Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yhteiskunnan pitäisi hoitaa mielenterveys ja ylipaino-ongelma kuntoon?

Vierailija
22.07.2023 |

Nykyään on asenne että hoitakaa mut kuntoon, mutta en toki itse halua panostaa kuntoutumiseeni. Itse olen ollut nuorena vuosia masentunut ja lopulta tajusin ettei kukaan kun minä saa pääkoppaani kuntoon.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä prideen löytyy rahaa joka taholta.

On hienompaa mainostaa rahoittaa prideä kuin mielenterveyttä tai lihavuuden hoitoa.

Vierailija
42/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska 90% ihmisistä ei ole tarpeeksi itseohjautuvia tai itseriittoisia, eikä heillä ole välttämättä kukaan koskaan kertomassa heidän mahdollisuuksistansa tai potentiaalistansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhteiskunta hoidakaan. Mielenterveyspalveluihin käytetyt määrärahat on leikattu lähes olemattomiin samaan aikaan, kun ongelmat ovat räjähtäneet käsiin ja hoitoa ja resursseja tarvittaisiin moninkertaisesti. Ihan järkyttävät kustannukset on yhteiskunnalla nyt tästä "säästämisestä". Hienointa, kun lahjakkaat koulutetut ihmiset tappavat itsensä, mikä säästö saadaankaan.

Vierailija
44/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ota kantaa paksuihin tai skitsoihin, mutta oletteko miettineet mikä määrä ryynejä pumpataan nykyisin pentuihin? Jokaisella ylivilkkaalla muksulla diagnosoidaan ADHD, ja sitten vedät vähintään täysi-ikäiseksi asti piriä, nukahtamislääkkeitä, masennuslääkkeitä jne. Ei heistä tule ikinä mitään, sillä aivot on sotkettu kemikaaleilla tohjoksi lapsesta asti.

Vierailija
45/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi tulee halvemmaksi yhteiskunnalle? Hoitaminen vai hoitamatta jättäminen?

Hoitamatta jättäminen. Se ei maksa mitään.

Lisäksi viirapäät ovat herkkiä tappamaan itsensä mikä poistaa koko ongelman kerralla ja kokonaan, ja fätsyläskit kuolevat nuorena sydäreihin mikä tarkoittaa, etteivät ne kuormita vanhustenhoitolaitoksia.

Vierailija
46/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vaativat kaiken yhteiskunnalta. Ymmärtämättä, että he ovat yhteiskunta.

Vierailija
47/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on kyllä jännä ilmiö tämä läskiviha. Palstalla joka päivä jonkinlainen ketju jossa joku on närkästynyt ylipainoisista ja heidän aiheuttamista kustannuksista yhteiskunnalle. Eipä näy narkkareista tai muista holisteista samanlaisia "huolestuneita", oikeasti inhoa tihkuvia kirjoituksia. Ja onhan tätä selitettykin tutkijoiden puolesta milloin rakenteellisella läskivihalla, milloin uusliberaalilla ajattelulla joka pohjaa siihen, että yksilön omat mahdollisuuden vaikuttaa elämäänsä ovat rajattomat. Itse ajattelen, että tuo ajatusmalli on saatu kotoa, ja kuten rasismissa, tiukan paikan tullen voi nostaa itsensä tässä yhdessä asiassa muiden yläpuolelle. Alapeukkuja odotellessa.

Vierailija
48/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmia ei tässä maassa ole vuosikymmeniin hoidettu asianmukaisesti. 

t:mtpotilas eläkkeellä

Vierailija
49/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös syöpä paranee positiivisella ajattelulla.

https://www.city.fi/ilmiot/maria+nordin+vaittaa+kayttamiensa+menetelmie…

Klassikkoargumentti, jolla yritetään jättää huomioitta iso määrä ihan tutkimukseen perustuvia hyödyllisiä juttuja. Ehkä Nordinille maksaakin Big Pharma, että hän saa tutkitutkin jutut vaikuttamaan piipertelyltä?

Siis en nyt puhu jo puhjenneesta syövästä, en tiedä aiheesta riittävästi. Ennaltaehkäisystä kyllä.

Lääketiede on todistanut ison määrän ihan tutkimukseen perustuvia hyödyllisiä juttuja. Tietenkin on hyvä ajatella positiivisesti. On myös hyvä että ylipainoa ja mielenterveyttä hoidetaan tieteellisin menetelmin.

Vierailija
50/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi yhteiskunnan pitäisi hoitaa mielenterveys ja ylipaino-ongelma kuntoon?"

- Se on hyvän, huolehtivan ja välittävän yhteiskunnan merkki.

"Nykyään on asenne että hoitakaa mut kuntoon, mutta en toki itse halua panostaa kuntoutumiseeni. Itse olen ollut nuorena vuosia masentunut ja lopulta tajusin ettei kukaan kun minä saa pääkoppaani kuntoon."

- Ihmisen pitää itse haluta parantua ja kaikenlaisella sisäisellä työllä ponnistella oman hyvinvointinsa eteen. Ja yhteiskunnan tulee olla muistuttamassa ihmistä siitä.

Vierailija
51/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä on kyllä jännä ilmiö tämä läskiviha. Palstalla joka päivä jonkinlainen ketju jossa joku on närkästynyt ylipainoisista ja heidän aiheuttamista kustannuksista yhteiskunnalle. Eipä näy narkkareista tai muista holisteista samanlaisia "huolestuneita", oikeasti inhoa tihkuvia kirjoituksia. Ja onhan tätä selitettykin tutkijoiden puolesta milloin rakenteellisella läskivihalla, milloin uusliberaalilla ajattelulla joka pohjaa siihen, että yksilön omat mahdollisuuden vaikuttaa elämäänsä ovat rajattomat. Itse ajattelen, että tuo ajatusmalli on saatu kotoa, ja kuten rasismissa, tiukan paikan tullen voi nostaa itsensä tässä yhdessä asiassa muiden yläpuolelle. Alapeukkuja odotellessa.

Läskiviha? Sekö on vihaamista jos haluaa että ihmiset olisivat hyvässä kunnossa ja sitä kautta terveempiä ja onnellisempia.

Vierailija
52/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman asian. Joka päivä joku läski aloitus palstalla. Samassa määrin ei kirjoiteta jos joku polttaa tupakkaa tai käyttää alkoholia.

Vierailija
53/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parannat itse itsesi, on se yhteiskunnalta pois. Itse hoidin alkoholiongelman, ahdistuksen ja 30kg painoa pois puolessa vuodessa helpolla keinolla. Lopetin myös vahingossa tupakoinnin. Ja ei, ratkaisu ei ollut liikunta..

Vierailija
54/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin katsokaas kun sosiaaliturva takaa osittain yhteiskuntarauhan. Toki voitte kokeilla yhteiskuntaa ilman tulonsiirtoja ja toivotan teille onnea kokeiluun. Tietyn väliajoin tulee ihmisiä jotka eivät tajua mitä kaikkea on saavutettu ja päätetään jälleen kiivetä perse edellä puuhun ja lähteä alusta uudestaan. Näin on aina ollut eikä mitään ole opittu.

Vierailija
55/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi tulee halvemmaksi yhteiskunnalle? Hoitaminen vai hoitamatta jättäminen?

Hoitamatta jättäminen. Se ei maksa mitään.

Lisäksi viirapäät ovat herkkiä tappamaan itsensä mikä poistaa koko ongelman kerralla ja kokonaan, ja fätsyläskit kuolevat nuorena sydäreihin mikä tarkoittaa, etteivät ne kuormita vanhustenhoitolaitoksia.

Jätetäänkö siis hoitamatta myös ne, jotka yrittää tappaa itsensä ja epäonnistuu, mutta vammautuu niin että tarvitsevat lopun iän apua? Entäs ne, joita siinä sivussa ovat vahingoittaneet henkisesti tai fyysisesti, esim ajamalla autonsa päin rekkaa? Entäs sitten ne fätsyläskit jotka ei kuolekaan sydänkohtaukseen, vaan lukuisia muita vaivoja jotka voidaan hoitaa, mutta tulee kalliiksi? Vai lopetetaanko esim 2. tyypin diabeteksen hoito että ihmiset kuolee siihen aikanaan?

Vierailija
56/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan yhteiskunta jakanut tietoa esim. terveellisestä ravinnosta vaikka kuinka paljon. Pitäisikö vielä mennä kotiin syöttämään? Ihan turhaa se yhteiskunnan apu on, jos ei itse halua itseään auttaa, vaan odottaa jotain hokkupokkus- ihmettä.

Toki monet nuoret joutuvat vanhempien välinpitämättömyyden takia lähtemään kotoa ilman elämän arkisia taitoja ,kuten ruuanlaitto, siivous, rahan käyttö.

Vierailija
57/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yhteiskunta aiheuttaa nämä ongelmat.

Esim.

Ped*fiilit, jotka eivät saa tukea vaan ajautuvat hyväksikäyttämään lapsia = valtava ongelma, joka rikkoo lapsen tulevaisuuden.

Lapsiperheet jätetään usein oman onnensa nojaan luottamalla yhteen kysymykseen: miten voitte, "hyvin". Ei ole OK.

Liikuntakyvyttömiä ihmisiä lojuu asunnoissaan odottaen hoitajien tuloa, johon ulkoilu ei missään nimessä kuulu.

Päihteidenkäyttäjät (alkoholi suurimmaksi osaksi) sysätään oman onnensa nojaan, vaikka olisivat terkkarissa/ensiavussa kerta toisensa perään.

Makeisveron sekä päihteiden verotus korkeammaksi.

Vierailija
58/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska yhteiskunta aiheuttaa nämä ongelmat.

Esim.

Ped*fiilit, jotka eivät saa tukea vaan ajautuvat hyväksikäyttämään lapsia = valtava ongelma, joka rikkoo lapsen tulevaisuuden.

Lapsiperheet jätetään usein oman onnensa nojaan luottamalla yhteen kysymykseen: miten voitte, "hyvin". Ei ole OK.

Liikuntakyvyttömiä ihmisiä lojuu asunnoissaan odottaen hoitajien tuloa, johon ulkoilu ei missään nimessä kuulu.

Päihteidenkäyttäjät (alkoholi suurimmaksi osaksi) sysätään oman onnensa nojaan, vaikka olisivat terkkarissa/ensiavussa kerta toisensa perään.

Makeisveron sekä päihteiden verotus korkeammaksi.

Miksei nyky-yhteiskunnassa voi koskaan sanoa että mitä minä voin tehdä oman hyvinvointini lisäämiseksi? Rahat ja aika ei vain yksinkertaisesti riitä jokaisen ihmisen paapomiseen.

Vierailija
59/59 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, niitä hoitamattomia päihde- ja mt-ongelmaisia juoksee tuolla vapaana ja saamme lukea otsikoista vähän väliä milloin on joku tapettu tai pahoinpidelty.

Oletko kommunisti? Juttusi ovat kuin setä-Leninin satukirjoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän