kipeähköt supistelut..
En tiiä pitäisikö ottaa yhteyttä jonnekin vai kuuluukohan nämä supistelut asiaan.. Ja onko nämä edes supisteluja.
Eli eilen oli illalla tosi hankala olo, maha turposi ihan pinkeäksi palloksi eikä rentoutunut millään. Ja sitten alaselässä tuntui jomotusta sekä alavatsalla kuukautiskipua (mutta ei mitään sietämätöntä). Aamulla oli ihan ok olo, mutta nyt tuntuu, että alkaa taas :(
Lääkäri kyllä sanoi, että synnytyssupistelut tunnistaa varmasti, on ne sen verran kivuliaat. Mutta harjoitussuppareittenhan pitäisi olla täysin kivuttomat?? Eli mitä nämä välimallin supistelut oikein on..
Voiko esim vauvan asento aiheuttaa nuo kivut. Huomasin, että välillä vain oikea puoli on kova ja kivutkin tuntuvat pääasiassa siellä.
paikat on vähän pehmenneet ja käsikopelolla tunnusteli, että vähän jo auennut. Ei sen tarkemmin lääkäri sanonut eikä ollut yhtään huolissaan. Seuraavan ajankin sain vasta 3vkon päähän.
Hermostuttaa ja jännittää..
Fanny rv33
Kommentit (3)
Mulla on ollut supisteluja rv 20 asti ja parin viime viikon aikana on tullut enenevissä määrin tosi inhottavan tuntuisia suppareita (useampia päivässä ja lisäksi toistakymmentä vähemmän inhottavaa). Niissä masu menee ihan kivikovaksi, alavatsaa pistelee, alaselässä tuntuu kuukautiskipujen tyyppisiä tuntemuksia ja lisäksi tulee pahaolo. Lääkärissä kävin viimeksi keskiviikkona ja paikat olivat edelleen supisteluista huolimatta kiinteät ja kiinni. Laittoivat silti pariksi viikoksi sairaslomalle ja nyt tuntuukin, että ovat ehkä hieman vähentyneet kun kotona vaan oleilee. Helpottavaa kuulla, että muillakin on tällaista. Luulin jo olevani tosi omituinen =)
iippulainen 31+0
mullakin on ollut hieman pahaa oloa supistusryöppyjen aikana.. Ja maha vähän kuralla.
Hyvä, että muillakin on ollut samanlaisia oireita. Ehkä tämä ei niin vakavaa olekaan :)
Kuulostaa kyllä jotenkin tutulta. Siis periaatteessahan harjoitussupparit on kivutomia, mutta kyllä musta ainakin tuntuu että mitä pidemmälle mennään niin näihin "harjoituksiin" alkaa tulla kaikenlaisia vivahteita. Viikkoja on samansuuntaisesti, 33+rapiat ja maha tosiaan vetää pinkeäksi aikas monta kertaa päivässä. Selkää mulla ei jomota, mutta supistus saattaa hengästyttää ja liitoksia alkaa kolottaa; varsinkin jos seisoo tai touhuaa jotain. Noita supistuksia mulla tulee ja menee myös levossa, mutta sohvaperunana kivut on kyllä siedettävämmät. Edellisessä raskaudessa oli mun mielestä samoin, tosin väittäisin että pari-kolme viikkoa myöhemmin. Ekassa mulla oli kivuliahkoja suppareita jostain viikolta 18 tms, joten siinä ei sitä eroa oikein huomannut. Mä olen käynyt lääkärissä viimeksi viikolla 24 tms, viikolla 35 olisi sitten seuraava tsekki. Saapi nähdä mitä silloin sanovat, jotenkin tuntuis oudolta jos tämä jumppa ei olisi jo vähän paikkoja raotellut... Mutta kait se on hyvä sekin, jos kohtu jumppaa tehokkaasti itsekseen :8}