Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikkuserkku yritti rinnastaa YAMK-opinnäytettään graduuni. Eikö ihan oikeasti mene perille, kumpi on vaativampi?

Vierailija
21.07.2023 |

Pitää aina koittaa verrata itseänsä oikeisiin akateemisiin kun AMK-opinnäytetyö on tiedearvoltaan ja vaikeustasoltaan paskapaperin väärti.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä pelkkä amiskoulutus taustalla eli sinäällään ei olisi varaa arvostella ketään, mutta kyllä kun näitä AMK:laisia tulee nähtyä päivittäin, niin aivan samanlaisia tyhjäpää pissisbimboja ja jonneja on he kuin me amiksetkin :D ei tosiankaan voi verrata mihinkään akateemiskoulutukseen mitenkään. Tekoripsiin ja rakennekynsiin nämä luntut voi pistää rahaa loputtomiin, mutta kirjastossa käyminen tai asioista selvää ottaminen tai muukaan hyödyllinen tule koskaan näitä kiinnostamaan.

Vierailija
42/48 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä, mitä alaa on opiskellut. Tiedän monia amk-lopputöitä, jotka ovat graduja laadukkaampia. Olen itse väitellyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskolla on gradu, minulla yamk. Hän tienaa 2200e/kk ja minä 4200e/kk.

Vierailija
44/48 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi olla että se serkkusi tienaa sillä YAMK-tokarila paremmin kuin sä. Mietipä kumpaa paperia silloin arvostetaan enemmän?

Valtaosa graduista on ala-arvoista höttöä jolla ei tee mitään

Vierailija
45/48 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloittelin yamk työtä, luin muutaman gradun ja totesin että ei ole vaikea tavoite. Uskallan kyllä väittää, että yamk työni on laadukkaampi kun moni gradu.

Vierailija
46/48 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voi olla että se serkkusi tienaa sillä YAMK-tokarila paremmin kuin sä. Mietipä kumpaa paperia silloin arvostetaan enemmän?

Valtaosa graduista on ala-arvoista höttöä jolla ei tee mitään

Niinpä. Sitten se paremmin tienaava YAMKlainen voi ostaa rahoillaan paljun ja paljon kaljaa. Unelmien täyttymys.

Vierailija
47/48 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aloittelin yamk työtä, luin muutaman gradun ja totesin että ei ole vaikea tavoite. Uskallan kyllä väittää, että yamk työni on laadukkaampi kun moni gradu.

:D Nyt kyllä haisee Dunning–Kruger ja vahvasti...

Vierailija
48/48 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yamk tutkintojen perisynti on niiden vertaaminen yliopiston maisteritutkintoihin. Ei näillä juuri ole tekemistä keskenään. Miksi kukaan ei jatkuvasti vertaa lukiota ja ammattikoulua, no siksi, kun ei siinä ole mitään järkeä. Ihan sama asia yliopisto ja amk, ei näiden vertaamisessa ole mitään järkeä.