopivan kokoisia.

Kuulostaa kätevältä. Rulla erityisesti kuulostaa joustavalta kun voi itse päättää miten pitkän pätkän tarvitsee.

Vierailija
8/10 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi vakuumi konetta koska kalastan paljon ja laitan ahven fileitä vakuumi paketteihin koska myyn niitä ahvenia.

Toinen koneeni on OBH Nordica Chef tyhjiöpakkauslaite ja toinen OBH Nordica Season Pro tyhjiöpakkauslaite. Vakuumi pussit olen ostanut motonetista patriot merkkisiä. Patriot pussi käy hyvin noihin obh laitteisiin.

Vierailija
9/10 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttäisi paksuja pakastuspusseja. Vain sellaisia jotka on tarkoitettu vakuumi konetta käytettäessä.

Vierailija
10/10 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin olen kalaa laittanut vakuumi pusseihin ja pakastimeen. Eilen meni 8 kg ahven fileitä ja sain 200 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä