Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi sydämmellä, ajatteletko nyt samoin kuin ajattelit 15 vuotta sitten

Vierailija
21.07.2023 |

Minä en.

Etkä sinäkään.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen mistä?

Vierailija
42/92 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin monesti asiasta kyllä. Siis sellaisista arvoihin yms liittyvistä.

Sitten taas en enää ajattele että tietyt asiat eivät ole mahdollisia jne jotka on jo todistettu toiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Knappast, u.s. men jag var inte ett äckel för femton år sedan, liksom inte idag. Den du syftar på var det då och är det fortfarande.

Vierailija
44/92 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista eilisestäkään mitään, saati sitten 15 vuoden takaisesta.

Vierailija
45/92 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele. Monetkin asiat ja jopa asenteet ovat muuttuneet.

Ihminen, joka kulkee eteenpäin kuin ravihevonen ( silmät peitetty, ettei nää sivulle) on melkein sokea, eikä luovu piintyneistä asenteista eikä ajatteluistaan. Voisi kuvata että on mustavalkoinen ajattelussaan. Hänellä on vaan kaksi sanaa. Kyllä ja Ei.

Vierailija
46/92 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin 15 vuotta sitten, että suomalaiset miehet ovat rikollisia ja rai-skareita, ja ajattelen niin edelleen. 

Vierailija
47/92 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokolailla kyllä. Silloin olin 45 v, nyt 60 v.

Vierailija
48/92 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ajattele. Monetkin asiat ja jopa asenteet ovat muuttuneet.

Ihminen, joka kulkee eteenpäin kuin ravihevonen ( silmät peitetty, ettei nää sivulle) on melkein sokea, eikä luovu piintyneistä asenteista eikä ajatteluistaan. Voisi kuvata että on mustavalkoinen ajattelussaan. Hänellä on vaan kaksi sanaa. Kyllä ja Ei.

Kyllä ja ei on myös illuusiota.

Mustavalkoinen ajattelu tuo lohtua ja kontrollintunnetta ja turvaa. Erilaiset kyllät ja eit tuovat samaa tunnetta aikuiselle kuin vanhempien ohjeet lapselle.

Todellisuudessa on vain 01010101. Ykkönen kuvastaa penistä jang diagrammia, nolla symboloi jingin vaginaa. Molemmissa on myös pieniä peniksiä ja pieniä vaginoita. Koska mustavalkoisuus ei kerro kokonaiskuvaa.

Päällä ja sammunut. On ja off. Eikä niitä voi itse valita mitenkään.

Ollako vai eikö olla. Tähän kysymykseen kiteytyy todellisuus ja Lars Gustavson kirjoittaessaan Hamletin oli hyvin tietoinen kuolleista ja elävistä, koska joskus kuoleva on nyt elävä ja kuollut oli joskus elävä.

Myös kuolleet jatkavat elämää tahtomattaan ravintoketjussa.

Ei ole kyllää ja ei ole eitä. Elävän päätökset eistä tai kyllästä eivät merkitse mitään paitsi itselleen.

Ei on äiti ja kyllä on isä. Pohjois-Korean kommunismissa kiteytyy kokonaisuuskuva kristallinkirkkaaksi valoksi. Aina on ollut keisari.

Vierailija
49/92 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai mielipiteisiin tulee muutoksia kokemusten ja tiedon lisääntymisen myötä ja toisaalta ympäristön ja maailman muuttuessa. Jos ajattelussa ei mikään muuttuisi, niin se kai tarkoittaisi sitä, että ei opi mitään.

Vierailija
50/92 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen.

Vierailija
51/92 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmeisesti tarkoittaa "ajattelulla" arvomaailmaa? Jos on näin, vastaan kyllä: arvomaailmani oli 15 vuotta sitten sama kuin nykyään.

Itse asiassa se on pysynyt samana noin 50 vuotta (olen nyt 69-vuotias) eli koko aikuisikäni. Uskoisin, että ei se tästä enää mihinkään muutukaan.

Teini-iän arvomaailmastani en oikein osaa sanoa; taitaa olla, ettei minulla sellaista ollutkaan. Olin ikäisiini verrattuna hieman lapsellinen.

Vierailija
52/92 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei ajattelisi suurin osa on ja on ollut sen verran fiksuja ettei kirjoita sairaimpia ajatuksia omalla nimellä nettiin.

Vierailija
53/92 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen se sama pikkupoika joka tykkäsi 80 ja 90 luvun viihteestä. En tule koskaan muuttumaan. Tuo aikakausi oli parasta.

M39

Vierailija
54/92 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei ajattelisi suurin osa on ja on ollut sen verran fiksuja ettei kirjoita sairaimpia ajatuksia omalla nimellä nettiin.

Purra ei ole penaalin terävin kynä. Se on oikeiston koira ja ajaa niiden asioita tietämättään.

Vierailija
55/92 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on muuttunut oikeistolaisempaan suuntaan. En todellakaan halua Suomeen katu jengi väki valtaa tai no go zoneja, joten asia vaikuttaa toki omaan ajatteluun. Kauhistuttaa kun miettii millaista menoa Ruotsissa on.

Sitä samaa tulee tänne kun Tik Tok kuplassa varttuneet valitaan rikkaiden päätöksiä tekemään. 20 vuoden päästä täällä on sotatila kaupungeissa valitettavasti.

Vierailija
56/92 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka on kirjoittanut noin vielä 2019.

Ja kun pyysi anteeksi 15 vuoden takaisia puheitaan, käytännössä perui anteeksipyynnön heti sen jälkeen.

Sama riikka edelleen.

Vierailija
57/92 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälle kyllä. Mutta mä olin15 vuotta sitten 35, enkä 20-vuotias.

Vierailija
58/92 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta sitten tosiaan yritin vielä jotenkin miellyttää ihmisiä ympärilläni. Kuuluin kirkkoon, auttelin siellä täällä ja annoin käyttää itseäni likasankona kaikenlaisille pahanolonpurkauksille.

Siitä sitten vähitellen nousin jaloilleni: Kerroin, että kieltäydyn enää kuuntelemasta yhtään minkäänlaista uskonnollista tuputusta, erosin kirkosta ja kieltäydyin enää auttamasta minua kupanneita sukulaisia. Kymmenisen vuotta sitten liityin myös vihreisiin vastareaktiona perussuomalaisia kohtaan.

Mutta pohjimmiltani olen koko ajan kannattanut samanlaisia arvoja. Minusta ei todellakaan löydy mistään netistä tai kenenkään muistoistakaan sellaista, että olisin öyhöttänyt rasistisesti tai halventanut seksuaalivähemmistöjä. Olin varmasti hiljempaa omista mielipiteistäni, koska pelkäsin konflikteja suvaitsemattomien kanssa, mutta omaatuntoani ja arvojani vastaan en todellakaan käyttäytynyt enkä teeskennellyt.

On tietenkin ihmisiä, jotka tekevät suuren kääntymyksen mielipiteissään ja puheissaan, mutta kyllä se silloin näkyy kokemukseni mukaan myös muuten konkreettisesti heidän elämässään. Esimerkiksi jos joku rasistisesti ajatellut henkilö lopettaa tällaisen ajattelun, niin kyllä hän silloin poistuisi puolueesta, joka näitä ajatuksia ajaa, ei nousisi puolueen ministeriksi.

Vierailija
59/92 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin mihinkä ne mielipiteet olisi muuttuneet päinvastoin ovat vahvistuneet esim perskokkareista köyhien kyykyttäjinä.

Vierailija
60/92 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No arvomaailmani on hyvin samankaltainen kuin 15 vuotta sitten. Toki elämänkokemus on joitain arvoja ehkä lieventänyt, joitain korostanut, mutta ei se pohjavire ja persoona mihinkään ole muuttunut. Ylipäätään erityisesti persoona kehittyy vielä nuorella aikuisella mutta noin 25+ vuotiaalla persoonan muutokset ovat enää hyvin vähäisiä. Ja arvot kytkeytyvät juuri persoonaan vahvasti.