Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hedelmällisyysongelmat mielestäsi sellaisia asioita, jotka pitäisi salata?

Vierailija
14.12.2006 |

Tämä on tosi vaikea aihe ja hankala kertoa kelleen. Olen kuitenkin rohkaistunut kertomaan joillekin erinäisille ihmisille. Nyt alkoi mietityttää, että olikohan se nyt asiallista kertoa näistä asioista. :/

Mielipiteitä kaipailisin!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päättää itse puhuuko omista asioistaan vai ei.

Minä ainakin olen tyytyäinen, kun ystäväni ovat avautuneet minulle samoista asioista kuin mistä ap kirjoitti.

Vierailija
2/7 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä ainakin olen tyytyäinen, kun ystäväni ovat avautuneet minulle samoista asioista kuin mistä ap kirjoitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan siinä hedelmättömyydessä on ihan riittävästi käsiteltävää, mutta aika moni haluaa sen lisäksi vielä olla aina keksimässä ihmisille ihmeellisiä selityksiä. Kuvittelisin senkin olevan raskasta, vaikka minulla ei selittelystä kokemusta olekaan.

Jos nyt tietää jonkun aina laukovan typeriä kommentteja, niin onhan se ihan ymmärrettävää suojella itseä, eikä kerro tällaiselle ihmiselle ongelmistaan. Mutta toisaalta ihmiset tekevät itsestään vähän hassuja, kun kaikki huomaavat, ettei sitä lasta ala tulemaan, vaikka siitä on joskus aiemmin puhuttukin, ja sitten kerrotaan jotain selityksiä, ettei nyt olekaan lasten aika. Se on niin läpinäkyvääkin, että hohhoijaa.

Mutta oikeesti, jos tuttavapiirissä on suunnilleen ihan fiksuja ihmisiä, niin jakamalla huonoja uutisiaan voi saada paljonkin asiallista lohtua ja vertaistukea. Jokainenhan sen tietää, ettei ne lapset tilauksesta tule. Ja sitten nää pidempiaikaisesta lapsettomuudesta kärsivät kuitenkin kuvittelevat olevansa aivan yksin asian kanssa. Ja niin ovatkin niin kauan, kun haluavat puida asiaa vain omissa salaseuroissaan.

Vierailija
4/7 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos joku minun kanssani haluaisi puhua näin henkilökohtaisesta asiasta, niin olisin tyytyväinen, että toinen kokee minut riittävän luotettavaksi ihmiseksi, jolle voi asian uskoa, ja riittävän järkeväksi, jonka tietää suhtautuvan empaattisesti.

Vierailija
5/7 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ihmisissä saattaa herättää hämmennystä, jos kovin suoraan oma-aloitteisesti alat hedelmättömyydestä kertoilemaan. Ei se tarkoita, että kertomisessa mitään pahaa olisi. Ihmiset eivät vain ole varautuneet kuulemaan tuollaista, eikä heillä siksi saata olla vastausta valmiina.

Vierailija
6/7 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaisi, enkä jaksaisi kuunnella. Henkilökohtainen asia, en mitenkään voi mitään tehdä, enkä edes ymmärrä sitä lapsettomuushoitoihin liittyvää koodikieltä.

Vierailija
7/7 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toitottanut että yritämme lasta tai heti raskauden alussa kertonut.

ottaisin sen myös kohteliaisuutena, jos joku minulle tuollaisesta varmasti kipeästä asiasta haluais kertoa ja kuuntelisin kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi