Maha hirveän kipeä, mikä avuksi?
on vääntänyt vatsassa ihan hirveästi. En ole mielestäni syönyt enkä juonut mitään pilaantunutta. Kipeäkään en tunnu olevan. Muilla ollut vastaavaa? Mahassa vääntää ja kuplii inhottavasti. Onko muilla ollut vastaavaa?
Kommentit (43)
Mene sängylle polvilleen ja kippuraan takapuoli ylöspäin. Voit kokeilla myös vatsalle melko kuumaan tai ihan kylmään veteen kasteltua ja kuivaksi väännettyä pyyhettä. Jos vatsakipu jatkuu, niin mittaa kuume. Vatsakipu kuumeen kanssa on lääkärikäynti.
Pakko raportoida kaikki ällöttävät suoliasiat muille? Sinulla on vessa luulisin. Käytä sitä!
Vierailija kirjoitti:
Mene sängylle polvilleen ja kippuraan takapuoli ylöspäin. Voit kokeilla myös vatsalle melko kuumaan tai ihan kylmään veteen kasteltua ja kuivaksi väännettyä pyyhettä. Jos vatsakipu jatkuu, niin mittaa kuume. Vatsakipu kuumeen kanssa on lääkärikäynti.
Okei.
Söirkö sokerittomia karkkeja tai ksylitolipastilleja liikaa? Ne tekevät tuota, ei auta kuin yrittää saada pierua tulemaan.
Mulle paras on ollut vinkki jonka sain joltain keskustelupalstalta, eli tämä:
Ensin selinmakuulle, sitten jalat ylös ja koukkuun, ja käsillä kiinni jalkapohjista (tunnetaan joogassakin asentona nimeltä happy baby). Sitten heijailua niin, että kaasu pääsee ulos.
Just tällä hetkellä. Alkoi muutama tunti sitten. Maha samaan aikaan sekaisin ja olo on kuin ummetuksessa.
Mulla refluksi ja muutaman kerran päivässä sattuu aivan järkyttävästi. Paskominen auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko raportoida kaikki ällöttävät suoliasiat muille? Sinulla on vessa luulisin. Käytä sitä!
Pakko lukea ällöttävistä suoliasioista? Sinulla on harkintakyky luulisin. Käytä sitä!
Kauanko tuo kipu on kestänyt? Osaatko kuvailla yhtään millainen kipu se on/missä se on?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko sitä ns. puppy pose-asentoa?
Verenlasku auttaa kaikiin vaivoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko sitä ns. puppy pose-asentoa?
Ei aavistustakaan, mitä tuo termi tarkoittaa.
Osta apteekista Toilax-pipettejä ja Pegorion-jauhetta. Kyllä lähtee.
Oho, tännehän on tullut paljon vastauksia! Kiitos niistä! Olen joo jo kokeillut eri jooga-asentoja mutta ne vain lisäävät hetkellisesti kuplintaa mahassa. Kipu on alavatsassa ja hetkittäistä, vähän ajan välein hetken aikaa kovasti vääntää. Kestänyt ehkä noin puoli tuntia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo ripuloinut? Saanut vatsan tyhjennettyä.
En ole sillä asialla vessassa käynyt pariin päivään. Vai tarkoititko että tämä kipu viittaisi ripuliin? Toivottavasti ei sillä minulla on illalla työmenoja.
Ap
Onko kipu sellaista rytmittäistä?
Vierailija kirjoitti:
Oho, tännehän on tullut paljon vastauksia! Kiitos niistä! Olen joo jo kokeillut eri jooga-asentoja mutta ne vain lisäävät hetkellisesti kuplintaa mahassa. Kipu on alavatsassa ja hetkittäistä, vähän ajan välein hetken aikaa kovasti vääntää. Kestänyt ehkä noin puoli tuntia.
Ap
Missä kohtaa alavatsaa kipu tuntuu? Jos vasemmalla, niin siellä voi olla divertikkeli tulehtumassa. Kannattaa mitata kuume.
Turha meidän on arvuutella. Tuollainen selittämätön kipu vatsassa on syy mennä lääkäriin. Se voi olla vakavaa joka pahenee ellei hoideta ajoissa.
Oletko jo ripuloinut? Saanut vatsan tyhjennettyä.