Onko naiset aina kateellisia kauniimmille ja nuoremmille?
Ainakin tällä palstalla jos joku sanoo että on kaunis niin mammat hyökkää kimppun
Kommentit (139)
Miksi sitä olisi kateellinen nuoremmille tai kauniimmille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovathan ne. Eipä tarvitse kuin hieman kehaista omaa nuorta ja kaunista vaimoa, niin laumapieruhan näiltä turahtaa heti ilmoille. Erityisen kateellisia ovat aasialaisille nuorille ja kauniille naisille.
Mikä aasialaisuudessa on siinä määrin erikoista, että nimenomaan aasialaisuus herättäisi kateutta?
En ole löytänyt selitystä kyseiseen kateuteen, joka ilmenee myös vihapuheena ja rasismina aasialaisia naisia kohtaan. Rivien väleistä on ollut luettavissa, että erityistä närää on herättänyt se, että noiden naisten ex-miehet, kaljamahaiset ja epäsiistit, sekä harvatukkaiset haisulit ovat ankarasta naisten miehiinsä kohdistuvasta mollaamisesta huolimatta löytäneet (yleensä Thaimaasta) nuoret naiset uudelle kierrokselle.
Tämä nyt on tarpeetonta trollausta, mutta joo, ei noita vanhoja miehiä naisilta kukaan kadehdi, eikä noita naisia paheksuta, vaan säälitään. Hehän ovat ihmiskaupan uhreja. Ja nuo miehet hyväksikäyttäjiä. Toki koulutetut menestyvät aasialaiset naiset saattavat myös löytää suomalaisen kumppanin, ja silloin paria arvostetaan tietysti ja itselläni esim on japanilainen ystävä, josta en keksisi mitään pahaa sanottavaa. Hänellä kylläkin on hieno japanilainen mies.
Ei ole kateellisia. Miksi olisi? Kaikki on joskus nuoria, toiset elää vanhaksi asti.
En käsitä miksi olisin. Kun itselle tuli ikää ja aloin hahmottaa, miten kauniita nuoret ihmiset ovat, aloin ihastella heitä. Ääneen en kyllä useinkaan ihastele, koska muistan, miten teennäiseltä se nuorempana tuntui, kun joku täti oikein kehui.
En ole. Aina löytyy minua kauniimpia ja nuorempia. Olen sinut itseni kanssa. Ja kateellisuus on aika lapsellinen tunne. :)
Eniten olen ollut kateellinen toisille naisille silloin kun olin jotain 17-25. Ulkonäkö oli niin iso osa elämää että koko ajan tarkkaili ja vertaili itseään muihin, koki huonommuutta ja kadehti. Pikkuhiljaa iän myötä tuo taipumus vaan katosi, ja alkoi hyväksyä oman ulkonäön ja suhtautua terveellä tavalla myös toisten ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kateellinen:
Kukaan ei ole nuori ja kaunis ikuisestijos on nuorena kaunis niin on vanhanaki, kato vaikka monica belluci
Silti kukaan ei ole ikuisesti nuori JA kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen vanhempi nainen tietää, että naisen elämä on parhaimmillaan 40-50 -vuotiaana, eikä ymmärrä, miksi nuoria pitäisi kadehtia. Sääliä ehkä, ja rohkaista välillä, mutta ei kadehtia.
Olisi kiva kuulla perusteluja. Itse tiedän vanhempana miehenä että nainen on parhaimmillaan 18-25 vuotiaana miehen näkökulmasta.
Aikuinen nainen katsoo asioita omasta näkökulmastaan, miehen näkökulma on siihen mennessä nähty. Aikuinen nainen subjekti ja lakkaa olemasta objekti.
Vanhojen naisten mielipiteillä ei ole mitään merkitystä. Ei ole merkitystä vaikkei teitä olisi olemassakaan.
Tiesithän että nuori nainen= tuleva vanha nainen
Vanha nainen= entinen nuori nainen
Puhut kuin he olisi kokonaan eri olentoja. Ymmärrän kyllä jos sulla joku trauma jos ex jätti.
Se on ihan normaalia että naiset jättää, ei siitä mitään traumoja jää.
Nököjään jäi jos pitää tulla vanhempia naisia haukkumaan. Suosittelen että puhut jollekin tästä. Ei se haukkuminen mitään auta
Ei se haukkumista ole jos sanoo että nainen on parhaimmillaan nuorempana. Mieskin on parhaimmillaan nuorempana. Tosin vanhempana kuin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen vanhempi nainen tietää, että naisen elämä on parhaimmillaan 40-50 -vuotiaana, eikä ymmärrä, miksi nuoria pitäisi kadehtia. Sääliä ehkä, ja rohkaista välillä, mutta ei kadehtia.
Olisi kiva kuulla perusteluja. Itse tiedän vanhempana miehenä että nainen on parhaimmillaan 18-25 vuotiaana miehen näkökulmasta.
Aikuinen nainen katsoo asioita omasta näkökulmastaan, miehen näkökulma on siihen mennessä nähty. Aikuinen nainen subjekti ja lakkaa olemasta objekti.
Vanhojen naisten mielipiteillä ei ole mitään merkitystä. Ei ole merkitystä vaikkei teitä olisi olemassakaan.
Mutta silti meidän mielipiteitä kysytään. Sinäkin tulit tänne lukemaan vastauksia. Mikä logiikka?
Tykkään kiusata ja ärsyttää
En tietenkään ole. Olen yli 40 ja nautin rauhasta, kun miehet eivät enää niin kiinnitä huomiota. Olen itse ollut nuori ja silloin miehet parveilevat. Aika aikaansa kutakin.
Vierailija kirjoitti:
En ole kateellinen:
Kukaan ei ole nuori ja kaunis ikuisesti
Tunnetko siis tarvetta muistuttaa noin itsellesi kun kauniin näet?
Vierailija kirjoitti:
Kateellinen mistä? Siitä että joku saa mieheltä hetkellisesti huomiota kauneuden vuoksi? No en, koska mitään kestävää ei voi rakentaa kauneuden varaan, ulkoinen kauneus on katoavaista.
Vierailija kirjoitti:
No sellaiset naiset varmaan ovat, joiden itsetunto on rakentunut ulkonäön ja miesten huomion varaan. Normaaleilla, tasapainoisilla naisilla ei ole mitään syytä kadehtia ketään ulkonäön tai iän perusteella. Jos tällainen nainen kadehtii jotakuta, niin kateuden aiheena on silloin ennemmin vaikka hyvä parisuhde tai työura. Ja silloinkaan ei pyri tuhoamaan kateutensa kohdetta, koska ei ole sekopää.
Miehet liehittelevät kaikkialla, naiset suhtautuvat nyrpeästi. Ihan suotta, koska en parittele heistä kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit työelämässä, niin tietäisit, että aika monet asiat tässä maassa pyörivät juuri meidän keski-ikäisten naisten varassa. Myös sellaiset, joita sinä tarvitset.
Mitkä asiat?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Kun olin nuori aikuinen (18-20v) minulla oli vielä melko pinnalliset arvot ja varmasti heikko itsetunto. Olin kaunis, mutta silti koin muut kauniit uhkana.
Nyt olen lähemmäs 40v ja on jotenkin ihanan levollista olla. Olen tyytyväinen itseeni, perheeseeni ja kaikkeen mitä olen saanut elämältä. Katson ihaillen kauniita nuoria naisia, mutta en haluaisi palata nuoruuteen. Nyt on henkisesti parempi olla. Joten vastaus on että ne naiset jotka ovat sinut itsensä kanssa, eivät ole kateellisia muille. Sama pätee miehiin, lapsiin ja vanhuksiin.
Olen oppinut, että naiset ovat kiinnostuneita itseään paljon nuoremmista miehistä. Se vihdoin selittää nuoren naisen piikittelyn ja nuorelle miehelle lirkuttelun. Kuvittelin aiemmin että näkevät 2-3 -kymppiset lapsina eivätkä minään seksuaalisen himon kohteina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No koska sillon nuorena on epävarma
Mutta sehän on miehen näkökulmasta vain hyvä asia. Kun nainen ei tiedä omaa arvoaan tai uskalla sanoa ei, mies saa helpommalla sen mitä haluaa.
En tiedä yhtään naista, joka kadehtisi muita ko. syistä.
Voidaan kadehtia ammattitaitoa, mutta siitäkin selviää kun sovitellaan.
Minun mummolla oli ohje: Ei kannata ottaa nättiä naista. Koska kauneus on katoavaista, mutta rumuus vaan lisääntyy,
En ole kateellinen. Sen sijaan muistan lämmöllä ja ymmärryksellä omaa nuoruuttani jolloin olin kypsymätön ja epävarma. Ikä on tuonut mukanaan tietoa, taitoa, kokemusta, ymmärrystä ja malttia. Elämä on monin eri tavoin helpompaa ja antoisampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kateellinen:
Kukaan ei ole nuori ja kaunis ikuisestijos on nuorena kaunis niin on vanhanaki, kato vaikka monica belluci
Silti kukaan ei ole ikuisesti nuori JA kaunis.
Tarvitaanko tuota hokemaa helpottamaan omaa oloa?
Mikä aasialaisuudessa on siinä määrin erikoista, että nimenomaan aasialaisuus herättäisi kateutta?