Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yhteiskunnan pitäisi hoitaa mielenterveys ja ylipaino-ongelma kuntoon?

Vierailija
22.07.2023 |

Nykyään on asenne että hoitakaa mut kuntoon, mutta en toki itse halua panostaa kuntoutumiseeni. Itse olen ollut nuorena vuosia masentunut ja lopulta tajusin ettei kukaan kun minä saa pääkoppaani kuntoon.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausittainen toimeentulotuki tulisi olla saavutettavissa vain kiitettävällä Cooper-testi tuloksella.

Vierailija
2/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän niitä mt-ongelmia nykyään edes hoideta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on itsestä kiinni. Skitsofreniastakin parannutaan tahdonvoimalla.

Vierailija
4/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuolia tulee alas. Suomalaisethan ei koskaan ota vastuusta itsestään.

Vierailija
5/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi tulee halvemmaksi yhteiskunnalle? Hoitaminen vai hoitamatta jättäminen?

Vierailija
6/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan KANNATTAISI hoitaa kumpikin kuntoon.

Helpommin sanottu kuin tehty, ja sitten on vielä AP:n kaltaiset pellet, jotka ei ymmärrä, että kokonaisuus on iso, ja yksilö ei ihan yksin pysty ihan kaikkeen.

Mutta toki yksilönvastuu lopulta on se tärkein. Mutta sen herättely ei voi olla yksilön omalla vastuulla. Ihmisiä pystyy kyllä käsittelemään, mutta tarvitaan oikeaa tietoa ja oikeaa toimintaa.

Vierailija
7/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, niitä hoitamattomia päihde- ja mt-ongelmaisia juoksee tuolla vapaana ja saamme lukea otsikoista vähän väliä milloin on joku tapettu tai pahoinpidelty.

Vierailija
8/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpommin sanottu kuin tehty, ja sitten on vielä AP:n kaltaiset pellet, jotka ei ymmärrä, että kokonaisuus on iso, ja yksilö ei ihan yksin pysty ihan kaikkeen.

Mutta toki yksilönvastuu lopulta on se tärkein. Mutta sen herättely ei voi olla yksilön omalla vastuulla. Ihmisiä pystyy kyllä käsittelemään, mutta tarvitaan oikeaa tietoa ja oikeaa toimintaa.

Pelle tai ei mutta nyt on heilahdettu liikaa siihen suuntaan että kaikki on yhteiskunnan vastuulla. Tiedät sen itsekin jos olet seurannut asiaa viime vuosina.

Vierailija
9/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin paljon hukkaan heitettyä resurssia etenkin nuorisossa, että harmittaa todella.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Myös se miten ihmiset kohtelee toisiaan arjessa, vaikuttaa. Kaikkea ei voi tietysti pehmittää, ja pitää oppia kestämään. Mutta pitää myös huomioida, että ihmisistä pitää tehdä ensin vahvoja, että voi kestää.

Ei siis voi v i t t u i l e m a l l a nujertaa ja sitten muka odottaa tuloksia tästä.

Vierailija
10/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä tuskin on ollut mitään oikeaa masennusta. Korkeintaan jotain pientä alakuloa.

Vierailija
11/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoamalla laadukkaita mielenterveyspalveluita. 

Vierailija
12/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko mulle miten mä hoidan tän dissosiaatio, ahdistuksen, masennuksen, syömishäiriön ja ptsd:n kuriin?

Oon yrittänyt teinistä asti ja tämä 20 vuoden itsehoito ei näytä toimineen. Itse ihmettelen, miten mun annetaan olla edes vapaana muun kansan keskuudessa, mun pelkotilat ja epätodellisuus tekee musta kyvyttömäm toimimaan.

Vierailija
13/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun masennus parani ap sillä, että "otit niskasta itseäsi kiinni", niin tuskin olit edes masentunut, kun et ymmärrä itse sairaudesta yhtään mitään

Vierailija
14/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, niitä hoitamattomia päihde- ja mt-ongelmaisia juoksee tuolla vapaana ja saamme lukea otsikoista vähän väliä milloin on joku tapettu tai pahoinpidelty.

Ovat niin syvällä huumeiden maailmassa ja kärsivät niin pahoista mielenterveysongelmista että ei ole sellaista hoitoa mikä noihin auttaisi.

Vierailija
15/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelle tai ei mutta nyt on heilahdettu liikaa siihen suuntaan että kaikki on yhteiskunnan vastuulla. Tiedät sen itsekin jos olet seurannut asiaa viime vuosina.

Yhteiskunnan resursseissa ois tietysti oleellista myös kohdistaa ne kaikista vaikuttavimmin, koska tietenkään kaikkea ei voida tehdä.

Mut asioista pitäis puhua asiallisesti ja tiedon valossa. Kannustaa ja mahdollistaa.

Eipä tällaista paljoa näe.

Esim kampanjat: Harjaa hampaasi kahdesti päivässä ja käytä hammaslankaa oikein joka ilta olisi vaikuttava juttu.

Vierailija
16/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sun masennus parani ap sillä, että "otit niskasta itseäsi kiinni", niin tuskin olit edes masentunut, kun et ymmärrä itse sairaudesta yhtään mitään

Masennus ei kylläkään myöskään parane, jos ei itse tee tarvittavia muutoksia. Tästä on tietoa saatavilla, mutta mistä se palastellaan masentuneelle?

Ja sitten, kun puhutaan yhteiskunnan rahoista, myös ennaltaehkäisy on tärkeää. Vain tieto auttaa tähän, eikä sen levittäminen ole aina edes kallista.

Se pitää vain tehdä.

Vierailija
17/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä ei ole tarpeeksi laajaa kokemusta mt-ongelmista ja ylipainosta, jotta ymmärtäisi.

Kaikki vaan oman onnensa nojaan ja hullut maakellareihin lukkojen taakse. Näinkö?

Vierailija
18/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko mulle miten mä hoidan tän dissosiaatio, ahdistuksen, masennuksen, syömishäiriön ja ptsd:n kuriin?

Oon yrittänyt teinistä asti ja tämä 20 vuoden itsehoito ei näytä toimineen. Itse ihmettelen, miten mun annetaan olla edes vapaana muun kansan keskuudessa, mun pelkotilat ja epätodellisuus tekee musta kyvyttömäm toimimaan.

Mä olen henk. koht. kyllä juuri noita oireita hoitanut self helpillä enemmän kuin mitä ne hoitui virallisessa kognitiivisessa terapiassa, terapia oli tosin lyhyt. Mutta en näe miksei kaikkia sen saavutuksia voisi self helppinäkin suorittaa, jos on oikeat tekniikat.

Vierailija
19/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä eniten auttoi terveellinen ruokavalio. Liikunta myös hyödyksi.

Vierailija
20/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus ei kylläkään myöskään parane, jos ei itse tee tarvittavia muutoksia. Tästä on tietoa saatavilla, mutta mistä se palastellaan masentuneelle?

Ja sitten, kun puhutaan yhteiskunnan rahoista, myös ennaltaehkäisy on tärkeää. Vain tieto auttaa tähän, eikä sen levittäminen ole aina edes kallista.

Se pitää vain tehdä.

Kyllä mulla sopivan lääkkeen löydyttyä helpottui ja lopulta lopetin sen muutaman vuoden päästä eikä masennus ole palannut. Väärillä lääkkeillä menin kuin sumussa ilman tunteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme