Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuninkaallisten edessä pitää niiata? Eihän he ole mitään yli-ihmisiä vaan ihan tavallisia tallaajia kuten me muutkin..

Vierailija
21.07.2023 |

Mitä he ovat tehneet, että pitäisi niiata ja pokkuroida hullun lailla? Eli jos tapaisit jokun kuninkaallisen niin niiaisitko naisena?

Ymmärrän tavat jne mutta ei me eletä enää 1700-luvulla. Mä en ymmärrä kuninkaallisia ollenkaan ja miten ovat vielä "vallassa" tänä päivänä. Eikö meidän kaikkien pitäisi olla tasa-arvoisia keskenään.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niiaisi. En ole kuninkaallisten alamainen.

Vierailija
2/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki ovat tasa-arvoisia. Jotkut vain ovat tasa-arvoisempia kuin toiset."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hätä Ap

Ei sulle tule tilannetta että tapaisit kuninkaallisia, ei tarvitse tuota miettiä.

Vierailija
4/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomessa ois kuningas niin varmasti länttäisin turpaan jos sattuis reitille. En ala kumartamaan mitään pelleä joka istuu pallillaan vain sen takia, että sattui nyt syntymään oikeaan perheeseen.

Vierailija
5/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ton jutun pointti ei ollut niiauksen tai kumartelun puute, vaan se, että eivät nousseet seisomaan.

Normaalisti miehet nousee aina seisomaan tervehtiäkseen, kun nainen tuolla tavoin liittyy joukkoon. Se on kohteliasta.

Vierailija
6/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelle monarkki kirjoitti:

Jos suomessa ois kuningas niin varmasti länttäisin turpaan jos sattuis reitille. En ala kumartamaan mitään pelleä joka istuu pallillaan vain sen takia, että sattui nyt syntymään oikeaan perheeseen.

Juuri näin.

Vierailija
7/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä presidentti, niiaisitko/kumartaisitko? Puhuttelisitko etunimellä vai tittelillä?

Vierailija
8/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ton jutun pointti ei ollut niiauksen tai kumartelun puute, vaan se, että eivät nousseet seisomaan.

Normaalisti miehet nousee aina seisomaan tervehtiäkseen, kun nainen tuolla tavoin liittyy joukkoon. Se on kohteliasta.

En viitannut mihinkään juttuun lehdessä vaan kysyn yleisesti.

Vierailija
9/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole miehiä ja naisia. Siksi kaikki binääriseen sukupuolijakoon perustuvat kohteliaisuussäännöt ovat yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
10/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkyllä ymmärrä, miksi muiden maiden kansalaisten tulisi kuninkaallisia niiata/kumartaa tms. ainakaan enää näinä aikoina.

Vierailija
11/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä presidentti, niiaisitko/kumartaisitko? Puhuttelisitko etunimellä vai tittelillä?

No nämä metsäläiset on ns kovia jätkiä:

Ei mitään pellejä pokkuroida!

Se tässä keskustelussa tulee erittäin hyvin selväx

Vierailija
12/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kuninkaallinen ja jos saisin suomeen englannin kruunun itteleni niin minä en haluaisi että minulle kumarrutaan tai niiataan

Vierailija
13/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohtelias kaikkia kohtaan, myös presidenttiä kohtaan, mutten presidenttiä kohtaan käyttäydy eri tavalla kuin kaupan kassaakaan kohtaan. Molemmille olen kohtelias.

Vierailija
14/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän kuin leikki, jonka sääntöjä noudatetaan yhteisymmärryksessä kuitenkin ymmärtäen, että leikki loppuu joskus..

Vierailija
15/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit käytöstavat ovat maailmalla arvokas pääoma.

Harmi, että ne ovat Suomesta katoamassa.

Vierailija
16/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuninkaalliset vaativat enemmän pokkurointia kuin presidentti?

Vierailija
17/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkyllä ymmärrä, miksi muiden maiden kansalaisten tulisi kuninkaallisia niiata/kumartaa tms. ainakaan enää näinä aikoina.

Siksi kun se on kohteliasta. Ihan samoin kun Suomessa ulkomaalaisen on kohteliasta ottaa ulkokengät pois jalasta jonkun luokse mennessään vaikka se ei omassa maassa olisikaan tapana.

Vierailija
18/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiata ei ole pakko, mutta kunnioitusta osoittaa. Samoin kuin osoittaisi meidän pressalle tai jonkun muun maan päämiehelle tai - naiselle.

Vierailija
19/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säätyjako ei ole kaunis tapa.

Vierailija
20/52 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiata ei ole pakko, mutta kunnioitusta osoittaa. Samoin kuin osoittaisi meidän pressalle tai jonkun muun maan päämiehelle tai - naiselle.

Presidentti on sentään kansan tehtävään valitsema, kuninkaalliset vain syntyneet, asia, minkä jokainen elossa ollut on onnistunut tekemään.