Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos haluaa laihtua, voiko kasviksia ja hedelmiä ja marjoja syödä mielin määrin?

Vierailija
22.07.2023 |

Tietääkö joku?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus on puoli kiloa päivässä. Näissä on kuitenkin vähän kaloreita.

Taisin laittaa johonkin, että 100g omenaa sisältää 52kcal, josta hh 7,7.

Vastaavasti 100g karkkia sisältää 353 kcal, josta hh 89,1g.

Suhde-ero on valtava.

Jotkut jopa väittävät, että suurin syy liika lihavuuteen ja rasvamaksaan löytyy hedelmistä. Itse en tällaista ole lukenut asiantuntijan kirjoittamana.

Olen vain lukenut niiden hyödyistä.

Mikään ei pidemmän päälle liikaa syötynä ole suotavaa. Kohtuus ja monipuolisuus kaikessa.

Laihdutettaessa on otettava huomioon myös hh, rasvat ja proteiinit.

Voit halutessasi käydä kalorilaskuri sivuilla, sieltä saa hyviä esimerkkejä päivän saantisuosituksiin ja tavoitepainoon vinkkejä.

Itse nyt kk:n aikana pudottanut 3,5kg.

Vierailija
2/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkisääntö on että hedelmiä ja marjoja 1-3 annosta päivästä, niiden sisältämän huomattavan sokerimäärän takia. Kasviksia voi sitten ahmia huoletta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt niitä ruuan yhteydessä muun enemmän energiaa sisältävän syömisen jatkoksi tai korvikkeena niin silloin kyllä voi.

Jos syöt niitä välipaloina niin silloin ei tietenkään voi. Vaikka niissä ei ole kovin paljoa energiaa, niin liian usein syömällä voi lihoa vaikka söisi kuinka vähäenergistä.

Vierailija
4/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi syödä ja kannattaakin syödä. 

Vierailija
5/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmien syöntiä kannattaa rajoittaa niiden sisältämän sokerin vuoksi. Vihanneksia ja marjoja voi syödä vapaammin.

Vierailija
6/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset ja hedelmät ja varsinkin marjat ovat myös happamia. Tekevät huonoa hammaskiilteelle jatkuvasti mussutettuina. Nimimerkillä vihlovat hampaat.

Vierailija
7/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi koko ajan syödä jotain.

Vierailija
8/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ei mutta aikamoinen fakiiri saa olla jos kasviksia ja hedelmiä ja marjoja niin paljon syö että onnistuisi niillä lihoamaan.

Vierailija
9/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoja ja kasviksia voi syödä aika surutta, mutta tietyissä hedelmissä hedelmissä on aika paljonkin sokereita. Moni lihoi smoothie-villityksen aikaan, vaikka teki itse smoothiensa ja vain hedelmistä. Esim. viinirypäleissä on todella paljon energiaa suhteessa painoon, sitten taas esim. vesimeloni saa ei juurikaan kaloreita ole. Itse ostin yhden laihdutusohjelman, joka toimi hyvin, niin siitä juuri opin korvaamaan hedelmiä marjoilla ja kyllä laihduin.

Vierailija
10/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa ei mutta aikamoinen fakiiri saa olla jos kasviksia ja hedelmiä ja marjoja niin paljon syö että onnistuisi niillä lihoamaan.

Itse lihoin kun luulin eläväni terveellisesti ja söin jatkuvasti hedelmiä. Kesti aika kauan, kun opin, että monissa hedelmissä on paljon energiaa, esim. banaani aika huono laihduttajalle ja sitä taas monet urheilijat vetää, joten voisi luulla sen olevan terveellistä (ei ole, jos ei sitten mene sinne punttisalilla kuluttamaan ne kalorit). Marjat ja vihannekset, etenkin kaalit, taas ovat hyviä laihduttajalle.

Vierailija
11/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyrkkisääntö on että hedelmiä ja marjoja 1-3 annosta päivästä, niiden sisältämän huomattavan sokerimäärän takia. Kasviksia voi sitten ahmia huoletta.

Niin yhteensä puoli kiloa päivässä. Käy laskurissa, yllätyt mitä kasvikset sisältää.

Vierailija
12/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lihoin kun luulin eläväni terveellisesti ja söin jatkuvasti hedelmiä. Kesti aika kauan, kun opin, että monissa hedelmissä on paljon energiaa, esim. banaani aika huono laihduttajalle ja sitä taas monet urheilijat vetää, joten voisi luulla sen olevan terveellistä (ei ole, jos ei sitten mene sinne punttisalilla kuluttamaan ne kalorit). Marjat ja vihannekset, etenkin kaalit, taas ovat hyviä laihduttajalle.

Banaanin hiilarimäärällä voi treenata 90min, joten siksi se on hyvä eväs ennen treeniä. Ei lopu energia kesken.

Vierailija
13/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset, hedelmät ja marjat ovat terveellisiä ja ravitsevia ruoka-aineita, jotka sisältävät paljon kuitua ja vitamiineja. On tärkeää syödä monipuolisesti ja kohtuullisesti, sillä liiallinen määrä mistä tahansa ruoka-aineesta voi aiheuttaa epämukavuutta ja terveysongelmia.

Vierailija
14/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmien syöntiä kannattaa rajoittaa niiden sisältämän sokerin vuoksi. Vihanneksia ja marjoja voi syödä vapaammin.

Hedelmistä voi tehdä salaatin, jos haluaa useampaa makua. Huoletta voi syödä esim. banaanin ja omenan yhden päivän aikana. Niiden sisältämä sokeri verrattuna hyötyihin on vähäinen.

Minun makrot:

Hh 123g/pv

Prot. 77g/pv

Rasvat 50g/pv

Joudun joskus tekemään hedelmä/raejuusto rypsiöljykoktailin, jotta saan nuo täyteen. Minun täytyy syödä paljon, jotta tuo täyttyy.

Syön 4-5xpv. Kun liikun, joudun syömään enemmän, jotta laihdun. Muuten elimistö menee säästöliekille, stressitilaan.

Vierailija
15/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvikset, hedelmät ja marjat ovat terveellisiä ja ravitsevia ruoka-aineita, jotka sisältävät paljon kuitua ja vitamiineja. On tärkeää syödä monipuolisesti ja kohtuullisesti, sillä liiallinen määrä mistä tahansa ruoka-aineesta voi aiheuttaa epämukavuutta ja terveysongelmia.

Ei niissä kyllä ole mitään muuta vitamiinia kuin C-vitamiinia. Vai mitäköhän muita vitamiineja sinä luulet niissä olevan edes mainittavia määriä?

Vierailija
16/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjoja ja kasviksia voi syödä aika surutta, mutta tietyissä hedelmissä hedelmissä on aika paljonkin sokereita. Moni lihoi smoothie-villityksen aikaan, vaikka teki itse smoothiensa ja vain hedelmistä. Esim. viinirypäleissä on todella paljon energiaa suhteessa painoon, sitten taas esim. vesimeloni saa ei juurikaan kaloreita ole. Itse ostin yhden laihdutusohjelman, joka toimi hyvin, niin siitä juuri opin korvaamaan hedelmiä marjoilla ja kyllä laihduin.

Viinirypäleissä on n. 70 kcal per 100 g, joten pikemminkin vähäkalorista ruokaa.

Hedelmissä on kuitua, joten niiden fruktoosi ei ole niin maksaa rasvoittavaa kuin jos nauttisi fruktoosin irrallaan tai mehuksi puserrettuna.

Vierailija
17/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ruokavalioon kuuluu päivittäin mm. banaani, enkä urheile tai käy salilla. Laihdutusohjelmaan kuuluu puntari, lasken ja punnitsen syömiset. Kuukaudessa paino pudonnut 3,5kg, toki hidastuu, kun ylimääräiset nesteet poistunu kehosta. Se on se suhde siihen ruokaan kaiken a ja o.

Kasviksia, marjoja, hedelmiä ja pähkinöitä ym. vaihdellen yht.n. 680g/pv.

Syön eläinkunnan ja kasvikunnan proteiineja, eläin ja kasvikunnan rasvoja. Elämä hymyilee.

Toki liikun oman mielen mukaan. Mikäli laiskottelen, vaihdan kertoimen ja syön vähemmän.

Vierailija
18/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen ahmatti saat olla jos onnistut kohottamaan itsesi rehuilla. Mehuja ja smoothieta ei lasketa.

Vierailija
19/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hedelmien syömisellä lihoo nopeastikin.

Vierailija
20/30 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ruokavalioon kuuluu päivittäin mm. banaani, enkä urheile tai käy salilla. Laihdutusohjelmaan kuuluu puntari, lasken ja punnitsen syömiset. Kuukaudessa paino pudonnut 3,5kg, toki hidastuu, kun ylimääräiset nesteet poistunu kehosta. Se on se suhde siihen ruokaan kaiken a ja o.

Kasviksia, marjoja, hedelmiä ja pähkinöitä ym. vaihdellen yht.n. 680g/pv.

Syön eläinkunnan ja kasvikunnan proteiineja, eläin ja kasvikunnan rasvoja. Elämä hymyilee.

Toki liikun oman mielen mukaan. Mikäli laiskottelen, vaihdan kertoimen ja syön vähemmän.

Banaaninkin suhteen kohtuus, kuten kaiken muunkin osalta. Liikkumattomalle neljä banaania päivässä kaiken muun ruokailun lisäksi on eri kuin yksi banaani. Kokonaisenergiamäärä taas vaikuttaa paljon, eli jos ruokavalio koostuu ainoastaan neljästä banaanista niin kyllähän sillä laihtuu, mutta harva kykenee pitämään yllä yksipuolista ruokavaliota eikä se ole millään tavalla järkevääkään.

Jos laihduttaessa kykenee muuttamaan ruokavaliotaan monipuoliseksi ja kasvispainotteiseksi, se kykenee muuntautumaan myös satunnaisiin herkuttelupäiviin, ja sen ylläpito läpi elämän on jatkossa rutiinien kautta luontevaa ja saavutettu paino pysyvämpää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi