onko kukaan saanut vielä 2006 vuoden äitiyspakkausta?
Kommentit (16)
Totta on se, että pakkaus postitetaan (en nyt muista paikkakunnan nimeä) yhdeltä varastolta ympäri Suomea, ei paikkallistoimistolta!! Ja ainakin täällä Espoossa hakemuksen jättämisestä siihen päivään kun sain pakkauksen kesti 8 viikkoa!! Jätin hakemuksen rv 24 ja pakkaus oli postissa rv 32!!
Tsemiä odotukseen!! Eikä se nyt maailmaa kaada vaikka vanhan pakkauksen saakin, ihan kiva oli 2005 pakkauskin!! ;)
Mellu rv 37+0
kela kun ottaa paperit käsittelyyn, ne hoitaa ensin tuon pakettijutun eli antaa sitä hyväksynnän. tästä päätöksestä lähtee tiedote kotiin ja samanaikaisesti reimalle että laittavat postiin (paperissa lukee että parissa viikossa tulee paketti postiin). sen pakettipäätöksen jälkeen alkavat käsitellä itse äitiysrahaa.
mulla kesti paperien viemisestä neljä viikkoa ennekuin tekivät paketista päätöksen (eli hakemus seisoi kasassa kuukauden), tästä kesti kaksi viikkoa ennekuin sain paketin postista.
äitiysrahahakemus on ollut kelassa sen pakkauspäätöksen jälkeen käsittelyssä nyt kohta neljä viikkoa, eikä vielä siitä päätöstä.
eli summasummarum vein paperit 8 viikkoa sitten kelaan ja vasta pakkaus kotona, rahasta ei päätöstä.
Caddie rv 38+6
mutta en ole kuullut että pakkaus olisi niin myöhään tullut. Ainakin Helsingissä toki joku neljän viikon odotus kuulostaa vielä aika realistiselta ja nopealtakin...
Kaikki äitiyspakkaukset pistetään postiin Reiman tehtailta Kankaanpäästä, joten sikäli ei pitäisi olla mitään tiukkoja paikkakuntakohtaisia eroja. Kuulemma siellä tehtaalla tällä hetkellä puhelimet soi, kun äidit tahtovat uusia pakkauksia eivätkä enää huolisi vanhoja... ;) Mutta soitoista ei kai kumminkaan ole apua! ;)
K. rv 27+2 (hakemus vetämässä)
Eli tuon hakemuksen käsittelyaika. Itse sain pakkauksesta päätöksen sekä tällä kertaa että edellisessä raskaudessa alle viikossa. Muutenkin meillä Kelan päätökset tulleet mukavan rivakasti asiassa kuin asiassa, hyvä niin.
Eilen sain paketin ja vanhaa mallia vielä oli. Oikeastaan minulle oli ihan sama. Ihan saman tasoisia paketteja ovat molemmat, uudessa kestovaippoja mitä ainakaan itse en kyllä tule käyttämään. Ja minä siis asun espoossa ja paperit menivät kelaan tammikuun alussa.
Pakkausta en ole vielä saanut (la 1.5.), mutta hakemuksen käsittelyyn meni kirjautumispäivästä melkein kuukausi ja nyt pitäisi vielä odotella pari viikkoa sen pakkauksen tuloa. Tämä siis Oulussa. Hidasta....
Hei Caddie. Minulla ainakin käsiteltiin samalla sekä paketti- että rahapäätös. Tämä kesti kuukauden, jonka jälkeen päätös kummastakin tuli yhtä aikaa kotiin. Nyt sitten venailen sitä pakkausta, jonka pitäisi tulla parin viikon sisällä.
että se riippuu siitä,että kuinka paljon vauvoja on syntynyt ja kuinka suosittu paketti on ollut. Mutta joillakin paikkakunnilla jaetaan kuulemma jo sitä uutta pakettia.Tämän tiedon sain viimeviikolla.
Muutenkin ne meinasi että juuri nyt hakemuksia on niin paljon,että käsittelyajat venyt aika pitkiksi. (väh.4vko papereiden saapumisesta) Paketti pyritään kuulemma kuitenkin toimittamaan,ennen laskettua aikaa. Näin ainakin Länsi-suomenläänissä.
Joku aiemmin sanoi, että paketti jaetaan yhdestä varastosta kaikille paikkakunnille, mikä pitää paikkansa?! Mistä paikkakunnista sinulle on sanottu, että jaettaisiin jo uutta? Mistä sanottiin,et käsittelyajat ois noin pitkiä? Se ei tosiaan oo kiva, jos liian tiukille menee. No, pitää sit vaan laittaa hyvissä ajoin hakemuspaperit, jos ajoissa haluaa, mikäli noin on.
Lilli81:
että se riippuu siitä,että kuinka paljon vauvoja on syntynyt ja kuinka suosittu paketti on ollut. Mutta joillakin paikkakunnilla jaetaan kuulemma jo sitä uutta pakettia.Tämän tiedon sain viimeviikolla.Muutenkin ne meinasi että juuri nyt hakemuksia on niin paljon,että käsittelyajat venyt aika pitkiksi. (väh.4vko papereiden saapumisesta) Paketti pyritään kuulemma kuitenkin toimittamaan,ennen laskettua aikaa. Näin ainakin Länsi-suomenläänissä.
Mistähän nämä luulot paikkakuntakohtaisista eroista oikein tulevat? Mietin, josko niissä jotain perää olisi, kun niin monet tuntuvat siitä puhuvan. Voisiko olla niin, että hakemusta jätettäessä siitä lähtee jo " tilaus" sinne keskusvarastolle vaikka hakemusta ei varsinaisesti vielä käsitellä loppuun saakka, ja tämä voisi sitten aiheuttaa hiukan eroja siihen, koska missäkin alkaa tulla uusia pakkauksia? Eli pakkaus on siellä itse kullekin lähtövalmiina hakemuksen jättämisen jälkeen ja postitetaan varsinaisesti vasta sitten, kun hakemus on siellä oman Kelan toimipisteessä tms. läpäissyt käsittelyt...
Neljän viikon käsittelyaika tuntuu minustakin pitkältä, mutta taitaa olla normaalia kuitenkin kaikissa etuushakemuksissa joskus ruuhka-aikoina.
soitin kelaan viimeviikoilla (olisko ollu tiistai)ja juuri noin ne mua valisti sielä. Paikkakuntia ne ei eriksee mulla suostunut mainitsemaan,että missä uusi on jo jaossa. Mutta Vaasassa ainakin papereiden käsittely kestää kuulemma väh sen 4 viikoa siitä kun ne on kirjannut paperit saapuneiksi.
En sitten tiedä uskoa vaiko ei. Mutta näin se sanoi.
jaetaanko ne paketit sit paikkakunnittain vai alueittain/lääneittäin? Kertoiko ne, mistä johtuu, et jossain jaetaan jo uutta, jossain ei? Oliko se joku paikallinen kelan toimisto, mihin soitit?
Summersnow
Just kävin kelan sivuilla ja siellä luki, ett uusia pakkauksia aletaan jakamaan huhtikuun puolessavälissä. Surku jos näin on, noinkohan me kesämammat sitä saammekaan?
Minä soitin kuukausi takaperin äitiyspakkauksista vastaavalle henkilölle ja hän sanoi, että hakemukset toimitetaan kelaan, josta ne toimitetaan paketin valmistajalle Reima-Tutalle tai jokin sellainen. Reima-Tutta siis vastaa paketeista, vaikka vaatteet teetetäänkin ulkomailla tai alihankkijoilla. Reima-Tutta varasto lähettää kaikki paketit viikon sisällä hakemuksen saapumisesta. Paketin saaminen riippuu Kelasta, johon hakemus jätetään (siis kuinka nopeasti hakemus siirretään koneelle, sillä nykyisinhän käsittely voi tapahtua muuallakin kuin paikallisessa kelassa). Pohjoisessa kuulemma tulee kahdessa viikossa, mutta etelässä voi viedä kuukaudenkin. Kaikki vanhat paketit jaetaan ensin pois ennenkuin siirrytään uusiin.
tällaista tietoa minä sain