Olen muuttamassa töiden vuoksi enkä millään osaa päättää kahden vuokra-asunnon välillä
Asun siis ehdottomasti aluksi vuokralla jotta ehdin tutustumaan uuteen kaupunkiin. Olen nyt saanut rajattua vuokra-asunnon etsimisen kahteen asuntoon, joita kumpaakin minulle on tarjottu. En vain millään osaa päättää ja pitäisi tehdä päätös maanantaihin mennessä.
Joten heitän tänne ihan vain palloksi kun ihmisillä varmaan on kokemuksia asunnoista. Että kumman näistä valitsisit:
- kummassakin yhtä hyvä sijainti, kaunis ja rauhallinen taloyhtiö ja suurinpiirtein yhtä paljon neliöitä, kummassakin keittiö, lattia ja pinnat juuri remontoitu, eli nämä ovat samanlaisia kummassakin
Vaihtoehto A: hyviä puolia ovat upeat näkymät ikkunoista; mutta huonoja puolia ovat, että kylppäri on pieni ja huonokuntoinen 90-luvulta (putkiremontti vasta tulevaisuudessa), jonka lisäksi ikkunat huonossa kunnossa (ikkunaremontti tulossa) ja taloyhtiössä muutenkin jotain pieniä vikoja jotka ovat remonttilistalla
Vaihtoehto B: hyviä puolia on, että taloyhtiö on juuri käynyt läpi isot remontit joten talotekniikka viimeisen päälle ja kylppäri tilava ja juuri uusittu; mutta huono puoli on aika ankeat näkymät ikkunoista
Vaihtoehto A myös hieman vilkkaammalla paikalla kun taas vaihtoehto B lähempänä luontoa, mutta erot todella pieniä.
Joten mietin, kestänkö helpommin karmeaa kylppäriä ja huonokuntoisia ikkunoita vai rumia näköaloja. Tällä hetkellä rahat eivät riitä sellaiseen asuntoon jossa kummatkin olisivat hienosti. Mukana muuttamassa myös lemmikki, joten siksi ihan kaikki asunnot eivät ole mahdollisia vaan pitää löytää sellainen johon saa ottaa lemmikin.
Kommentit (25)
En miettisi sekuntiakaan vaan ottaisin B:n. Asunnossa pitää viihtyä ja tulevat remontit on iso nounou. Verhot voi laittaa ikkunan eteen tai ketsella muualle :D
Nostaako ne huonot ikkunat lämmityskustannuksia?
B, jos vielä lähempänä luontoakin. En juurikan katsele ikkunasta ulos vaan lähden mieluummin sinne ulos.
Huonot maisemat on pienempi paha, joten valitsisin B:n.
Suurimman osan vuodesta olet töissä valoisan aikaan, joten pimeällä et kuitenkaan näe sitä ulkomaisemaa. Itse ottaisin asunnon B. Omaa asuntoa etsiessä katsoisin asuntoja, jotka on rempattu ja joissa on hyvät näkymät.
No B! Maisemiin tottuu oli ne millaisia hyvänsä. Sä kuitenkin asut ja elät siellä kämpässä sitä arkea
A jos myyt huumeita, B jos vaan asut.
Ymmärrän hyvin kysymyksesi, koska maisema on tärkeä. Kodim vuoksi ehdottomasti B, laita kauniita kuvia seinällesi ja nauti luonnosta ulkoilemalla.
Mulla näkyy olkkarin ikkunasta vaan talojen kattoja, mutta talon takaa lähtee metsäpolku. Makkarin ikkunasta näkee vaan taivasta, kun on vinokatto.
No B. En kyllä muuttaisi asuntoon, johon on suunniteltu useampia remontteja.
Ehdottomasti B,jos on isoja remontteja tulossa niin asunnossa ei välttämättä voi edes silloin asua,esim.iso putkiremontti
B ilman muuta. Luonto on lähellä, niin koirakin tykkää ja sun oma kuntosi pysyy hyvänä, kun sen kanssa lenkkeilet.
Maisemia ei Suomessa pahemmin näe, kun talvella on vain pari tuntia valoisaa ja aurinko laskee klo 15.
Talvella on pimeää, kun lähdet töihin ja tulet töistä. Se siitä maisemasta sitten eli B:n valitsisin.
Itselle ainekin kylpyhuone on tosi tärkeä. Tottakai B.
Huonot ikkunat kuulostaa huonolta. Talvella tulee kylmää ilmaa sisään ja kesähelteillä kuumaa. Putkiremontin takia joutuu vielä muuttamaan pois kuukausiksi.
Mikäli ikkunat ovat huonommat ja sijainti vilkkaampi, niin ehsottomasti valitsisin tällöin B-vaihtoehdon, jotta kotona olisi rauhallisempaa.
B. remontit lemmikin kanssa ei ole kiva ja voit myöhemmin etsiä paremman asunnon josta hyvä näköala.
B ilman muuta. Räntää siellä sataa kuitenkin.
B. Aassa voi tulla talvella kylmä, kun ikkunoista vetää.