Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin äitiysloman loputtua?

14.12.2006 |

Kuinka moni on aloittamassa työs heti äitiysloman loputtua? Miten järjestätte pikkuisen hoidon?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin kun äippäri loppuu. Eli huhtikuun alussa. Tällä paikkakunnalla ihan pienet menee perhepäivähoitajalle, eskarilaisia niin paljon että ne menee päiväkoteihin.

Vierailija
2/11 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä menen maaliskuun puolessa välissä töihin. Mies pitää viimeiset kaksi viikkoa vanhempainvapaasta ja saa näin lisää kaksi viikkoa isyyslomaa. Itse jään kesäkuun alusta kesälomalle ja mies taks töihin. SYksystä ei tietoa itsestä riippumattomista syistä. Mutta hoitoon lapsi, jos työni jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tarkoitus lähteä töihin heti ä.loman jälkeen tai no mulla loppuu huhtikuussa ja pidän siihen lomat(jäi viime kesältä) ja sit kesän jälkeen heti paluu työhön takasin.

päivähoitoon tyttö menee päiväkotiin ja siinä varmaan riittää järjestettävää koska minulla vuorotyö sekä miehellä ..

täytyy ottaa selvää hyvissä ajoin miten järjestyy hoito meidän kunnassa.

jos olis mahku niin pitempäänkin sitä mielellään olis kotona tytön kanssa mutta hoitoraha on niin pieni, siksi päätös näin.

t:ansku

Vierailija
4/11 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli töihin menen toukokuun lopulla.. silloin loppuu äippäloma.. siskoni on perhepäivähoitaja, joten hänelle vien, jos ei ole paikat täynnä... muuten ei vielä ajateltu asiaa, että mihin sitten jos ei siskolle pääse :/

Vierailija
5/11 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin opiskelmaan vauvan ollessa 5kk ja mies jäi koti-isäksi puoleksi vuodeksi. on muuten miehellkin ainutlaatuinen tilaisuus.

kolmannen kanssa ollaan suunniteltu niin että mies jää kotiin kun vauvalla ikää noin 6-7kk. haluaa hänkin vielä kokea sen koti-isyyden, kun ne lapset niin nopeasti kasvavat..

Vierailija
6/11 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...näissä jutuissa äitiyslomana?

Äitiysvapaa 105 arkipäivää

Vanhempainvapaa 158 arkipäivää

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen on vielä, että jos imetys syystä tai toisesta loppuisi äitiysvapaan päätyttyä pitäisimme vanhempainvapaan puoliksi miehen kanssa.

Vierailija
7/11 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin vanh.vapaan loputtua 3pv/vk. Siskolla on samanikäinen poika, joten hoidamme vauvoja vuorotellen ja välillä mummi hoitaa. Näin yritämme pärjätä reiluun vuoden ikään asti, jolloin taaperot lähtee tarhaan. =)

Vierailija
8/11 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä lomat jaettiin niin, että laskettiin äitiys-, isyys- ja vanhempainlomat yhteen ja jaettiin niin että molemmat vanhemmat olivat yhtä paljon kotona. Näin siis kahden ekan kanssa. Kolmannen kanssa minä pidin myös lähes kaiken vanhempainloman ja mies jäi sitten hoitovapaalle yhtä pitkäksi ajaksi.

Lapset ovat siis jääneet kotiin isän kanssa kun minä olen mennyt töihin ja minusta se on kyllä käytännössä ainut vaihtoehto jos meinaa mennä töihin heti ÄITIYSloman loputtua (ellei sitten ole joitain muita järjestelyjä joilla lapsi voidaan hoitaa kotona, minusta muutaman kuukauden ikäisen paikka ei ole päiväkodissa). Eri asia jos tietty kirjoitat virheellisillä termeillä kuten joku aiemmin epäili. Vuoden ikäisen voi jo hyvin laittaa päiväkotiinkin, mutta olisi tietty hyvä jos silloinkin vanhemmat voisivat vaikka lomittaa työaikojaan vaikka niin että hoitopäiviä tulisi vähemmän ja ne olisivat lyhyempiä.

Vierailija
9/11 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin töihin nyt kun vauva on n. 1-vuotias jos vain saisin Helsingistä päivähoitopaikan.

Päivähoitoa ei ainakaan Helsingistä Munkkiniemestä saa. Lakisääteistä hoitopaikaa tarjotaan sitten toiselta puolelta kaupunkia. Jos sellaisen ottaa vastaan kaikki aika kuluu lapsen kuljetuksiin. Tilanne on ollut kuulemma surkea jo useamman vuoden eikä kukaan vaan viitsi tehdä asialle mitään.

Kaupunginvaltuuston sosiaalilautakunnassa Munkkiniemeä edustaa kokoomuslainen kapteeniluutnantti jonka mielestä rahaa ei voi nyt tuhlata päivähoitoon. Siis naiset pysyköön kotona.( se tulee kyllä varmasti Helsingille kalliimmaksi...???)

Yritän nyt selvitä n.500e hoitorahalla, josta maksan yli 20% veroa. Huvittavaa että hoitorahasta ei saa tehdä verovähennyksiä koska kaupunki haluaa veroviraston mukaan " kannustaa työntekoon" .

Mietin tässä pitäiskö äänestää jaloillaan ja muutaa vaikka Espooseen. Aivan varmasti jatkossa tutkin etukäteen päivähoitotilanteen ennen kuin ostan uuden asunnon.

Vierailija
10/11 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisi muutaman kuukauden ikäisen päivähoitoon vaan eiköhän tässä nyt ole kyse siitä ,että äiti menee töihin lapsen ollessa n. 9kk eli silloin kun vanhempainvapaa/rahakausi vai mikä se nyt ikinä nimeltään onkin loppuu, siis ennen hoitovapaan alkamista.

Tosin minusta lapsi on silloinkin liian pieni päiväkotiin. Itse en veisi alle vuosikasta päiväkotiin ellei olisi aivan pakko. Mutta kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee...

Vierailija
11/11 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni alle puolivuotiasta on vaikea saada ' ulkopuoliselle' hoitoon. Päiväkotiin otetaa ilmeisesti aikaisintaan 9kk:n iässä.